b_505X0_505X0_16777215_00_images_diafora_documentary.jpg

Τρία ντοκιμαντέρ εντάσσονται στο 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που εστιάζουν στην Ουκρανία και υπενθυμίζουν πως εκεί που μαίνεται τώρα ο εφιάλτης του πολέμου, οι άνθρωποι ζούνε εδώ και χρόνια στα χαρακώματα.
Το σχετικό δελτίο τύπου αναφέρει:
Στο μαρτυρικό Ντονμπάς μάς μεταφέρουν τα Χαρακώματα του γάλλου πολεμικού ανταποκριτή Λουπ Μπιρό, ο οποίος αποτυπώνει στην πρώτη του ταινία τη γυμνή αλήθεια και τη σκληρότητα της επιβίωσης. Όσο οι διπλωμάτες διαπραγματεύονται επισφαλείς εκεχειρίες και κατάπαυση του πυρός, άνδρες και γυναίκες περνούν τα καλύτερα χρόνια της ζωής τους στην πρώτη γραμμή, καταδικασμένοι να σκάβουν ανελλιπώς χαρακώματα, ενώ δίπλα τους πέφτουν βόμβες η μία μετά την άλλη.
Καθώς ο πόλεμος στην ανατολική Ουκρανία διαλύει τις άπορες οικογένειες που ζουν κοντά στην πρώτη γραμμή, μια μικρή ομάδα κοινωνικών λειτουργών, όπως μας δείχνει το Σπίτι από θραύσματα του δανού σκηνοθέτη Σάιμον Λέρενγκ Βιλμόντ, επιδεικνύει τρομερή αποφασιστικότητα, εργαζόμενη ακατάπαυστα για να κρατήσει ασφαλή τα παιδιά σε ένα τοπίο φρίκης και απόγνωσης. Ο σκηνοθέτης είχε κερδίσει το 2018 τον Χρυσό Αλέξανδρο με την ταινία του Το μακρινό γάβγισμα των σκυλιών η οποία επίσης ρίχνει φως στα πιο αθώα θύματα της σύρραξης στην ανατολική Ουκρανία, τα παιδιά. Το Σπίτι από θραύσματα θα προβληθεί σε διεθνή πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη.
Στη Ρωσία του Πούτιν, το μικρό κανάλι Dozhd TV είναι μια φωνή διαμαρτυρίας και ανεξαρτησίας σε ένα ασφυκτικό δημοσιογραφικό τοπίο. Το F@ck this Job της Βέρα Κριτσέφσκαγια παρακολουθεί επί 13 χρόνια την δύσκολη πορεία της ιδιοκτήτριας του καναλιού Νατάσσα, η οποία αγκαλιάζει την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα και προσλαμβάνει δημοσιογράφους υπέρ της αντιπολίτευσης. Το Dozhd TV μετατρέπεται σε μια όαση πολιτικής και σεξουαλικής ελευθερίας, ενώ η Νατάσσα στέκεται στην πρώτη γραμμή της μάχης της αλήθειας.


(δ.τ.)