Η Αβίβα, που το όνομά της είναι ένα «παλίνδρομον», που ακούγεται καρκινικά «ίσια» και «ανάποδα», είναι 12 χρονών και επιθυμεί απόλυτα να γίνει μητέρα. Στις διακοπές, κοντά σε κάποιους φίλους, κάνει έρωτα μ’ ένα νεαρό παιδί. Μένει έγκυος. Η μητέρα της, ανήσυχη, προσπαθεί να την πείσει να κάνει έκτρωση. Είναι υπερβολικά νέα, το παιδί θα μπορούσε να βγει προβληματικό κλπ. Η Αβίβα «σύρεται» στην έκτρωση. Την εκτελεί ο Δρ Φλάισερ, αλλά κάτι δεν πάει καλά.
Η Αβίβα θα γίνει στείρα. Η μητέρα της διστάζει να της το πει. Η Αβίβα φεύγει. Κάνει οτοστόπ και την περιμαζεύει ο Τζο. Της κάνει έρωτα και την εγκαταλείπει. Η Αβίβα περιπλανιέται σ’ ένα δάσος και συναντά το μικρό Πολ, που συγκινείται και την οδηγεί στο σπίτι του. Εκεί κατοικούν δύστυχα παιδιά, κακογεννημένα, παραμορφωμένα, τυφλά, κάτω από την προστασία της καλής Μαμάς Σάνσαιν (Λιακάδας)…..
«Παλίνδρομον» είναι λέξη ελληνική που δε χρησιμοποιείται στην Ελλάδα, δηλώνοντας την καρκινική όμοια εκφορά, από την αρχή προς το τέλος της λέξης και αντίστροφα. Το όνομα της ηρωίδας Αβίβα είναι έτσι χαρακτηριστικό για το συμβολικό νόημα της ταινίας του «αναρχικού» Αμερικανού δημιουργού Τοντ Σόλοντζ (Todd Solondz) («Καλώς ήλθατε στο κουκλόσπιτο»). Με επιθετικό χιούμορ κατεδαφίζει τις αξίες των συμπατριωτών του, συντηρητικών αλλά και προοδευτικών. Στο Palindromes προχωρεί πιο μακριά από άλλοτε, «διαλύοντας» τη μορφή της Αβίβα σε διαφορετικούς ηθοποιούς, όλων των ηλικιών και των ιδιοτήτων. Ακόμη κι ένα αγόρι και μια μαύρη την υποδύονται, ενώ περνάει από περιπέτεια σε περιπέτεια, μέσα σε μια συνεχώς αναστρεφόμενη εξέλιξη, σαν το φίδι που δαγκώνει την ουρά του. Χίμαιρα η αλλαγή, μοιάζει να λέει ο σκηνοθέτης, πεσιμιστικός σατιριστής αλλά και συναισθηματικός, πάντα απρόβλεπτος.
Η ταινία συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βενετίας.
(πηγή δελτίο τύπου)