b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_koca-dunya-reha-erdem.jpg

Koca Dünya (Big Big World) του Reha Erdem
Δυο ορφανά αδέλφια, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, βρίσκουν καταφύγιο σε ένα δάσος, αφού πρώτα έχουν διαπράξει ένα φοβερό αδίκημα. Με μόνα εφόδια το ένστικτο της επιβίωσης και την αγάπη που τους θωρακίζει απέναντι σε μια εχθρική κοινωνία , επινοούν ένα δικό τους κόσμο και γεύονται μια ελευθερία πρωτόγνωρη, μια κατάσταση σχεδόν εδεμική...
Π.

Anishoara της Ana Felicia Scutelnicu
Πορτραίτο μιας νεαρής γυναίκας που έρχεται αντιμέτωπη με τις αλλαγές στο σώμα και τα συναισθήματα που φέρνει η ενηλικίωση, η ταινία της Ana Felicia Scutelnicu (Panihida) διαδραματίζεται στην ύπαιθρο της Μολδαβίας.
Η Anishoara ζει με τον παππού της καθώς είναι ορφανή. Ζει σ’ ένα χωριό σε μια επαρχία της Μολδαβίας όπου οι κάτοικοι είναι ρουμανικής καταγωγής...
Δ.

Rauf των Barış Kaya & Soner Caner
Ο έρωτας ενός δεκάχρονου μαθητευόμενου μαραγκού για την κατά δέκα χρόνια μεγαλύτερη κόρη του αφεντικού του βρίσκεται στο επίκεντρο της σκηνοθετικής συνεργασίας των Barış Kaya και Soner Caner. Με φόντο ένα χιονισμένο κουρδικό χωριό της βορειοανατολικής Τουρκίας η ταινία παρακολουθεί τις περιπέτειες του ομώνυμου ήρωα, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό νεανικές ταινίες ενηλικίωσης με έντονο ανθρωπολογικό χαρακτήρα.
Π.

Sieranevada του Cristi Puiu
Ένα διαμέρισμα σε μια λαϊκή πολυκατοικία, μια μικροαστική οικογένεια, οι κοντινοί και μακρινοί συγγενείς, οι φίλοι και οι γνωστοί, ένα μνημόσυνο, τα 40α του πατέρα: Η ταινία του Cristi Puiu (The Death of Mr. Lazarescu) είναι μια καταγραφή, σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, μιας επιμνημόσυνης τελετής με ό,τι προηγήθηκε και ό,τι έπεται αυτής.
Δ.

Albüm του Mehmet Can Mertoğlu
Κωμωδία βγαλμένη από το θέατρο του παραλόγου αλλά και καυστική σάτιρα της σύγχρονης τουρκικής κοινωνίας, το Album, ως η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του νεαρού Mehmet Can Mertoğlu, πραγματικά εντυπωσιάζει. Η ταινία παρακολουθεί με ελλειπτικό τρόπο την προσπάθεια ενός άτεκνου ζευγαριού δημοσίων υπαλλήλων να πλαστογραφήσουν, μέσα από την κατασκευή ενός οικογενειακού άλμπουμ, την πατρότητα του παιδιού που πρόκειται να υιοθετήσουν.
Π.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_kor.jpg
Kor (Στάχτες) του Zeki Demirkubuz
Μια γυναίκα μ' ένα μικρό παιδί, μόνη χωρίς άνδρα. Μένει στις λαϊκές συνοικίες της Κωνσταντινούπολης. Προσπαθεί να επιβιώσει σαν μοδίστρα: βρισκόμαστε στις επικράτειες του λαϊκού μελοδράματος -στην εκδοχή του ερωτικού τριγώνου-, ενός είδους που άνθισε στον τούρκικο σινεμά. Όμως εδώ έχουμε ως σκηνοθέτη τον Zeki Demirkubuz και, όπως είναι αναμενόμενο, η διαχείριση του δεν είναι ούτε τυπική και ούτε προβλέψιμη.
Δ.

Câini (Dogs) του Bogdan Mirică
Ένα σύγχρονο γουέστερν που διαδραματίζεται στην ύπαιθρο της Ρουμανίας, η ταινία Câini/ Dogs του πρωτοεμφανιζόμενου Bogdan Mirică είναι μια εντυπωσιακή άσκηση στο στυλ.
Ύπαιθρος. Μια αχανής έκταση με χωράφια με στάχυα. Ένα άνδρας. Ένα παλιό σπίτι. Ένας σκύλος που λέγεται “Αστυνομία”. Μια κληρονομία...
Δ.

Inimi cicatrizate (Scarred Hearts) του Radu Jude
Η ταινία εποχής του Ρουμάνου σκηνοθέτη Radu Jude (Happiest Girl in the World, Everybody in Our Family) είναι μια αλλαγή στο ύφος και το θέμα για τον σκηνοθέτη, αλλά όχι και στο τελικό αποτέλεσμα που είναι, όπως και στο παρελθόν του, εντυπωσιακό στις επιτεύξεις.
Ο σκηνοθέτης εγκαταλείποντας το είδος του βαλκανικού γουέστερν (Aferim!), επιλέγει αυτή τη φορά τη φόρμα μιας βιογραφικής ταινίας. Το πρόσωπο, του οποίου τη ζωή αφηγείται, είναι ο Max Blecher, ένας εβραϊκής καταγωγής Ρουμάνος συγγραφέας -και τα χρόνια της ζωής του στα οποία επικεντρώνεται είναι η νοσηλεία του στο σανατόριο. 
Δ.

S one strane (On the Other Side) του Zrinco Ogresta
Βουβή κατάδυση στην ψυχή μιας γυναίκας αλλά και στο σκοτεινό παρελθόν της χώρας της αποτελεί το S one strane / On the Other Side του Κροάτη σκηνοθέτη Zrinco Ogresta. Ακολουθώντας αργά την κεντρική της ηρωίδα η ταινία ξεκινάει ως ρεαλιστική απεικόνιση μιας πεζής πραγματικότητας για να εξελιχθεί σε μια αινιγματική ιστορία μυστηρίου.
Π.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_doua-lozuri.jpg
Douã lozuri (Two Lottery Tickets) του Paul Negoescu
Αυτή η μικρή σε μεγέθη παραγωγής ρουμανική ταινία διαθέτει κάτι από την ανεμελιά και ελαφρότητα των ταινιών περιπλάνησης, με ήρωες άνδρες χωρίς σαφή προορισμό (αλλά όχι και χωρίς προσανατολισμό).
Ο Dinel ζει σε μια μικρή επαρχιακή ρουμάνικη πόλη. Αποτυχημένος μηχανικός αυτοκινήτου και παρατημένος από τη γυναίκα του, ο ήρωας βρίσκει καταφύγιο και παρηγοριά στην ανδρική φιλία. Οι φίλοι του  ζουν μια ζωή χωρίς υποχρεώσεις: τζόγος, ποτό και χαλαρή ζωή...
Δ.

Dobra žena (A Good Wife) της Mirjana Karanovic
Σε ένα εύπορο προάστιο του Βελιγραδίου, η τακτοποιημένη ζωή μιας υποδειγματικής συζύγου και μητέρας θα κλονιστεί ανεπανόρθωτα, όταν δύο νοσηρά γεγονότα θα εισβάλουν βίαια στην καθημερινότητά της. Η διάγνωση ενός όγκου στο σώμα της και η ανακάλυψη μιας βιντεοκασέτας από το σκοτεινό παραστρατιωτικό παρελθόν του συζύγου της θα τη φέρουν αντιμέτωπη με αλήθειες από τις οποίες απέστρεφε επιμελώς το βλέμμα και τις οποίες πλέον βρίσκει το θάρρος να αντιμετωπίσει.
Π.

Slava (Glory) των Kristina Grozeva & Petar Valchanov
Εστιάζοντας στο τοπίο της πολιτικής εξουσίας (και των παρασκηνίων της), οι δύο Βούλγαροι σκηνοθέτες δημιουργούν ένα δράμα σχετικά με το ανθρώπινο πρόσωπο καθώς συνθλίβεται από τους μηχανισμούς προπαγάνδας... ή, μάλλον καλύτερα, των δημοσίων σχέσεων .
Ένας εργάτης των σιδηροδρόμων ανακαλύπτει εκατομμύρια λέβ σκορπισμένα στις σιδηροδρομικές γραμμές και τα παραδίδει στις αρχές. Καθώς το γεγονός συγκεντρώνει την προσοχή των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, για το μηχανισμό δημοσίων σχέσεων του Υπουργείου Συγκοινωνιών είναι η ευκαιρία για αντιπερισπασμό από τα σκάνδαλα που κατατρύχουν την πολιτική εξουσία...
Δ.

Home Sweet Home του Faton Bajraktari
Ύστερα από απουσία τεσσάρων χρόνων ένας άντρας, ο οποίος  θεωρούνταν νεκρός του πολέμου στο Κόσοβο, επιστρέφει αναπάντεχα στο σπίτι του και στην οικογένειά του. Η επιστροφή του αυτή ωστόσο θα περιπλέξει τη ζωή των οικείων του, οι οποίοι απολάμβαναν μια σειρά προνομίων εξαιτίας του ηρωικού του θανάτου.
Π.