του Σταύρου Καπλανίδη
xristos-vakalopoulos.jpg

Η ταινία σκοπό έχει να συστήσει τον Xρήστο Bακαλόπουλο σε όσους δεν είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν και να κάνει ευρύτερα γνωστή την πολυσχιδή του δραστηριότητα και πνευματική πορεία στην τόσο σύντομη ζωή του (1956-1993). Κριτικός κινηματογράφου, παραγωγός ραδιοφωνικών εκπομπών, αρθρογράφος, συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης κινηματογραφικών ταινιών, μα, πάνω απ’ όλα, ένα ευαίσθητο και μαχητικό πνεύμα, που η καταλυτική του παρουσία, συμμετοχή και κριτική θεώρηση της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας (ιδίως στα ζητήματα πολιτισμού) σημάδεψε με υπόγειο τρόπο τη σκέψη στη χώρα μας, για σχεδόν είκοσι χρόνια (1974-1993). Ο λόγος του και τα σχόλιά του για τη ζωή και τον πολιτισμό αντηχούν καίρια και επίκαιρα ακόμη και σήμερα.

Συνεντευξη τύπου (23-03-2007)
«Υπάρχουν άνθρωποι που διαμόρφωσαν και συνέβαλαν στη ριζική μεταμόρφωση της ελληνικής κοινωνίας. Πρέπει να μιλήσουμε γι’ αυτούς τους ανθρώπους και όχι να τους αποσιωπούμε σαν να μην υπήρξαν ποτέ». Αυτά δήλωσε ο Σταύρος Καπλανίδης εξηγώντας για ποιο λόγο έκανε την ταινία του Play it again, Χρήστο που αναφέρεται στην πολύπλευρη προσωπικότητα του Χρήστου Βακαλόπουλου. «Αυτό που μ’ ενδιέφερε να κάνω αφορούσε στη σκέψη του Χρήστου Βακαλόπουλου, σκέψη ελεύθερη και ανήσυχη που κινούταν πάντα ανάμεσα στα στερεότυπα και σημάδεψε με υπόγειο αλλά καθοριστικό τρόπο τη γενιά του ’70 – της μεταπολίτευσης – αλλά και τις επερχόμενες γενιές», ανέφερε ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης, ο οποίος ανέλαβε τη μουσική επιμέλεια στο ντοκιμαντέρ. Μιλώντας για την προσωπικότητα του Βακαλόπουλου, εξήγησε ότι πρόκειται για μια εξαιρετική περίπτωση της γενιάς της μεταπολίτευσης ο οποίος είχε πολυσχιδή δραστηριότητα και ταλέντα και κυρίως κατάφερε να γεφυρώσει την ελληνική πραγματικότητα με νέα ρεύματα του εξωτερικού: «Σε μια χώρα που βίωσε αλλεπάλληλες δικτατορίες και απαγορεύσεις, ο Βακαλόπουλος μας απελευθέρωσε», είπε ο κ. Μπαμπασάκης, ο οποίος στη συνέχεια χαρακτήρισε τον Χρήστο Βακαλόπουλο, «φορέα του ελληνικού τύπου αβαντ-γκαρντ ρεύματος που βίωσε η Ελλάδα». Ο σκηνοθέτης Σταύρος Καπλανίδης μίλησε στη συνέχεια για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στην παραγωγή της ταινίας, δεδομένου ότι η εξασφάλιση του αρχειακού υλικού για τον Βακαλόπουλο ήταν ιδιαίτερα δύσκολη και το ίδιο το υλικό – που παραχώρησε η μητέρα του – ήταν κακής ποιότητας: «Προσπάθησα να το αξιοποιήσω εντάσσοντάς το στην ταινία μου εν είδη ντοκουμέντων», είπε ο Σταύρος Καπλανίδης.

(πηγή δελτίο τύπου)