Ο Ούγγρος Κόρνελ Μουντρούτσο/ Kornel Mundruczó, τολμηρός και πολυπράγμων, ανήκει στην αφρόκρεμα των νέων ευρωπαίων δημιουργών.
Οι ταινίες του είναι τολμηρές και το βλέμμα του κριτικό πάνω στην κοινωνία, την οικογένεια και τις ανθρώπινες σχέσεις.
Συχνά οι χαρακτήρες του είναι νέοι που ενηλικιώνονται απότομα και έρχονται αντιμέτωποι με πρωτόγονα ένστικτα. Ο Ούγγρος δημιουργός δεν διστάζει να εμβαθύνει στην ανθρώπινη φύση και να προβάλει τις απόκρυφές της πλευρές.
Αλληγορικό και άκρως αποκαλυπτικό, το σινεμά του Μούντρουτσο διεγείρει συναισθήματα και προκαλεί.
Βαδίζοντας στα χνάρια των συμπατριωτών ομότεχνών του Μπέλα Ταρ και Μίκλος Γιάντσο, τον οποίο μάλιστα θεωρεί έναν από τους μέντορές του, ο Μουντρούτσο προτείνει ένα ελεύθερο σινεμά, χωρίς προκαθορισμένους κανόνες και αυστηρές αφηγηματικές γραμμές. Οι εικόνες του είναι σκληρές, κάποιες φορές βίαιες, συχνά στα όρια του γκροτέσκ, αλλά ταυτόχρονα γεμάτες αισθησιασμό και λυρισμό.
Σχετικά με την παρουσία της βίας στις ταινίες του ο Μουντρούτσο δηλώνει σχετικά: "Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο πως δείχνουμε τη βία: δεν χρειαζόμαστε την αληθινή, ωμή βία αλλά την ψευδαίσθησή της. Αν ο θεατής εμπλακεί στην ταινία συναισθηματικά, τότε ακόμη και αυτή η ψευδαίσθηση θα είναι αποτελεσματική. Θα πρέπει αυτό να το έχουμε κατά νου όταν δημιουργούμε σκηνές βία".
Στην ταινία του Fehér Isten/ Λευκός Θεός (2014), η 13χρονη ηρωίδα επαναστατεί, ενώ ο πιστός της σκύλος ηγείται μιας εξέγερσης των τετράποδων εναντίον των ανθρώπων, σε μια αλληγορική «δήλωση αλληλεγγύης για τους περιθωριοποιημένους και τους καταπιεσμένους», όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης. Ο Kornel Mundruczó δηλώνει σχετικά: "Πρόκειται για μια ταινία που στέκεται κριτικά απέναντι στη σημερινή κοινωνία. Είναι ένα μελόδραμα που ξεκινάει ως μια οικογενειακή ταινία, εξελίσσεται σε ταινία δράσης με σκυλιά, αργότερα σε μια διδακτική ταινία, κι εντέλει σε ένα θρίλερ εκδίκησης. Όλα αυτά τα επίπεδα είναι πολύ κοντά το ένα στο άλλο, απ’ ότι φαντάζεται κανείς. Εκτός αυτού ζούμε στην εποχή των «καθαρών» κινηματογραφικών ειδών – όπως ήταν η εποχή των «καθαρών» ιδεολογιών». Κι αυτός είναι ο λόγος που απέφυγα να κάνω μια αμιγώς ταινία δράσης ή ένα μελόδραμα."
Ο Μουντρούτσο δεν διστάζει να αποκαλύψει τις σκοτεινές όψεις της ανθρώπινης φύσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το φιλμ Tender Son – The Frankenstein Project, όπου ο σκηνοθέτης αντλεί έμπνευση από το μύθο του Φρανκενστάιν για να αφηγηθεί το ξέσπασμα βίας ενός 17χρονου που νιώθει ανεπιθύμητος από την ίδια του την οικογένεια.
Ακραίες καταστάσεις αποτυπώνει και το δραματικό φιλμ Delta (2008, βραβείο FIPRESCI στο φεστιβάλ Κανών), μια ερωτική ιστορία ανάμεσα σε δύο ετεροθαλή αδέλφια με φόντο τις όχθες του Δούναβη. Ζουν απομονωμένα , σε απόλυτη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον και προκαλούν το μένος των κατοίκων του γειτονικού χωριού με τα «ανάρμοστα» ερωτικά συναισθήματα που αναπτύσσονται ανάμεσα τους. Με το σκηνικό χώρο να ενέχει, δραματουργικά, το ρόλο ενός ακόμη χαρακτήρα και τους απόηχους του Badlands να χρωματίζουν την αφήγηση το Delta περικλείει σε μια ερωτική δυάδα ένα ολόκληρο σύμπαν, αποδεικνύοντας πως ο ερωτικός μικρόκοσμος ενός ζευγαριού μπορεί να αποτελέσει μια ισχυρή κοινωνική ομάδα, ικανή να σταθεί και εν τέλει να αναμετρηθεί με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
Από την άλλη, το μιούζικαλ Johanna (2005) εκπλήσσει ως μια μοντέρνα εκδοχή της ιστορίας της Ζαν ντ’ Αρκ, ενώ άλλο ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα ωμού ρεαλισμού είναι και το φιλμ Pleasant Days (2002, βραβείο Αργυρή Λεοπάρδαλη στο φεστιβάλ Λοκάρνο), με επίκεντρο μια παρέα νεαρών σε οικονομική και ηθική παρακμή.
(πηγή δελτία τύπου και σημειώσεις για την παραγωγή)