b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_the-square.jpg

The Square, Ruben Östlund
Ο Christian, ένας διαζευγμένος αλλά αφοσιωμένος πατέρας δύο παιδιών, που οδηγεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο και υποστηρίζει φιλανθρωπικά έργα, χαίρει άκρας εκτίμησης ως  διευθυντής μουσείου σύγχρονης τέχνης. Το επόμενο του έργο, «Η Πλατεία, είναι μια εγκατάσταση που προσκαλεί τον επισκέπτη-θεατή στη θέαση της αλληλεγγύης και στην υπενθύμιση του ρόλου του ως υπεύθυνης ανθρώπινης ύπαρξης. Μερικές φορές ωστόσο είναι δύσκολο να φανείς ισάξιος των προσωπικών σου ιδεών. Η ανόητη αντίδραση του Christian σε ένα περιστατικό κλοπής του κινητού του τον διασύρει, αφού τον οδηγεί σε  ντροπιαστικές καταστάσεις. Εν τω μεταξύ η εταιρεία δημοσίων σχέσεων του Μουσείου έχει ξεκινήσει μια μνημειώδη καμπάνια για το έργο. Οι συνέπειες είναι τεράστιες και βυθίζουν τόσο το μουσείο όσο και το διευθυντή του σε μια βαθιά υπαρξιακή κρίση.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_120-battements-par-minute.jpg
120 Battements par Minute, Robin Campillo
Αρχές της δεκαετίας του 90. Ο ιός του AIDS έχει καταγράψει ήδη αμέτρητους νεκρούς. Στο Παρίσι ακτιβιστές της οργάνωσης Act-up μάχονται με όλες τους τις δυνάμεις κατά της γενικής αδιαφορίας. Η ζωή του Nathan, ενός νέου μέλους της ομάδας, αναστατώνεται από τον ριζοσπάστη ακτιβιστή Sean, ο οποίος ρίχνεται με τα μούτρα στον αγώνα.
Ο Robin Campillo, που υπέγραψε το σενάριο της βραβευμένης με το Χρυσό Φοίνικα ταινίας Entre les Murs (2008), προχωράει εδώ στη σκηνοθεσία μιας ταινίας που έχει ως θέμα της τη μάχη που δίνεται κατά τη δεκαετία του 90 ανάμεσα σε κυβερνήσεις, ακτιβιστές και φαρμακευτικές εταιρείες για το δικαίωμα στην κατάλληλη θεραπεία κατά του Aids.       


(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή, δημοσιεύματα του τύπου, κατάλογος φεστιβάλ Καννών. επιμέλεια Π.)