(Ένας ελέφαντας στέκεται ακίνητος)
του Hu Bo
του Μισέλ Δημόπουλου
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_an-elephant.jpg

Ο ΜΕΤΕΩΡΙΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΑ
Πως να σωθείς από μια πόλη που σε καταπιέζει θανάσιμα, από ένα κοινωνικό περιβάλλον που σε ταπεινώνει μεθοδικά, από μια οικογένεια που σε πολεμά αδιάκοπα; αυτό είναι το καταδικασμένο στοίχημα (υπάρχει ελπίδα διαφυγής;) των τεσσάρων εναλλασσόμενων πρωταγωνιστών της εκπληκτικής και μοναδικής ταινίας του Χου Μπο «Ένας ελέφαντας στέκεται ακίνητος» που προβάλλεται σε μια αθηναϊκή αίθουσα την επόμενη εβδομάδα. Ταινία όχι απλά μελαγχολική αλλά μαύρη, απαισιόδοξη, οδυνηρή δηλαδή αληθινή. Η κινέζικη πόλη (ποια είναι, δεν ονοματίζεται), ζοφερή όσο δεν γίνεται, διασχίζεται από μεγάλης διάρκειας αεικίνητα πλάνα σεκάνς που παρακολουθούν με τράβελινγκ τους χαρακτήρες διασταυρώνοντας δυναμικά την ανύποπτη ενέργεια τους με μια απελπισία που τους κρατάει τουλάχιστον ζωντανούς. Μεταφυσικός παρά ρεαλιστής, ο Χου Μπο θα μείνει στην Ιστορία ο σκηνοθέτης της μιας ταινίας αφού, ως φευγαλέος μετεωρίτης, αυτοκτόνησε τον Οκτώβριο του 2017 έχοντας μόλις ολοκληρώσει την ταινία του, στα 29 του χρόνια. Απ’ ότι διαβάζω, από τους κοντινούς του, κανείς δεν το περίμενε, ετοίμαζε μάλιστα την επόμενη ταινία του!
Τρεις κολοσσοί του μοντερνισμού στο σινεμά, ο Μπέλα Ταρ, ο Χου Χσιάο Χσιέν, και ο ντοκιμαντερίστας Γουάνγκ Μπίνγκ (ο οποίος φώτισε ευτυχώς το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ φέτος) υιοθέτησαν την ταινία αυτή, έγιναν δηλαδή οι νονοί της και την προωθούν διεθνώς.

(πρώτη δημοσίευση ανάρτηση στο Facebook)