b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_museo.jpg

Museo, Alonso Ruizpalacios
O Juan και ο Wilson, φοιτητές της κτηνιατρικής, έχουν ήδη πατήσει τα τριάντα, αλλά δε φαίνεται να μπορούν να τελειώσουν τη σχολή ή να εγκαταλείψουν το σπίτι τους. Σχεδιάζουν λοιπόν ένα τολμηρό εγχείρημα : να διαρρήξουν το Εθνικό Μουσείο Ανθρωπολογίας της Πόλης του Μεξικού και να κλέψουν πολύτιμα έργα τέχνης των πολιτισμών των Μάγια και άλλων αρχαίων λαών της λατινικής Αμερικής, ανάμεσά τους και τη νεκρική μάσκα του βασιλιά Pakal. Έτσι κατά τη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων ξεκινάνε τη δουλειά με τον αέρα επαγγελματία. Όλα κυλούν ομαλά και με τα σακίδιά τους γεμάτα θησαυρούς επιστρέφουν στα σπίτια τους για να παρακολουθήσουν μέσα από τα δελτία ειδήσεων τον αντίχτυπο της πράξης τους που παρουσιάζεται ως πλήγμα στο ίδιο το έθνος. Το μέγεθος της κλοπής υπερβαίνει κατά πολύ τις προσδοκίες τους, ενώ το άλλο πρωί συνειδητοποιούν τη σοβαρότητα και τις συνέπειες της πράξης τους. Σε κατάσταση πανικού αφήνουν τα πάντα πίσω τους και ξεκινούν ένα ταξίδι προκειμένου να ξεφορτωθούν τη λεία τους. Ό,τι ακολουθεί είναι ένα road movie  από τα επιβλητικά ερείπια των Μάγιας στο Παλένκε ως τα  παραθαλάσσια θέρετρα του Ακαπούλκο, μια  ερασιτεχνική πλέον άκαρπη προσπάθεια, αφού τα κλοπιμαία είναι αναγνωρίσιμα και μη επιθυμητά. Εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα το Museo είναι τόσο απρόβλεπτο όσο και η ιστορία στην οποία βασίστηκε. Όπως ακριβώς οι ήρωες της έτσι και η ταινία επανεφευρίσκει τον εαυτό της σε κάθε στροφή του δρόμου, φλερτάροντας στην πορεία με διαφορετικά κινηματογραφικά είδη.  
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_touch-me-not.jpg
Touch Me Not, Adina Pintilie
« Πες μου πώς μ’ αγάπησες, ώστε να καταλάβω πώς να αγαπήσω.» Μία σκηνοθέτιδα και οι ήρωες της επιχειρούν να διερευνήσουν το θέμα της σωματικής οικειότητας μέσα από ένα project. Ακροβατώντας μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, το Touch Me Not ακολουθεί τις συναισθηματικές διαδρομές της Laura, του Tomas και του Christian, στρέφοντας ένα βλέμμα βαθιάς κατανόησης στις ζωές τους.Λαχταρώντας την οικειότητα αλλά και φοβισμένοι απέναντι της, οι ήρωες προσπαθούν να ξεπεράσουν τους παλιούς κανόνες, να αντιμετωπίσουν μηχανισμούς και ταμπού για να χειραφετηθούν και να αποκτήσουν την πολυπόθητη ελευθερία. Το Touch Me Not διερευνά τους διαφορετικούς και απρόσμενους τρόπους με τους οποίους κατακτιέται η σωματική οικειότητα αλλά και τον τρόπο με τον οποίο η αγάπη δεν οδηγεί απαραίτητα στην απώλεια του εαυτού. Η Pintilie στην προσπάθεια της να εξερευνήσει την ανθρώπινη ψυχή πειραματίζεται με διαφορετικά οπτικά μέσα, κινούμενη μεταξύ μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και καλών τεχνών.

 
(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή, κατάλογος Φεστιβάλ Βερολίνου, επιμέλεια Π.)