b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_on-body-and-soul.jpg

Testről és lélekről (On Body and Soul) της Ildikó Enyedi
Ένα σφαγείο στη Βουδαπέστη είναι το σκηνικό για αυτήν την παράξενα όμορφη ιστορία αγάπης. Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η Mária να δουλεύει στο σφαγείο ως ελεγκτής ποιότητας και άρχισαν οι ψίθυροι. Στο μεσημεριανό γεύμα η νεαρή γυναίκα επιλέγει πάντα ένα τραπέζι, όπου κάθεται μόνη της στη σιωπή. Αντιμετωπίζει τη δουλειά της με τη δέουσα σοβαρότητα και τηρεί αυστηρά τους κανόνες, αφαιρώντας πόντους ποινής για κάθε παραπάνω γραμμάριο λίπους. Ο κόσμος της ένας κόσμος που αποτελείται από στοιχεία και δεδομένα που έχουν αποτυπωθεί στη μνήμη της από την παιδική της ηλικία. Ο λίγο μεγαλύτερος της Endre, το αφεντικό της, είναι επίσης χαμηλών τόνων. Σιγά -σιγά αρχίζουν να γνωρίζουν ο ένας τον άλλον. Αναγνωρίζοντας την πνευματική τους συγγένεια, με έκπληξη ανακαλύπτουν ότι επιπλέον έχουν ακόμη και τα ίδια όνειρα το βράδυ. Προσεκτικά, προσπαθούν να τα κάνουν πραγματικότητα.
Αυτή την ιστορία δύο ανθρώπων που ανακαλύπτουν τη σφαίρα των συναισθημάτων και τη σωματικής επιθυμίας, στην αρχή μόνοι τους και στη συνέχεια, από κοινού, η Ildikó Enyedi την αφηγείται με τρυφερότητα, αλλά επίσης, και μ' έναν τρόπο που αποπνέει λεπτό χιούμορ. Μια ταινία για τους φόβους και τις αναστολές που έχουν σχέση με το άνοιγμα προς τους άλλους, και για το πόσο συναρπαστικό μπορεί να είναι αυτό όταν τελικά συμβαίνει.
Με τους Alexandra Borbély, Géza Morcsányi, Réka Tenki, Zoltán Schneider, Ervin Nagy.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_hao-ji-le.jpg
Hao ji le (Have a Nice Day), Liu Jian
Μια πόλη στη νότια Κίνα και μια τσάντα που περιέχει ένα εκατομμύριο γιουάν. Μια αιματηρή σύγκρουση. Και οι συμμετέχοντες που προέρχονται από διαφορετικά υπόβαθρα και έχουν διαφορετικά προσωπικά κίνητρα. Φιλοσοφούντες γκάνγκστερ, γερασμένοι εκτελεστές, άνδρες και γυναίκες που έχουν κουραστεί από τον αγώνα για επιβίωση: όποιος τυχαίνει να έχει την τσάντα την κρατά για να το σφιχτά, σαν να είναι μια σανίδα σωτηρίας. Η ταινία είναι μια μαύρη κωμωδία. Μυστηριώδες, το χιούμορ της ταινίας είναι ως ένας μεγεθυντικός φακός για τη ζωή και τις κοινωνικές συνθήκες. Η ενδημική απληστία της ανθρωπότητας συναντά μια βαθιά ανασφαλή χώρα σε μετάβαση. Ο ρεαλισμός των κινουμένων σχεδίων ενισχύει και στυλιζάρει την ατμόσφαιρα στη σημερινή Κίνα, παγιδευμένη ανάμεσα στην καθήλωση και μια νέα αρχή. Οι πρωταγωνιστές αυτού του μακάβριου χορού περιπλανιούνται, χωρίς προσανατολισμό στα ριζικά αλλαγμένα αστικά τοπία. Τα σημάδια και τα σύμβολα του καπιταλισμού έχουν επιβληθεί παντού, όμως οι περισσότεροι αποκλείονται από την ζωή που αυτά τα σύμβολα υπόσχονται. Και η εικόνα του Μάο Τσε Τουνγκ ακόμα κοσμεί τα χαρτονομίσματα...
Με τους Yang Siming, Cao Kou, Ma Xiaofeng, Zhu Changlong, Cao Kai
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_the-party.jpg
The Party, Sally Potter
Η Janet μόλις διορίστηκε υπουργός της σκιώδους κυβέρνησης - το επιστέγασμα της πολιτικής σταδιοδρομίας της. Μαζί με τον σύζυγό της Bill σχεδιάζουν να το γιορτάσουν με λίγους στενούς φίλους. Οι επισκέπτες καταφθάνουν στο σπίτι τους στο Λονδίνο, όμως η συγκέντρωση παίρνει μια απροσδόκητη στροφή όταν ο Bill κάνει ξαφνικά δύο εκρηκτικές αποκαλύψεις που σοκάρουν την Janet και τους παρόντες. Η αγάπη, φιλία, πολιτικές πεποιθήσεις και ολόκληρος ο τρόπος ζωής είναι τώρα υπό αμφισβήτηση. …
Στην όγδοη ταινία της η βρετανίδα σκηνοθέτις Sally Potter εκκινεί με το ύφος διακριτικά πνευματώδης κωμωδίας γεμάτη με αιχμηρούς διαλόγους για να εξελιχθεί σε μια τραγωδία. Όταν η ζωή δεν ελέγχεται από τη λογική , τότε όλοι παλεύουν με νύχια και δόντια για να προστατεύσουν τη φαινομενικά σταθερή ύπαρξή τους.
Με τους Patricia Clarkson, Bruno Ganz, Cherry Jones, Emily Mortimer, Cillian Murphy.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_downsizing.jpg
Downsizing, Alexander Payne
Το Downsizing αφηγείται τι μπορεί να συμβεί αν, ως λύση για τον υπερπληθυσμό, εφαρμοστεί η ανακάλυψη Νορβηγών επιστήμονων για τη συρρίκνωση των ανθρώπων και τη μετάβαση από το "μεγάλο" στο "μικρό". Ο Paul Safranek και η σύζυγός του Audrey (τους ρόλους υποδύονται οι Matt Damon και Kristen Wiig) αποφασίζουν να εγκαταλείψουν την γεμάτη άγχη ζωή τους στην Omaha προκειμένου να συρρικνωθούν και να μετακομίσουν σε μια νέα "μικρή" κοινότητα. Και αυτή τους η επιλογή ενεργοποιεί κάποια γεγονότα που αλλάζουν τη ζωή τους .
ο Alexander Payne δηλώνει: "Κάνω κωμωδίες και αυτή η ιδέα ήρθε από τον συν-συγγραφέα μου Jim Taylor και τον αδελφό του που μιλούσε για το πόσο καλύτερα θα ζούσαν οι άνθρωποι αν μπορούσαν να συρρικνωθούν - πόσο πιο μεγάλα θα ήταν τα σπίτια τους, πόσο πιο φθηνό θα ήταν το φαγητό, και ούτω καθεξής. Όταν είπα στον Jim ότι αντιμετωπίζουμε την ιδέα ως πανάκεια για τον υπερπληθυσμό και την αλλαγή του κλίματος, η υπόθεση σύντομα αποκαλύφθηκε ως ένα θαυμάσιο πρίσμα μέσω του οποίου μπορούμε να δούμε πολλά πράγματα που μας ενδιαφέρουν, μας διασκεδάζουν και μας αποθαρρύνουν στον σύγχρονο κόσμο."
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_sweet-country.jpg
Sweet Country, Warwick Thornton
Εμπνευσμένη από τα πραγματικά γεγονότα, η ταινία είναι ένα γούεστερν που διαδραματίζεται το 1929 στη βόρεια Αυστραλία. Όταν ο ιθαγενής Sam σκοτώνει τον λευκό Harry March στην αυτοάμυνα, ο Sam και η σύζυγός του Lizzie αποφασίζουν να το σκάσουν. Τελικά, εξ αιτίας της υγείας της εγκύου γυναίκας του, ο Sam αποφασίζει να παραιτηθεί. Δικάζεται στο δικαστήριο του δικαστή Taylor. Αλλά εκεί μπορεί να αποδοθεί δικαιοσύνη;
Με τους Sam Neill, Bryan Brown, Hamilton Morris, Thomas M. Wright.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας δηλώνει: « (…) Το τοπίο γίνεται ένας άλλος χαρακτήρας στην ταινία, ειδικά στις σκηνές με την καταδίωξη του Sam και της Lizzie. Ο στόχος μου ήταν να χρησιμοποιήσω την προσβασιμότητα του κινηματογραφικού είδους του γούεστερν για να μπορέσει το κοινό να εισέλθει στην ιστορία, να βρεθεί σε αυτόν τον κόσμο και να βιώσει έτσι τα ζητήματα που αντιμετωπίζει ένας λαός σε κατοχή.»

Aus Dem Nichts (In the Fade), Fatih Akin
Η ζωή της Katja καταρρέει μετά το θάνατο του συζύγου και του γιου της σε βομβιστική επίθεση. Μετά από την εποχή της αδικίας και του πένθους, έρχεται η εποχή της εκδίκησης.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_lean-on-pete.jpg
Lean on Pete, Andrew Haigh
Η αφήγηση παρακολουθεί τον δεκαπεντάχρονο Charley Thompson. Θέλει ένα σπίτι, φαγητό στο τραπέζι και ένα γυμνάσιο που μπορεί να φοιτήσει για όλη τη σχολική χρονιά. Ζει με τον πατέρα του και μετακινούνται συνεχώς. Ο πατέρας του εργάζεται σε αποθήκες σε ολόκληρο τον Βορειοδυτικό Ειρηνικό, η σταθερότητα είναι δύσκολο να βρεθεί στη ζωή τους. Ελπίζοντας σε μια νέα αρχή, μετακομίζουν στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, όπου ο Charley εργάζεται για το καλικαίρι, με έναν προπονητή αλόγων και γίνεται φίλος μ’ ένα άλογο που λέγεται Lean on Pete.
Βασισμένο στο μυθιστόρημα Lean On Pete του Willy Vlautin.
Με τους Charlie Plummer, Steve Buscemi, Chloë Sevigny.
Ο Andrew Haigh σκηνοθέτης δηλώνει: «Το Lean On Pete του Willy Vlautin είναι ένα θαυμάσιο ανθρώπινο μυθιστόρημα. Πρόκειται για μια ιστορία ενός παιδιού που αρνείται να χάσει την ελπίδα παρά τις σκληρές πραγματικότητες του κόσμου του. Το βρήκα πάρα πολύ συγκινητικό, τρυφερό και καθόλου συναισθηματικό. Ήθελα η ταινία να έχει την ίδια αίσθηση καθαρότητας. Ήθελα η ταινία να εξετάζει τη ζωή στο περιθώριο της κοινωνίας με ειλικρίνεια και σεβασμό. »
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_the-leisure-seeker.jpg
The Leisure Seeker, Paolo Virzì
Το Leisure Seeker είναι το ψευδώνυμο του παλιού τροχόσπιτου που είχαν η Ella και ο John Spencer για να κάνουν διακοπές με τα παιδιά τους στη δεκαετία του '70. Σε ένα καλοκαιρινό πρωινό, αποφασισμένοι να ξεφύγουν από γιατρούς και νοσοκομεία, το ζευγάρι θα εκπλήξει τα παιδιά τους αναβαίνοντας πλάι σ’ αυτό κατευθυνόμενοι προς το Key West για μια νέα περιπέτεια. Ο John είναι θολωμένος αλλά πάντα δυνατός, η Ella αδύναμη και εύθραυστη, αλλά ακόμα διαυγής. Μαζί, είναι ένας. Το ταξίδι τους σε μια Αμερική που δεν το αναγνωρίζουν πλέον – όπου ζουν αστείες καταστάσεις αλλά και τρόμο- είναι η ευκαιρία τους να θυμηθούν ξανά τον κοινό έγγαμο βίο που χαρακτηρίζεται από πάθος και αφοσίωση, αλλά και από μυστικές εμμονές που ξαφνικά επανεμφανίζονται και προκαλούν αποκαλύψεις ...
Με τους Helen Mirren, Donald Sutherland
Βασισμένο στο μυθιστόρημα The Leisure Seeker του Michael Zadoorian.
Ο Paolo Virzì, σκηνοθέτης της ταινίας δηλώνει: “Δεν είχα την πρόθεση να γίνω «Αμερικανός σκηνοθέτης». Αισθάνομαι σαν παιδί του ιταλικού κινηματογράφου, αν και αυτές τις μέρες, τα σύνορα είναι θολά και ξεπερασμένα. Ακόμα και στην Ανατολική Ακτή, προσπάθησα να μην εγκαταλείψω τις συνήθειες ενός σκηνοθέτη που γεννήθηκε στην Ιταλία (στην πραγματικότητα στο Λιβόρνο), χρησιμοποιώντας τα συστατικά που πάντα αγαπάω: αλήθεια, ανθρωπιά, ειρωνεία, μείγμα κωμωδίας και τραγωδίας, στιγμές αγνής χαράς. Μου φαίνεται ότι το αποτέλεσμα είναι μια ταινία δρόμου για την ελευθερία του να επιλέγεις την κάθε στιγμή της ζωής σου, που την αφηγούμαι με την απλότητα ενός τραγουδιού. Μια αστεία και λυπημένη μπαλάντα, λίγο παράλογη και τρελή, αλλά γεμάτη ζωή και ευτυχισμένη.”
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_hannah.jpg
Hannah, Andrea Pallaoro
Η Hannah είναι ένα πορτρέτο, σε τόνους προσωπικούς, μιας γυναίκας που χάνει την ταυτότητά της καθώς ακροβατεί μεταξύ της απόλυτης άρνησης και της σκληρής πραγματικότητας. Αντιμέτωπη μόνη της με τις συνέπειες της φυλάκισης του συζύγου της, η Hannah βρίσκεται σε αδιέξοδο. Μέσα από τη διερεύνηση της κατακερματισμένης ταυτότητάς της και της απώλειας του αυτοέλεγχου της, η ταινία διερευνά τη σύγχρονη αλλοτρίωση, την αγωνία για επαφή και τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην ατομική ταυτότητα, τις προσωπικές σχέσεις και τις κοινωνικές πιέσεις.
Με την Charlotte Rampling.
Ο Andrea Pallaoro, σκηνοθέτης της ταινίας, δηλώνει: «Η ταινία διερευνά το εσωτερικό μαρτύριο μιας γυναίκας που βρίσκεται σε κατάσταση άρνησης, παγιδευμένη από τη δική της αίσθηση αφοσίωσης, μια γυναίκα που έχει παραλύσει από τις ανασφάλειες και τις εξαρτήσεις της. Ο αγώνας της Hannah μ’ αγγίζει βαθιά, ίσως επειδή αισθάνομαι ότι ο κόσμος δεν δείχνει κατανόηση προς αυτήν, ή ίσως επειδή βλέπω σ’ αυτήν ένα κομμάτι του εαυτού μου. Μ’ αυτήν την ταινία ήθελα να νιώσω κοντά της, να της κρατήσω το χέρι, να τη δώσω δύναμη, να την καθησυχάσω. Πάνω απ 'οτιδήποτε, ήθελα ο κόσμος να την δει, να αισθανθεί τη θλίψη της και να παρακολουθήσει τον αγώνα της να ορίσει εκ νέου, τον εαυτό της.»