Πορτραίτο ενός χαρακτήρα που βιώνει με ένταση τη διάχυτη βία, η ταινία είναι παράλληλα και μια δραματική ταινία περιπέτειας σχετική την επιβίωση σε ένα δυσμενές και εχθρικό περιβάλλον.
Νέα Υόρκη, 1981, η χρονιά με τα περισσότερα περιστατικά βίας στην ιστορία της. Ο κεντρικός ήρωας είναι ο Abel Morales, ένας πετυχημένος μετανάστης επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο χώρο της μεταφοράς πετρελαίου. Αποφασισμένος να κάνει την υπέρβαση, ο ήρωας θα βρεθεί ξαφνικά αντιμέτωπος με τις βίαιες, συστηματικές και οργανωμένες επιθέσεις στα βυτιοφόρα της εταιρείας του. Υπό τον κίνδυνο της πλήρους κατάρρευσης, ο ήρωας πρέπει να αντιμετωπίσει με τρόπο αποτελεσματικό τη βία της οποίας είναι ο αποδέκτης...
Σε τόνους γκρίζους και σκοτεινούς, υπό την επιρροή της εικονοποιίας Sidney Lumet αλλά και του James Gray, ο σκηνοθέτης οργανώνει τα δραματικά γεγονότα της αφήγησης γύρω από το πρόσωπο του ήρωά του (στο ρόλο ο υποβλητικός Oscar Isaac γνωστός από την ταινία Inside Llewyn Davis): ενός ηθικού ανθρώπου που έρχεται αντιμέτωπος με μια πίεση που απειλεί να συνθλίψει αυτόν, την οικογένεια του, το βίος του. Η αίσθηση του ευάλωτου, της ανασφάλειας διαποτίζει την παρουσία και τη δράση, όχι μόνο του ήρωα, αλλά και της συμβίας του (στο ρόλο η Jessica Chastain). Προσοχή, δεν είναι ο φόβος –αυτόν μάλλον τον βιώνει με τρόπο δραματικό η σύζυγός του- αλλά η αίσθηση του μη ελεγχόμενου, του απρόβλεπτου που απειλεί να υπονομεύσει ό,τι έχει πετύχει με σκληρό αγώνα. Η πυκνή στην ύφανσή της και γεμάτη δραματικές εντάσεις αφήγηση, με φόντο πάντα το περίπλοκο πολυπολιτισμικό κοινωνικό τοπίο της Νέας Υόρκης διατηρεί πάντα στο κέντρο το πρόσωπο του ήρωα. Σκιαγραφεί σε τόνους γκρίζους αυτή την περιρρέουσα ατμόσφαιρα βίας και ανασφάλειας, θέτοντας τον ήρωα προ των δραματικών (και ηθικών) διλημμάτων: πρέπει να αποδεχθεί τη λογική της βίας και να τη χρησιμοποιήσει ως μέσο πάλης και αντίστασης; Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αληθινά ηθικό πρόσωπο: αρνούμενος να υποκύψει στον πανικό, διατηρώντας τη ψυχραιμία του, δεν ενδίδει στις κυρίαρχες λογικές και εξέρχεται της κρίσης.
Δημήτρης Μπάμπας