b_505X0_505X0_16777215_00_images_diafora_cinema-large.jpg

Οι Κυπριακές ταινίες που θα διαγωνιστούν στο Διαγωνιστικό Τμήμα Κυπριακών Ταινιών είναι:

· Smuggling Hendrix (Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ), Σκηνoθεσία: Μάριος Πιπερίδης (Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα)

(Βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Αφηγηματικής Ταινίας και Παγκόσμια Πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Tribeca, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Quebec, Ειδική Μνεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Palm Springs κ.α.)

Με έναν ιδιότυπο και ιδιαίτερα συμβολικό τρόπο, ο σκηνοθέτης - σεναριογράφος Μάριος Πιπερίδης εκθέτει, με κωμικοτραγική διάθεση, την πολιτική κατάσταση στη χώρα του.

Το σχέδιο του Γιάννη για να φύγει από την Κύπρο ανατρέπεται, όταν ο σκύλος του, ο Τζίμυ, διασχίζει την Νεκρή Ζώνη, που χωρίζει τις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα. Καθώς η μεταφορά ζώων από τα κατεχόμενα απαγορεύεται, ο Γιάννης αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια κάποιων “εκλεκτών” χαρακτήρων για να τον φέρει πίσω.

· Await Further Instructions, Σκηνoθεσία: Johnny Kevorkia (Η.Π.Α.)

Ανήμερα Χριστουγέννων. Μια μυστηριώδης μαύρη ουσία έχει περικυκλώσει το σπίτι της οικογένειας Milgram. Κάτι τρομερό συμβαίνει έξω από την πόρτα τους. Τι να ‘ναι όμως; Τρομοκρατικό επεισόδιο; Εργατικό ατύχημα; Πυρηνικός πόλεμος;

O Aγγλοκύπριος σκηνοθέτης που ζει στο Λονδίνο Johnny Kevorkian παραμένει πιστός στο σινεμά τρόμου. Mετά το ντεμπούτο του με τίτλο Τhe Disappeared, ο Κevorkian επιστρέφει με ένα δυσοίωνο φιλμ που συνδυάζει στοιχεία τρόμου και επιστημονικής φαντασίας. Η ταινία διαγωνίζεται μόνο για το βραβείο Καλύτερου Κύπριου Σκηνοθέτη.

· Μικρά Λευκά Φακελάκια (Small White Envelopes), Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χρίστου (Κύπρος)

(Παγκόσμια Πρεμιέρα στο Cyprus Film Days 2019)
Ο νεαρός μικροαπατεώνας Μισιελής, μετά από απειλές που δέχεται κατά της ζωής του σχετικά με ένα συσσωρευμένο χρέος που έχει μαζέψει χάνοντας στα χαρτιά, αποφασίζει να κλέψει τα φακελάκια που φέρνουν οι καλεσμένοι ως δώρο σε ένα γάμο. Μετά από τις μικρού μήκους ταινίες του που ταξίδεψαν σε πολλά φεστιβάλ στον κόσμο, και με ένα πλούσιο βιογραφικό ως μοντέρ, ο Σωτήρης Χρίστου επιχειρεί το πρώτο σκηνοθετικό του ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους ταινία.

· Αίθουσα Αναμονής (Waiting Room), Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λεονταρίτης (Κύπρος)

(Ειδική Μνεία Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λονδίνου, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου και Best Kill στα Independent Horror Movie Awards κ.α.)

Πέντε άγνωστοι ξυπνούν σε μία άδεια αποθήκη χωρίς να έχουν ανάμνηση για το ποιοι είναι ή για το πώς βρέθηκαν εκεί. Θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να συνεργαστούν μεταξύ τους, προκειμένου να μείνουν ζωντανοί και για να καταφέρουν να βρουν μία διέξοδο πριν είναι πολύ αργά. Έχοντας ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού με την πρώτη ταινία δράσης του με τίτλο The Final Payoff, ο Αλέξανδρος Λεονταρίτης γράφει και σκηνοθετεί το κλειστοφοβικό αυτό θρίλερ, το οποίο έχει ήδη ταξιδέψει σε πολλά φεστιβάλ, αποσπώντας βραβεία και υποψηφιότητες. Η ταινία διαγωνίζεται μόνο για το βραβείο Καλύτερης Κυπριακής Ταινίας.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

· Παύση, Σκηνοθεσία: Τώνια Μισιαλή, (Κύπρος)

(Βραβείο FIPRESCI Kαλύτερης Ταινίας και Βραβείο ΕΡΤ στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Βραβείο Ελλήνων Κριτικών Κινηματογράφου στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Σινεμά στην Αθήνα, Bραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Διαγωνιστικό του Emerging Greeks Hellas FilmBox, Γερμανία κ.α.)

Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να δραπετεύσει από την μιζέρια ενός γάμου χωρίς αγάπη, η Ελπίδα καταφεύγει σε ένα κόσμο εκδικητικής βίας προς τον καταπιεστικό σύζυγό της. Όταν ένας νεαρός μπογιατζής έρχεται για να μπογιατίσει την πολυκατοικία όπου διαμένει η Ελπίδα, βρίσκει τον εαυτό της αντιμέτωπο με τις άσβεστες επιθυμίες της. Σύντομα, φαντασία και πραγματικότητα συγχέονται. Μπορεί μια παύση να αποτελέσει μια νέα αρχή; Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους ταινία, η Τώνια Μισιαλή αποδίδει ένα ωμό αλλά ρεαλιστικό πορτραίτο των συναισθηματικά προβληματικών γάμων, και των οικογενειών που χειραγωγούνται από την πατριαρχική κοινωνία, εμπλουτίζοντας το όλον με στιγμές χιούμορ. Μέσα από τη συναισθηματική προσέγγιση, και παρά το φαινομενικό σκοτάδι της, η ταινία προσφέρει μια αχτίδα ελπίδας. Η Παύση έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Kάρλοβι Βάρι, και ταξιδεύει σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο.

(δ.τ.