(Η πρόβα)
της Catherine Corsini
Η ταινία της Catherine Corsini (Κατρίν Κορσινί) είναι ένα ψυχολογικό δράμα και έχει ως κεντρικά πρόσωπα δυο φίλες γύρω στα τριάντα, την Λουίζ και την Ναταλί. Το παιδικό όνειρο και των δύο ήταν να γίνουν ηθοποιοί. Όμως μια νεανική παρεξήγηση θα τις χωρίσει.
Μετά από δέκα χρόνια οι δυο φίλες συναντιούνται πάλι και οι απολογισμοί είναι αναπόφευκτοι. Μόνο η Ναταλί υλοποίησε το όνειρό της. Η Λουίζ είναι οδοντοτεχνίτης και θαυμάζει απεριόριστα τη φίλη της. Θέλει να συμμετέχει σε όλες τις φάσεις της ζωής της και σιγά-σιγά επιβάλλεται με δύναμη και επιμονή. Της βρίσκει έναν ρόλο σε μια θεατρική παράσταση που ανεβάζει ένας καταξιωμένος σκηνοθέτης, ζει στο σπίτι της, την επισκέπτεται στις πρόβες της και προσπαθεί να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς της. Η Λουίζ δεν αφήνει τη Ναταλί να πάρει ούτε ανάσα και η σχέση τους σταδιακά τυλίγεται στον ιστό της εμμονής.
Η ταινία ακολουθεί τους δρόμους που άνοιξαν με τις πρόσφατες ταινίες τους οι Jacques Rivette με το Va savoir και ο Manoel D'Oliveira με το Je rentre a la maison, ταινίες που προσεγγίζουν τον κόσμο του θέατρου μέσω του κινηματογράφου για να αναδείξουν μέσα απ' αυτή την προσέγγιση τα θέματα της ύπαρξης, των σχέσεων και της ταυτότητας του ατόμου. Η διαδικασία της υποκριτικής, η ηθοποιία ως μια τέχνη αλλά και ως ένας τρόπος ζωής, οι ρόλοι που υποδύεται το άτομο μέσα σε μια σχέση, μέσα στην κοινωνία για να επιβιώσει ή για να επιτύχει τους στόχους του, όλα αυτά βρίσκονται στο κέντρο της προβληματικής της Corsini. Όμως η ταινία πέρα απο τα προηγούμενα επικεντρώνεται σε μια σχέση φιλίας και πως αυτή μπορεί να παρεκτραπεί. Ανάμεσα στις δύο νεαρές γυναίκες υπάρχει μια σχέση εξάρτησης, μια σχέση που μόνο εκ πρώτης όψεως δείχνει ετεροβαρής. Καθώς η αφήγηση εξελλίσεται, η ισορροπία στην σχέση διαταράσσεται και η υπόγεια ένταση γρήγορα έρχεται στο προσκήνιο. Οι δύο γυναίκες αυτό που βιώνουν είναι οι όχι και τόσο απρόοπτες εκδοχές που μπορεί να λάβει ένας αληθινός έρωτας.
Η σκηνοθέτις Catherine Corsini δηλώνει: "Ηρθα στο Παρίσι με τις ιστορίες μου από την επαρχία και με την επιθυμία να τις αφηγηθώ. Μ' αρέσουν οι χαρακτήρες που κινηματογραφώ και θέλω να δείξω πως είναι η ζωή σήμερα.
(...) Η Πρόβα μπορεί να είναι κοντά σε ό,τι ονομάζεται ''ψυχολογικό θρίλερ'' με συναισθηματικές πτυχές. (...) Επιθυμούσα να μιλήσω για μια σχέση πάθους ανάμεσα σε δυο γυναίκες. Για τη μια που παίρνει σχεδόν ό,τι θέλει με μια απίστευτη ευκολία. Και για την άλλη, για την οποία τα πάντα είναι οδυνηρά. (...) Ήθελα μια σχέση όπου η αγάπη και η στέρηση είναι μπλεγμένες σιωπηρά, σαν τις δυο πλευρές του ίδιου πράγματος."
Η σκηνοθέτις Catherine Corsini από πολύ νεαρή ηλικία αρχίσε να ασχολείται με το θέατρο και παρακολούθησε μαθήματα με τον Aντουάν Βιτέζ. Στα δεκαοκτώ της πηγαίνει στο Παρίσι με σκοπό να γίνει ηθοποιός. Παίρνει έναν ρόλο σε μια μικρού μήκους ταινία. Το 1987 γυρίζει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της και συνεχίζει σκηνοθετώντας τόσο για την τηλεόραση όσο και για τον κινηματογράφο. Η προηγούμενή της ταινία, La nouvelle Eve (Η Σύγχρονη Εύα, 1998), ένα πορτραίτο μιας γυναίκας στα 30 που ζει στο Παρίσι, απέσπασε πολλά επαινετικά σχόλια και καθιέρωσε την Karin Viard (Καρίν Βιάρ) ως ηθοποιό.
Στην ταινία Η πρόβα (La Repetition) -τέταρτη ταινία στην φιλμογραφία της- βάζει μια Γαλλίδα σταρ, την Εμανουέλ Μπεάρ, δίπλα στην πιο πετυχημένη αυτή την εποχή ηθοποιό του Κεμπέκ, την παραγωγικότατη Πασκάλ Μπισιέρ (Οι Πέντες Αισθήσεις).
Οι επιρρόες της Catherine Corsini είναι σκηνοθέτες όπως οι John Cassavetes, Nanni Moretti, Woody Allen, Maurice Pialat, Francois Truffaut, Jean-Luc Godard και Ernst Lubitsch.