Majority
|
||
Η ταινία αυτή είναι ένα είδος αυτο-κριτικής: του εαυτού μου και της τουρκικής κοινωνίας, της οποίας είμαι μέλος... Σκοπός μου ήταν να ρίξω μια ματιά σε "εμάς" μέσα από την ιστορία μιας οικογένειας: η οικογένεια είναι η ουσία της κοινωνίας μας. Υπάρχουν τρία στοιχεία που καθορίζουν την ταινία: ένας άνδρας, οι γυναίκες και ο χώρος δράσης. Το φιλμ μιλά για το πώς ο Μερτκάν, ο βασικός πρωταγωνιστής,
γίνεται "άνδρας" στη σημερινή κοινωνία. Η ιστορία είναι ειπωμένη
μέσα από τη σχέση του Μερτκάν με τον πατέρα του, από την περίοδο που είναι
ακόμη ένα μικρό αγόρι μέχρι το παρόν, που έχει πατήσει τα 20. Ο Κεμάλ,
πατέρας του Μερτκάν, είναι ένας μεσοαστός με υψηλή καταναλωτική δύναμη,
στενόμυαλος και ανένδοτος στις απόψεις του. Φυσικά ο Κεμάλ θέλει να μεγαλώσει
τον γιο του ώστε να του μοιάσει, όμως ο Μερτκάν είναι ένα αδέξιο και δειλό
αγόρι. Είναι αδύναμος και του λείπει η αυτοπεποίθηση, μιας και ποτέ δεν
έχει αναγκαστεί να πάρει οποιαδήποτε απόφαση για τη ζωή του. Ήταν πάντοτε
εξαρτώμενος από τον πατέρα του. Στον ανδροκρατούμενο κόσμο, οι γυναίκες έπρεπε πάντοτε
να παλεύουν για την ύπαρξή τους. Είναι πικρό το γεγονός ότι οι γυναίκες
στην Τουρκία έρχονται αντιμέτωπες με διαφορετικά επίπεδα βίας καθημερινά.
Ο Μερτκάν έχει μεγαλώσει με αυτή την πεποίθηση. Το πρώτο του κορίτσι,
η Γκιλ, είναι Κούρδη. Είναι επίσης καταπιεσμένη από την οικογένειά της
και έχει πάει στην Κωνσταντινούπολη για να ζήσει μια ανεξάρτητη ζωή, πληρώνοντας
τα δίδακτρα της φοίτησής της στο πανεπιστήμιο μέσω της δουλειάς της ως
σερβιτόρα. Ο Μερτκάν δεν γνωρίζει τίποτα για τον δικό της κόσμο και τους
κανόνες του. Ανακαλύπτουν την σεξουαλικότητά τους μαζί. Η Γκιλ είναι πιο
γενναίο άτομο από τον Μερτκάν. Όταν παρεμβαίνει ο Κεμάλ, μόλις ανακαλύπτει
για τη σχέση τους, ο Μερτκάν αρχίζει να απομακρύνεται από την Γκιλ. Χωρίς
ηθικούς ενδοιασμούς, χωρίζει μαζί της και την παρατά. Η αγάπη φέρνει τους
ανθρώπους κοντά και μπορεί να τους παρέχει προστασία και δύναμη. Το φιλμ διαδραματίζεται στην πιο πολυπληθή και αναπτυγμένη
πόλη της Τουρκίας, στην Κωνσταντινούπολη. Η Κωνσταντινούπολη δεν βρίσκεται
μόνο στις δύο πλευρές του Βοσπόρου πλέον. Έχοντας μόνο μια μικρή πράσινη
περιοχή στα βόρεια, η πόλη είναι τώρα μια σκονισμένη μίξη από κίτρινο
και γκρι τσιμέντο. Έχει την τυπική μορφή κάθε αναπτυγμένης μητρόπολης.
Ο Κεμάλ είναι ένας από τους αρχιτέκτονες αυτού του τσιμεντένιου τοπίου.
Σύντομα και ο Μερτκάν θα ακολουθήσει αυτή την καριέρα.
(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή) |
|
|
|