Ασε το Κακό να μπεί |
||
1982. Μια χώρα
που συνεχίζει να πορεύεται παρά τις δυσκολίες. Παρά το κρύο του Φεβρουαρίου
που έχει ακινητοποιήσει το τοπίο, που έχει παγώσει το νερό και έχει κάνει
τα κλαδιά των δέντρων πιο σκληρά κι από τις χορδές ενός βιολιού. Τα πουλιά
έχουν αποδημήσει για πιο φιλόξενα μέρη και οι αρκούδες έχουν βυθιστεί
σε βαθύ ύπνο. Παρ' όλα αυτά, οι πόλεις διατηρούν τους ρυθμούς τους. Τα
πράσινα φώτα των φαναριών τρεμοπαίζουν, κρατώντας το σκοτάδι που απλώνεται
στον κόλπο πέρα από τους αλμυρούς, σκουριασμένους δρόμους. Το λάδι από
μια μακρινή χώρα παίρνει φωτιά μέσα στους καυστήρες των πολυκατοικιών. Όταν διάβασα το μυθιστόρημα του John Ajvide Lindqvist
πέρσι το καλοκαίρι, ήξερα πως έπρεπε οπωσδήποτε να μοιραστώ αυτό που συνάντησα.
Είναι κάτι που σου συμβαίνει μόνο με ένα βιβλίο στα εκατό. Τις περισσότερες
φορές, είναι μερικά μόνο σημεία που μου τραβούν την προσοχή, ένα συναίσθημα
που βγαίνει εκεί, μια λεπτομέρεια εκεί, και κατ' ευθείαν πιάνω το στυλό
με τα άπληστά μου χέρια για να ξεκινήσω τη μεταφορά. Αυτή τη φορά ήταν
διαφορετικά. Πρόκειται για ένα σπουδαίο λογοτεχνικό προϊόν, αλλά και για
ένα φανταστικό δράμα. Παρά το καταθλιπτικό, βαρετό, γκρίζο περιβάλλον
του Σουηδικού τοπίου, τις δύσκολες κοινωνικές συνθήκες, τη βία, εγώ βλέπω
το στόρι σαν μια ρομαντική ιστορία αγάπης με ένα αισιόδοξο, καλό τέλος.
Βλέπω τη ίδια δυναμική ανάμεσα στο σκοτεινό υπόβαθρο και το φωτεινό προσκήνιο,
με αυτή που κυριαρχεί στα βιβλία του Ντίκενς και στα έργα των κλασικών
συγγραφέων έργων τρόμου. (πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)
|
|
|
|