b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_ana-mon-amour.jpg

Παρασκευή 17/2
Ana, mon amour, Călin Peter Netzer

Ο Toma και η Ana συναντιούνται στο πανεπιστήμιο. Μια ερωτική σχέση αρχίζει, γεμάτη ελπίδες και όνειρα, διαποτισμένη από το συναίσθημα ο ένας χρειάζεται τον άλλον. Η Ana έχει ένα περίπλοκο οικογενειακό υπόβαθρο και πάσχει από σοβαρές κρίσεις πανικού. Ο μεσοαστικής καταγωγής Toma σοκάρεται αλλά και γοητεύεται από το βαθύ πηγάδι της απελπισίας που συναντά στην αγαπημένη του. Ο Toma δίνει στην Ana την πλήρη υποστήριξή του και την πηγαίνει να δει μια σειρά από γιατρούς. Ταυτόχρονα και οι δύο αρχίζουν να απομονώνονται από τις οικογένειες και τους φίλους τους. Η αδυναμία της Ana κάνει τον Toma να δείχνει ισχυρός. Όταν η Ana μένει έγκυος, ξεκινά μια θεραπεία που βασίζεται στην αναλυτική ψυχανάλυση και από την οποία βγαίνει πιο ισχυρή. Όμως τότε είναι ο κόσμος του Toma που διαταράσσεται
Η ταινία του ρουμάνου Călin Peter Netzer συνδυάζει στοιχεία από ρομαντικό δράμα με μια μελέτη της ψυχικής ασθένειας και πως αυτή ξεπερνιέται. Σαν ένα πολύπλοκο παζλ που διαρθρώνεται γύρω από ψυχαναλυτικές συνεδρίες του Toma, η αφήγηση βυθίζεται στο παρελθόν μέσα από μια σειρά από αναδρομές. Σκηνές από έναν περίπλοκο γάμο που αποκαλύπτει τις πολυάριθμες συνδέσεις με τα απωθημένα και τα ταμπού της ρουμανικής κοινωνίας.
Με τους Mircea Postelnicu, Diana Cavallioti, Carmen Tănase, Vasile Muraru, Tania Popa    
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_hao-ji-le.jpg
Hao ji le (Have a Nice Day), Liu Jian
Μια πόλη στη νότια Κίνα και μια τσάντα που περιέχει ένα εκατομμύριο γιουάν. Μια αιματηρή σύγκρουση. Και οι συμμετέχοντες που προέρχονται από διαφορετικά υπόβαθρα και έχουν διαφορετικά προσωπικά κίνητρα. Φιλοσοφούντες γκάνγκστερ, γερασμένοι εκτελεστές, άνδρες και γυναίκες που έχουν κουραστεί από τον αγώνα για επιβίωση: όποιος τυχαίνει να έχει την τσάντα την κρατά για να το σφιχτά, σαν να είναι μια σανίδα σωτηρίας. Η ταινία είναι μια μαύρη κωμωδία. Μυστηριώδες, το χιούμορ της ταινίας είναι ως ένας μεγεθυντικός φακός για τη ζωή και τις κοινωνικές συνθήκες. Η ενδημική απληστία της ανθρωπότητας συναντά μια βαθιά ανασφαλή χώρα σε μετάβαση. Ο ρεαλισμός των κινουμένων σχεδίων ενισχύει και στυλιζάρει την ατμόσφαιρα στη σημερινή Κίνα, παγιδευμένη ανάμεσα στην καθήλωση και μια νέα αρχή. Οι πρωταγωνιστές αυτού του μακάβριου χορού περιπλανιούνται, χωρίς προσανατολισμό στα ριζικά αλλαγμένα αστικά τοπία. Τα σημάδια και τα σύμβολα του καπιταλισμού έχουν επιβληθεί παντού, όμως οι περισσότεροι αποκλείονται από την ζωή που αυτά τα σύμβολα υπόσχονται. Και η εικόνα του Μάο Τσε Τουνγκ ακόμα κοσμεί τα χαρτονομίσματα...
Με τους Yang Siming, Cao Kou, Ma Xiaofeng, Zhu Changlong, Cao Kai

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_on-the-beach-at-night-alone.jpg

Πέμπτη 16/2
Bamui haebyun-eoseo honja (On the Beach at Night Alone), Hong Sangsoo

Μετά από να δεσμό με έναν παντρεμένο άντρα, η διάσημη ηθοποιός Younghee αποφασίζει να κάνει ένα διάλειμμα. Ταξιδεύει σε μακρινή, ξένη πόλη στο Αμβούργο. Σε μια συνομιλία με μια φίλη της αναρωτιέται αν ο εραστής της θέλει να την ακολουθήσει, και αν της λείπει όσο αυτός λείπει σ’ εκείνη. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της, στις βόλτες της στα πάρκα και στις όχθες του ποταμού, προσπαθεί να ξεκαθαρίσει τα συναισθήματα και τις επιθυμίες της.
Το ερώτημα για το νόημα του έρωτα στη ζωή μας είναι ένα κοινό θέμα σε όλες τις ταινίες του Hong Sangsoo. Και όμως οι απαντήσεις σ’ αυτό το ερώτημα φαίνεται πάντα να μας διαφεύγουν. Επιστροφή στην Κορέα, η Younghee συναντά μερικούς παλιούς φίλους στην παράκτια πόλη της Gangneung. Τρώνε και πίνουν μαζί και, όπως τόσο συχνά συμβαίνει στις ταινίες Hong Sangsoo, το εθνικό ποτό της Κορέας soju κατέχει έναν κεντρικό ρόλο. Υπό την επήρεια του αλκοόλ η Younghee προκαλεί, υβρίζει και εξοργίζει τους άλλους. Οι συνομιλίες όλο και περισσότερο εκτροχιάζονται , φέρνοντας στην επιφάνεια μικρές και μεγάλες αλήθειες. Στη συνέχεια, η Younghee αποσύρεται σε μια ερημική παραλία. Φαίνεται ότι μπορεί να βρει τον εαυτό της μόνο στη φύση.
Με τους Kim Minhee, Seo Younghwa, Jung Jaeyoung, Moon Sungkeun, Kwon Haehyo
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_joaquim.jpg
Joaquim, Marcelo Gomes
18ος αιώνας. Βραζιλία. Υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία σ’ αυτή την πορτογαλική αποικία ότι η εξόρυξη χρυσού βρίσκεται σε παρακμή. Η χώρα κυβερνάται από διεφθαρμένους αποικιοκράτες αξιωματικούς. Ο υπολοχαγός Joaquim έχει τη φήμη του απηνή διώκτη λαθρεμπόρων χρυσού. Περιμένει μάταια την αμοιβή του, την οποία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει για να αγοράσει την ελευθερία της ερωμένης του, μιας μαύρης σκλάβας. Για να μπορέσει να βρει τα χρήματα με κάποιο άλλο τρόπο, συμφωνεί να λάβει μέρος σε μια επικίνδυνη αποστολή για νέες φλέβες χρυσού. Συνοδεύεται από συμπατριώτες του και ένα στράτευμα Αφρικανών σκλάβων, αυτοχθόνων Ινδιάνων και μιγάδων. Όσο περισσότερο ψάχνουν, τόσο περισσότερο οι αμφιβολίες του σχετικά με τη συγκεκριμένη αποστολή αυξάνονται. Σταδιακά αρχίζει να συνειδητοποιεί την αδικία που η χώρα του έχει επιβάλλει στην αποικία και βλέπει ξεκάθαρα τους μηχανισμούς της καταπίεσης. Στη ζούγκλα, χάνει τον έλεγχο, αλλά η ηθική σκοπιά του είναι πεντακάθαρη. Η ερωμένη του, επίσης τον κάνει να δει ότι θα πρέπει να επανεξετάσει τις πεποιθήσεις του και την πίστη του. Η ταινία είναι εν μέρει μυθοπλασία και εν μέρει ιστορική αναδρομή της ζωής του εθνικού ήρωα της Βραζιλίας Joaquim Jose da Silva Xavier, γνωστού ως Tiradentes.
Με τους Julio Machado, Isabél Zuaa, Rômulo Braga, Welket Bungué, Nuno Lopes

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_el-bar.jpg

Τετάρτη 15/2
El bar (The Bar), Álex de la Iglesia
Είναι ένα συνηθισμένο πρωινό σε μία από τις δημοφιλείς πλατείες της Μαδρίτης. Περαστικοί που κάθονται σε ένα μπαρ για ένα γρήγορο πρωινό, ενώ κάποιοι άλλοι απολαμβάνουν το πρώτο ποτό της ημέρας. Ξαφνικά, ένας από τους πελάτες σκοτώνεται μ’ ένα πυροβολισμό στο κεφάλι ενώ φεύγει από το μπαρ. Ένας πελάτης πάει να τον βοηθήσει του, αλλά τον τραυματίζουν θανάσιμα. Τρομοκρατημένοι, οι θαμώνες προσπαθούν να καταλάβουν τι ακριβώς γίνεται. Γιατί ξαφνικά δεν υπάρχουν άνθρωποι στην πλατεία μπροστά από το μπαρ; Υπάρχει κάποιος ελεύθερος σκοπευτής σε κάποια από τις στέγες που πυροβολεί όποιον εμφανίζεται; Ή ο βρίσκεται μέσα το μπαρ;
Ο Alex De la Iglesia εστιάζει σε μια ομάδα ανθρώπων που βιώνουν μια ακραία κατάσταση και οι οποίοι τη μοναδική επιλογή που έχουν είναι να ανακαλύψουν ποιοι πραγματικά είναι. Παγιδευμένοι ανάμεσα στην τυφλή τρομοκρατία και την εμπιστοσύνη, τον εγωισμό και την αλληλεγγύη, αγωνίζονται να επιβιώσουν μέσα σε ξεσπάσματα απληστίας, μίσους και αλληλεγγύης. Το μπαρ, τα δωμάτια στο υπόγειο και τα υπόγεια περάσματα της Μαδρίτης είναι το φόντο μιας ιστορίας που ταλαντεύεται μεταξύ θρίλερ και κατάμαυρης κωμωδίας.
Με τους Blanca Suárez, Mario Casas, Carmen Machi, Secun de la Rosa, Jaime Ordóñez
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_colo.jpg
Colo, Teresa Villaverde
Στην Πορτογαλία, ένας πατέρας, μια μητέρα και η κόρη τους. Η καθημερινή ζωή τους καθορίζεται από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Είναι μια διαδικασία η οποία αρχίζει να επηρεάζει τη ζωή τους. Ο άνεργος πατέρας περνά τις μέρες του στην ταράτσα ατενίζοντας τον ορίζοντα, όπου πλέον δεν διακρίνει κανένα μέλλον. Η μητέρα επιστρέφει στο σπίτι εξαντλημένη από τις διπλοβάρδιες στην εργασία. Η κόρη τους στην εφηβεία κρύβει τα μυστικά της και αναρωτιέται αν έχει αρκετά χρήματα για να πληρώσει εισιτήριο του λεωφορείου της για το σχολείο.
Σε κάθε σκηνή, η κάμερα κάνει ένα βήμα πίσω –η σκηνοθέτις προτιμά τα γενικά πλάνα - προκειμένου να καταγραφεί η διάθεση και η ατμόσφαιρα. Και όμως, αυτό που παρατηρούμε δεν είναι η στάση αλλά μια κίνηση προς τα εμπρός. Τα μέλη της οικογένειας αρχίζουν να απορρίπτουν τους προηγούμενους ρόλους τους, οι μεταξύ τους σχέσεις μεταβάλλονται και απρόσμενες δυνατότητες αρχίζουν να τους αποκαλύπτονται.
Με τους João Pedro Vaz, Alice Albergaria Borges, Beatriz Batarda, Clara Jost, Tomás Gomes
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_return-to-montauk.jpg
Rückkehr nach Montauk (Return to Montauk), Volker Schlöndorff
Ο Max Zorn, ένας 60χρονος συγγραφέας, ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη για να προωθήσει το νέο του βιβλίο. Εκεί τον περιμένει η σύζυγός του Clara. Στο πολύ προσωπικό μυθιστόρημα του ο Zorn αφηγείται την ιστορία ενός μεγάλου, αλλά ατυχούς στην κατάληξη του έρωτα. Ο Max συναντά την γερμανικής καταγωγήν Rebecca, μια γυναίκα με την οποία ήταν ερωτευμένος στο παρελθόν, και η οποία τώρα είναι μια επιτυχημένη δικηγόρος στη Νέα Υόρκη. Το ζευγάρι επιστρέφει στο Montauk, μια μικρή παραθαλάσσια πόλη στο Long Island, για ένα Σαββατοκύριακο . Η Rebecca είναι απόμακρη και πληγωμένη . Ενώ ο Max προσπαθεί να την πλησιάσει. Συζητούν για τα χρόνια που ήταν χώρια, αναζωπυρώνοντας τις αναμνήσεις του κοινού παρελθόντος τους. Υπάρχει ένα παρόν ή κάποιο μέλλον για τα συναισθήματα που κάποτε είχε ένας για τον άλλον;
Μετά την κινηματογραφική μεταφορά του «Faber Homo», ο Volker Schlöndorff επιστρέφει και πάλι στο σύμπαν του Max Frisch. Οι παραλλαγές των μοτίβων της ευτυχίας και του πόνου που πηγή έχουν τις τώρα μεταφέρονται στην οθόνη σε μια νέα εκδοχή.
Με τους Stellan Skarsgård, Nina Hoss, Susanne Wolff, Niels Arestrup, Isi Laborde

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_beuys-andres-veiel.jpg

Τρίτη 14/2
Beuys, Andres Veiel

Ο Joseph Beuys, ο άνθρωπος με το καπέλο, την τσόχα και τα ‘fat corner’. Τριάντα χρόνια μετά το θάνατό του, παραμένει ένας οραματιστής μπροστά από την εποχή του. Ήταν ο πρώτος Γερμανός καλλιτέχνης που έκανε ατομική έκθεση στο Μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης, ενώ στην πατρίδα του τη Γερμανία τα έργα συχνά χλευάστηκε ως τα «πιο ακριβά σκουπίδια όλων των εποχών». Όταν τον ρώτησαν αν είναι αδιάφορος για αυτά τα σχόλια απάντησε: «Ναι. Θέλω να διευρύνω τις αντιλήψεις των ανθρώπων. »
Ο Andres Veiel αφήνει τον καλλιτέχνη να μιλήσει για τον εαυτό του. Από ανέκδοτες ηχογραφήσεις και βίντεο, ο Veiel δημιουργεί ένα συνειρμικό, πορώδες πορτρέτο που, όπως ο ίδιος ο καλλιτέχνης, ανοίγει χώρους για τις ιδέες και όχι για διακηρύξεις. Τα κουτιά του Beuys, συζητήσεις, διαλέξεις, το πως εξηγείς την τέχνη σε ένα νεκρό λαγό . «Θέλετε να υποκινήσει μια επανάσταση χωρίς γέλιο;» ρωτά. Εστιάζει επίσης στον άνθρωπο, το δάσκαλο, στον υποψήφιο των Πρασίνων. Όταν, λίγο πριν το θάνατό του, συναινεί στο να φωτογραφηθεί χωρίς το καπέλο του. Η ταινία του Veiel παρουσιάζει τις αντιφάσεις και τις εντάσεις που οδήγησαν στην κατά τον Beuys Gesamtkunstwerk.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_sage-femme.jpg
Sage femme (The Midwife), Martin Provost
Η Claire είναι μια ανύπαντρη μητέρα με ένα ενήλικα γιο. Είναι μαία και είναι εντελώς απορροφημένη από τη δουλειά της. Αν και το μαιευτήριο όπου εργάζεται πρόκειται να κλείσει, απορρίπτει μια προσφορά εργασίας από μια μεγαλύτερη κλινική, επειδή δεν μπορεί να συμβιβαστεί τις μεθόδους τους σχετικά με τη μαιευτική. Εν μέσω όλων αυτών δέχεται ένα τηλεφώνημα που αναζωπυρώνει τις αναμνήσεις της νιότης της. Η Béatrice, η ερωμένη του εκλιπόντα πατέρα της, ζητά να την συναντήσει. Η Béatrice είναι μια αληθινή μποέμ - θορυβώδης, πολύχρωμη, εγωκεντρική και εντελώς διαφορετική την αφοσιωμένη Claire. Η νεότερη γυναίκα αναρωτιέται γιατί θέλει να τη δει, μετά από όλα αυτά τα χρόνια της σιωπής...
Ο Martin Provost σχεδιάζει πάντα γεμάτα εντάσεις γυναικεία πορτρέτα (Seraphine, Violette). Η ταινία Sage Femme εστιάζει στη συνάντηση μεταξύ αυτών των δύο πεισματάρηδων γυναικών, που υποδύονται τέλεια δύο grandes dames του γαλλικού σινεμά. Μια δραματική κωμωδία σχετικά με την ανάγκη για αλλαγή, και το ζήτημα του κατά πόσον η μπριζόλα, οι τηγανιτές πατάτες και το κόκκινο κρασί είναι ό,τι αποκαλείται ένα υγιές γεύμα.
Με τους Catherine Frot, Catherine Deneuve, Olivier Gourmet, Quentin Dolmaire, Mylène Demongeot
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_toivon-tuolla-puolen.jpg
Toivon tuolla puolen (The Other Side of Hope), Aki Kaurismäki
Η ταινία αφηγείται δύο ιστορίες που συγκλίνουν περίπου στο μέσο της αφήγησης. Στην πρώτη κεντρικό πρόσωπο είναι ο Khaled, ένας Σύριος πρόσφυγας. Λαθρεπιβάτης σ’ ένα φορτηγό άνθρακα, καταλήγει στο Ελσίνκι, όπου αιτείται άσυλο χωρίς πολλές ελπίδες επιτυχίας. Στη δεύτερη ο Wikström, ο κεντρικός χαρακτήρας, είναι ένας πλασιέ που πουλά γραβάτες και ανδρικά πουκάμισα. Αντί όμως να εξασκεί το επάγγελμά του να αποφασίζει να τα ποντάρει όλα στο πόκερ. Για καλή του τύχη κερδίζει και μετά κέρδη αγοράζει ένα εστιατόριο στην πιο απομακρυσμένη συνοικία του Ελσίνκι. Όταν οι αρχές να απορρίψει την αίτησή του, ο Khaled αποφασίζει να παραμείνει στη χώρα παράνομα, όπως και τόσοι άλλοι που μοιράζονται τη ίδια μοίρα. Ζει στους δρόμους και αντιμετωπίζει όλες τις μορφές ρατσισμού. Παράλληλα, όμως γνωρίζει κάποιους ροκντρολίστες αλλά και την φιλία. Μια μέρα ο Wikström ανακαλύπτει τον Khaled να κοιμάται στην πίσω αυλή του εστιατόριου του. Και αυτή είναι η αρχή μιας αληθινής φιλίας...

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_bright-nights.jpg

Δευτέρα 13/2
Helle Nächte (Bright Nights), Thomas Arslan
Ο αυστριακής καταγωγής πολιτικός μηχανικός Michael ζει με τη φίλη του στο Βερολίνο. Για χρόνια, είχε ελάχιστες επαφές με τον 14χρονο γιο του Luis. Όταν ο πατέρας του Michael πεθαίνει, οι δύο τους ταξιδεύουν μαζί για την κηδεία η οποία γίνεται στις απομακρυσμένες βόρειες επαρχίες της Νορβηγίας. Στο απομονωμένο σπίτι του θανόντα πατέρα του ο Michael ενώ πακετάρει τα προσωπικά αντικείμενα, παρακολουθείται από τον σιωπηλό γιο του. Δύο άνθρωποι που γνωρίζουν ελάχιστα ο ένας τον άλλον, ξαφνικά βρίσκονται παγιδευμένοι σε μια πολύ προσωπική κατάσταση. Μετά την κηδεία, ο Michael εκπλήσσει τον Luis προτείνοντας να περάσουν λίγες ημέρες μαζί εξερευνώντας την περιοχή. Μια ταινία δρόμου που επίσης γίνεται ένα ταξίδι στο ανύπαρκτο κοινό τους παρελθόν. Το να είναι μαζί αποδεικνύεται ότι είναι πιο δύσκολο από ό, τι αναμενόταν. Μαζί στο αυτοκίνητο είναι σαν την ηρεμία πριν την καταιγίδα. Κατά τη διάρκεια των μακρών ημερών του θερινού ηλιοστάσιου, όταν ο ήλιος δεν δύει ποτέ, ο Michael προσπαθεί να σπάσει τον επαναλαμβανόμενο κύκλο και να βρει μια κοινή πορεία προς τα εμπρός.
Με τους Georg Friedrich, Tristan Göbel, Marie Leuenberger, Hanna Karlberg
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_mr-long.jpg
Mr. Long, Sabu
Ο επαγγελματίας δολοφόνος Long πάει για δουλειά στην Ιαπωνία. Όταν τα πράγματα πάνε στραβά, πρέπει να φύγει. Βάρια τραυματισμένος άσχημα, βρίσκει καταφύγιο σ’ μια εγκαταλειμμένη συνοικία μιας μικρής πόλης. Ένα νεαρό αγόρι του φέρνει νερό και ρούχα. Ο Long εγκαθίσταται σε ένα από τα ερειπωμένα σπίτια όπου μαγειρεύει γεύματα για τον 8χρονο Jun. Η μητέρα του Jun, Lily είναι τοξικομανής και, όπως ο Long, κατάγεται από την Ταϊβάν. Η δημή των μαγειρικών ικανοτήτων του Long εξαπλώνεται γρήγορα σε όλη τη γειτονιά…
Η αναζήτηση για μια διέξοδο από τον φαύλο κύκλο της βίας, για μια ήσυχη ζωή και για συναισθηματική ασφάλεια είναι θέματα που διαποτίζουν το έργο του Ιάπωνα σκηνοθέτη Sabu. Ενσωματώνοντας μαζί τον τραχύ λόγο των γκανγκστερικών ταινιών με τις τρυφερές στιγμές μιας εν εξελίξει ιστορία αγάπης, ο σκηνοθέτης σ’ αυτήν την ταινία του συνδυάζει χορογραφημένα ξεσπάσματα βίας με στοχαστικές σκηνές μαγειρικής και στιγμές slapstick κωμωδίας.
Με τους Chen Chang, Sho Aoyagi, Yiti Yao, Runyin Bai, Masashi Arifuku
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_the-party.jpg
The Party, Sally Potter
Η Janet μόλις διορίστηκε υπουργός της σκιώδους κυβέρνησης - το επιστέγασμα της πολιτικής σταδιοδρομίας της. Μαζί με τον σύζυγό της Bill σχεδιάζουν να το γιορτάσουν με λίγους στενούς φίλους. Οι επισκέπτες καταφθάνουν στο σπίτι τους στο Λονδίνο, όμως η συγκέντρωση παίρνει μια απροσδόκητη στροφή όταν ο Bill κάνει ξαφνικά δύο εκρηκτικές αποκαλύψεις που σοκάρουν την Janet και τους παρόντες. Η αγάπη, φιλία, πολιτικές πεποιθήσεις και ολόκληρος ο τρόπος ζωής είναι τώρα υπό αμφισβήτηση. …
Στην όγδοη ταινία της η βρετανίδα σκηνοθέτις Sally Potter εκκινεί με το ύφος διακριτικά πνευματώδης κωμωδίας γεμάτη με αιχμηρούς διαλόγους για να εξελιχθεί σε μια τραγωδία. Όταν η ζωή δεν ελέγχεται από τη λογική , τότε όλοι παλεύουν με νύχια και δόντια για να προστατεύσουν τη φαινομενικά σταθερή ύπαρξή τους.
Με τους Patricia Clarkson, Bruno Ganz, Cherry Jones, Emily Mortimer, Cillian Murphy.

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_a-fantastic-woman.jpg

Κυριακή 12/12
Una mujer fantástica (A Fantastic Woman), Sebastián Lelio
Η Μαρίνα και ο Ορλάντο είναι ερωτευμένοι και σχεδιάζουν να ζήσουν μαζί. Αυτή εργάζεται ως σερβιτόρα και λατρεύει το τραγούδι. Ο εραστή της, και είκοσι χρόνια μεγαλύτερό της, έχει αφήσει την οικογένειά του για εκείνη. Ένα βράδυ, όταν επιστρέφουν σπίτι, αφού γιόρτασαν τα γενέθλιά της Μαρίνας σ’ ένα εστιατόριο, ο Ορλάντο ξαφνικά μοιάζει σαν να έχει πεθάνει. Στο νοσοκομείο, οι γιατροί ό,τι μπορούν να κάνουν είναι να επιβεβαιώσουν το θάνατό του. Τα γεγονότα εκτυλίσσονται γρήγορα: Η Μαρίνα ανακρίνεται από μια γυναίκα επιθεωρητής της αστυνομίας. Η δε οικογένεια του Ορλάντο την αντιμετωπίζει με οργή και η δυσπιστία. Η σύζυγός του Ορλάντο αποκλείει την Μαρίνα από την κηδεία. Και την ζητά όσο το δυνατόν συντομότερα να εγκαταλείψει το διαμέρισμα - που στα χαρτιά τουλάχιστον ανήκε στο Ορλάντο . Η Μαρίνα είναι μια τρανσέξουαλ. Η οικογένεια του θανόντος αισθάνεται να απειλείται από τη σεξουαλική της ταυτότητα. Με την ίδια ενέργεια που κάποτε να αγωνίστηκε για το δικαίωμά της να ζήσει ως γυναίκα, η Μαρίνα, τώρα, διεκδικεί το δικαίωμά της να θρηνήσει. Ακόμα και αν το περιβάλλον της συνωμοτεί εναντίον της, η σκηνοθεσία εστιάζει από την πλευρά της, παρουσιάζοντας μια πρωταγωνίστρια που είναι και ισχυρή και σοφή: μια πραγματικά φανταστική γυναίκα.
Με τους Daniela Vega, Francisco Reyes, Luis Gnecco, Aline Kuppenheim, Nicolas Saavedra.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_spoor.jpg
Pokot (Spoor), Agnieszka Holland
Η συνταξιούχος πολιτικός μηχανικός Duszejko ζει μια μοναχική ζωή σε ένα ορεινό χωριό κοντά στα σύνορα μεταξύ της Πολωνίας και της Τσεχίας. Είναι χαρισματική και εκκεντρική, παθιασμένη αστρολόγος και αυστηρή χορτοφάγος. Μια μέρα τα αγαπημένα της σκυλιά εξαφανίζονται. Μια χιονισμένη ανακαλύπτει το νεκρό σώμα του γείτονά της, και δίπλα του, ίχνη από ελάφια. Και άλλοι άνδρες πεθαίνουν με έναν εξίσου μυστηριώδη τρόπο. Όλοι τους ήταν σημαντικά πρόσωπα του χωριού, και όλοι παθιασμένοι κυνηγοί. Όλοι σκοτώθηκαν από τα άγρια ζώα;
Η Agnieszka Holland επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη μ’ ένα ανατρεπτικό θρίλερ. Με τόλμη αναμιγνύει είδη: η ταινία κυμαίνεται από χιουμοριστική ιστορία ντετέκτιβ σ’ ένα συναρπαστικό οικολογικό θρίλερ και από κει με φεμινιστική παραμύθι. Το Pokot διαδραματίζεται σ’ ένα τοπίο όπου κυριαρχεί η αλλαγή των εποχών. Ωστόσο, η άγρια ομορφιά του τοπίου δεν μπορεί να κρύψει τη διεφθαρμένη φύση, τη σκληρότητα και την ηλιθιότητα των ανθρώπων που ζουν εκεί. Βαθιά ριζωμένη στην πραγματικότητα της αγροτικής Πολωνίας, η ταινία είναι τόσο άναρχη όσο και ηρωίδα της.
Με τους Agnieszka Mandat, Wiktor Zborowski, Miroslav Krobot, Jakub Gierszał, Patricia Volny.

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_felicite.jpg

Σάββατο, 11/2
Félicité, Alain Gomis
H Félicité είναι μια περήφανη και ανεξάρτητη γυναίκα που εργάζεται σαν τραγουδίστρια σε ένα μπαρ στην Κινσάσα. Κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή, είναι σαν να αφήνει πίσω της τον πραγματικό κόσμο και τις καθημερινές της ανησυχίες. Το κοινό λατρεύει τον ρυθμό της μουσικής και τις γεμάτες μελαγχολία μελωδίες της. Όμως μία ημέρα, ο γιος της Félicité έχει ένα τρομερό ατύχημα. Προσπαθεί απεγνωσμένα να συγκεντρώσει τα χρήματα που απαιτούνται για την εγχείρηση του. Η Félicité περιηγείται στους υποβαθμισμένους δρόμους και τις πλούσιες συνοικίες της πρωτεύουσας του Κονγκό ακολουθεί. Ένας από τους θαμώνες του μπαρ , ο Tabu προσφέρεται να βοηθήσει την Félicité. Απρόθυμα, δέχεται…
Με τους Véro Tshanda Beya, Gaetan Claudia, Papi Mpaka .
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_final-portrait.jpg
Final Portrait, Stanley Tucci
Παρίσι το 1964. Ο Alberto Giacometti είναι αυτός που αποφασίζει πότε είναι η ώρα για εργασία, ποτό, αμφιβολίες, καταστροφή, φλερτ ή γέλιο στο στούντιό του. Ένας καθιερωμένος καλλιτέχνης τα έργα του οποίου πουλιούνται σε τιμές ρεκόρ, και ο όποιος κρύβει τα κέρδη του στο εργαστήριό του. Αυτή είναι μόνο μία από τις πολλές αιτίες που τσακώνεται με τη σύζυγό του Annette. Η άλλη είναι το γεγονός ότι προσφέρει την προσοχή του στην ερωμένη του Caroline. Μια μέρα, ο Giacometti ζητά από τον James Lord, έναν Αμερικανό κριτικό τέχνης να ποζάρει γι 'αυτόν. …
Η ταινία εστιάζει στο εργαστήριο και την προσωπικότητα αυτού του διάσημου Ελβετού ζωγράφου και γλύπτη, δύο χρόνια πριν από το θάνατό του. Στην πέμπτη ταινία του ως σκηνοθέτης, ηθοποιός Stanley Tucci παρουσιάζει τον καλλιτέχνη με τα προτερήματα του αλλά και τις αδυναμίες του. Εστιάζει στο χάος της καλλιτεχνικής παραγωγής του, τις αμφιβολίες, και τη θαρραλέα ικανότητα να καταστρέφει και να αρχίζει εκ νέου.
Η ταινία βασίζεται στην βιογραφία του καλλιτέχνη που ο James Lord έγραψε με τον τίτλος ‘A Giacometti Portrait’.
Με τους Geoffrey Rush, Armie Hammer, Clémence Poésy, Tony Shalhoub, James Faulkner .
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_wilde-maus.jpg
Wilde Maus (Wild Mouse), Josef Hader
Ο Georg είναι γεμάτος αυτοπεποίθηση ως μέλος της σύνταξης μιας βιεννέζικης εφημερίδας. Τον λατρεύουν και τον μισούν - όπως αρμόζει σε έναν καθιερωμένο μουσικοκριτικό που γράφει σ’ ένα ύφος κοφτερό. Ξαφνικά όμως απολύεται. Ένα μέτρο για τη μείωση του κόστους, του λένε - πριν του δείξουν την πόρτα. Δεν ενημερώνει για την απόλυση του τη γυναίκα του Johanna, η οποία είναι απορροφημένη από την επιθυμία της για τα παιδιά . Ο Georg αποφασίζει να εκδικηθεί. Βρίσκει ένα σύμμαχο στο πρόσωπο ενός παλιού του φίλου από το σχολείο, του Erich. Όμως ό,τι αρχίζει με μικρές υλικές ζημιές σύντομα μετατρέπεται σε μια εκστρατεία τρόμου.
Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο καλλιτέχνης του καμπαρέ και ηθοποιός Josef Hader αφηγείται μια αστεία, δραματική ιστορία για τους πολύ προσωπικούς φόβους μεσοαστών αυστριακών σχετικά με την αποτυχία και κοινωνική παρακμή. Μια ευφυής, πνευματώδης ειρωνική ταινία που εστιάζει στο πώς η μεσοαστική ζωή μπορεί ξαφνικά να διαλυθεί…
Με τους Josef Hader, Pia Hierzegger, Georg Friedrich, Jörg Hartmann, Denis Moschitto


b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_the-dinner.jpg

Παρασκευή 10/2
The Dinner, Oren Moverman
Ο Paul δεν έχει καμία διάθεση να δειπνίσει με τον αδελφό του Stan, έναν πολύ γνωστό πολιτικό, και τη νύφη του Barbara. Όμως η σύζυγός του Claire επιμένει να τον συνοδεύει. Τα δυο ζευγάρια συναντιούνται σε ένα μοντέρνο εστιατόριο. Στο ενδιάμεσο του δείπνου σκοτεινά οικογενειακά μυστικά αποκαλύπτονται:. Οι γιοι τους είναι υπεύθυνοι για ένα τρομερό έγκλημα – που ακόμα δεν έχει αποκαλυφθεί - και οι γονείς τους πρέπει να αποφασίσουν πώς θα αντιμετωπίσουν την κατάσταση….
Ο Oren Moverman τοποθετεί την ηθική σύγκρουση, ακριβώς στο κέντρο του θρίλερ. Η διαμάχη μεταξύ ενηλίκων που είναι αντιμέτωποι με το γεγονός ότι τα παιδιά τους έχουν διαπράξει μια τερατώδη πράξη, υπογραμμίζεται με αναδρομές στο παρελθόν για το έγκλημα και την παιδική ηλικία των δύο αδελφών. Η ταινία αποκαλύπτει την πάλη για κυριαρχία ανάμεσα στα δύο ζευγάρια, καθώς οι συμμαχίες μετατοπίζονται.
Με τους Richard Gere, Laura Linney, Steve Coogan, Rebecca Hall, Chloë Sevigny.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_t2-trainspotting.jpg
T2 Trainspotting, Danny Boyle
Έγινε ο Renton οικογενειάρχης, αγόρασε ένα αυτοκίνητο και ένα πλυντήριο ρούχων, όπως ο ίδιος διακήρυξε στο τέλος της επιτυχημένης cult ταινία του Danny Boyle; Ή με ποιόν τρόπο ξόδεψε τα χρήματα που έκλεψε από τους φίλους του μετά το deal με την ηρωίνη;
Αυτά μπορεί να είναι τα ερωτήματα είκοσι χρόνια μετά. Με την πρώτη ματιά, πολλά έχουν αλλάξει στο Εδιμβούργο, αλλά για τους ήρωες πολλά έχει παρέμεινε τα ίδια.
Μαζί με ένα soundtrack που επίσης κυριαρχεί σ’ αυτό το sequel, το καστ της πρώτης ταινίας βυθίζεται στον σκοτεινό υπόκοσμο των μαστροπών και της πορνείας. Και μέσα σ’ αυτό το χάος, ο Renton συνεχίζει την αναζήτησή του για το νόημα της ζωής.
Με τους Ewan McGregor, Ewen Bremner, Jonny Lee Miller, Robert Carlyle, Kelly Macdonald.

Testről és lélekről (On Body and Soul), Ildikó Enyedi
Ένα σφαγείο στη Βουδαπέστη είναι το σκηνικό για αυτήν την παράξενα όμορφη ιστορία αγάπης. Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η Mária να δουλεύει στο σφαγείο ως ελεγκτής ποιότητας και αρχισαν οι ψίθυροι. Στο μεσημεριανό γεύμα η νεαρή γυναίκα επιλέγει πάντα ένα τραπέζι, όπου κάθεται μόνη της στη σιωπή. Αντιμετωπίζει τη δουλειά της με τη δέουσα σοβαρότητα και τηρεί αυστηρά τους κανόνες, αφαιρώντας πόντους ποινής για κάθε παραπάνω γραμμάριο λίπους. Ο κόσμος της ένας κόσμος που αποτελείται από στοιχεία και δεδομένα που έχουν αποτυπωθεί στη μνήμη της από την παιδική της ηλικία. Ο λίγο μεγαλύτερος της Endre, το αφεντικό είναι επίσης χαμηλών τόνων. Σιγά -σιγά αρχίζουν να γνωρίζουν ο ένας τον άλλον. Αναγνωρίζοντας την πνευματική τους συγγένεια, με έκπληξη ανακαλύπτουν ότι επιπλέον έχουν ακόμη και τα ίδια όνειρα το βράδυ. Προσεκτικά, προσπαθούν να τα κάνουν πραγματικότητα.
Αυτή την ιστορία δύο ανθρώπων που ανακαλύπτουν τη σφαίρα των συναισθημάτων και τη σωματικής επιθυμίας, στην αρχή μόνοι τους και, στη συνέχεια, από κοινού, η Ildikó Enyedi την αφηγείται με τρυφερότητα, αλλά επίσης, και μ' έναν τρόπο που αποπνέει, λεπτό χιούμορ. Μια ταινία για τους φόβους και τις αναστολές που έχουν σχέση με το άνοιγμα προς τους άλλους, και για το πόσο συναρπαστικό μπορεί να είναι αυυτό όταν τελικά το πραγματώνουμε
Με τους Alexandra Borbély, Géza Morcsányi, Réka Tenki, Zoltán Schneider, Ervin Nagy.

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_django.jpg

Πέμπτη 9/2
Django, Etienne Comar
Γαλλία, 1943. Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής. Κάθε βράδυ, o κιθαρίστας και συνθέτης Django Reinhardt διασκεδάζει το παρισινό κοινό με την πνευματώδη, γεμάτη ζωντάνια μουσική του, τη «τσιγγάνικη swing». Ενώ πολλοί Ρομά αντιμετωπίζουν τις ρατσιστικές διώξεις ή, εν μέσω της ναζιστικής κατοχής, δολοφονούνται στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, ο Django πιστεύει ότι είναι ασφαλής λόγω της δημοτικότητάς του. Έως ότου οι πράκτορες της ναζιστικής μηχανής προπαγάνδας του ζητήσούν να κάνει περιοδεία στη Γερμανία προκειμένου να αντισταθμίσει την επιρροή της «νέγρικής μουσικής» από τις ΗΠΑ. Ο Django Reinhardt αρνείται. Ένα από τα θαυμαστές του βοηθά αυτόν την έγκυο γυναίκα του και τη μητέρα του να κρυφτούν σ’ ένα χωριό κοντά στα ελβετικά σύνορα…
Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο Etienne Comar κάνει το πορτραίτο ενός αντισυμβατικού καλλιτέχνη του οποίου η ζωή είναι σαν την γεμάτη αυτοσχεδιασμούς μουσική του. Αντιμέτωπος με το ερώτημα εάν πρέπει ή όχι να επιτρέψει η τέχνη του να χρησιμοποιηθεί καταχρηστικά για πολιτικούς σκοπούς, ο κεντρικός χαρακτήρας πρέπει να λάβει μια απόφαση ζωτικής σημασίας.
Η Βικιπαίδεια σημειώνει για τον κεντρικό χαρακτήρα: «Ο Τζάνγκο Ράινχαρντ/ Django Reinhardt ήταν πρωτοποριακός βιρτουόζος κιθαρίστας της τζαζ και συνθέτης, που ξεχώρισε για την τεχνική και τη δεξιοτεχνία του, ενώ εφηύρε ένα εντελώς νέο στυλ τεχνικής τζαζ κιθάρας».
Με τους Reda Kateb (στο ρόλο του Django Reinhardt), Cécile de France, Beata Palya , Bim Bam Merstein, Gabriel Mirété.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή, κατάλογος φεστιβάλ Βερολίνου)