της Maryam Touzani
(οι δηλώσεις της σκηνοθέτιδος)
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2324_adam.jpg

Και οι δύο γυναίκες είναι παγιδευμένες στο πεπρωμένο τους. Η μία λόγω του παιδιού που μεγαλώνει μέσα της. Και η άλλη λόγω ενός απρόσμενου θανάτου που πάγωσε όλη της την ύπαρξη, μέσα από έναν υπόκωφο θρήνο που την έχει καταστήσει ψυχικά ανάπηρη.
(...) [Η μητρότητα] ξυπνά τα πρωτόγονα ένστικτά μας, όσο βαθιά και να τα έχουμε θάψει.
[Ένα συμβάν της πραγματικής ζωής: Το κορίτσι έφυγε από το σπίτι της όταν έμεινε έγκυος και ο πατέρας του παιδιού, ο οποίος της είχε πει πως θα την παντρευόταν, την εγκατέλειψε] Από φόβο και ντροπή έκρυβε για μήνες την κατάστασή της απ’ όλους. Οι γονείς μου, αν και δεν την γνώριζαν, της άνοιξαν το σπίτι τους και την φιλοξένησαν… Κι όταν γέννησε το μωρό, εγώ διέκρινα την αγάπη που σιγά σιγά άρχισε να νοιώθει γι’ αυτό το παιδί, ενάντια στην θέλησή της.
Είναι ένα κορίτσι που φεύγει από το χωριό της για να κρύψει την εγκυμοσύνη της. Που θα έκανε έκτρωση αν είχε την επιλογή. Αλλά δεν είχε αυτή τη δυνατότητα γιατί η έκτρωση είναι παράνομη ακόμη και σήμερα στο Μαρόκο.
Αυτό που θέλω πάνω από όλα είναι τα πράγματα να προχωρήσουν στην κοινωνία μας. Πιστεύω ότι οι Μαροκινές έχουν απηυδήσει με αυτή την κατάσταση. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που θέλουμε να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας. Θέλω να το βροντοφωνάξουμε.
Ήθελα να μιλήσω πάνω από όλα για αυτές τις δύο γυναίκες και πώς καταλήγουν να εξημερώσουν η μία την άλλη, να κοιτάξουν η μία την άλλη στα μάτια, να καταλάβουν τι τους συμβαίνει, να έρθουν αντιμέτωπες με τη δική τους αλήθεια.
[Η κάμερα κοντά στους χαρακτήρες] Να ξεχνάμε ότι υπάρχει κάμερα, έτσι ώστε να μπορούμε να φτάνουμε στην ψυχή τους, να διαπερνάμε την ύπαρξή τους. Να είμαστε αυτές για μιάμιση ώρα..

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)