b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_20tdf.jpg

Διεθνές Διαγωνιστικό
HOTEL JUGOSLAVIJA, Nicolas WAGNIERES, Switzerland, 2017, 78’
Στις όχθες του Δούναβη στο Βελιγράδι, στην περιοχή της πόλης που έγινε πεδίο πειραματισμού της μοντερνιστικής αρχιτεκτονικής, υψώνεται το εμβληματικό ξενοδοχείο «Hotel Jugoslavija».
ΑΝΓΚΑΡ: Η ΜΑΤΩΜΕΝΗ ΕΠΟΧΗ/ANGKAR, Neary Adeline HAY, France, 2017, 71’
Μια μαρτυρία επιβίωσης, ένα απτό τεκμήριο που ανασυστήνει μια περίοδο της ιστορίας της Καμπότζης η οποία δεν έχει περιγραφεί επαρκώς: κατά τη διάρκεια της Ανγκάρ –των δύο ετών που ακολούθησαν την άνοδο των Ερυθρών Χμερ στην εξουσία– έγιναν τρία εκατομμύρια εκτελέσεις.
ΤΟ ΜΑΚΡΙΝΟ ΓΑΒΓΙΣΜΑ ΤΩΝ ΣΚΥΛΙΩΝ/THE DISTANT BARKING OF DOGS, Simon LERENG WILMONT, Denmark-Finland-Sweden, 2017, 90’
Μια ποιητική ματιά σ’ έναν πόλεμο που συνεχίζεται και στον αντίκτυπό του στην καρδιά ενός παιδιού, η οποία χτυπά πιο δυνατά από τις βόμβες.
ΞΥΠΝΗΜΑ/AWAKEN, Jiawei NING, China, 2017, 62’
Μέσα από την εναλλαγή υποκειμενικών κι αντικειμενικών πλάνων, την ευφυή χρήση του χρώματος και την απουσία διαλόγων, αυτό το πειραματικό ντοκιμαντέρ δίνει το δικό του ορισμό για το σινεμά «παρατήρησης». Η κάμερα παρακολουθεί την εναλλαγή των εποχών και προσπαθεί να συντονίσει τους χτύπους της ανθρώπινης καρδιάς με τον εσωτερικό ρυθμό του σύμπαντος.
OBSCURO BARROCO, Evangelia KRANIOTI, France-Greece, 2018, 59’
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_obscuro-barocco.jpg
Ανθρώπινα Δικαιώματα
ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΡΝΗ/EVERYTHING'S BETTER THAN A HOOKER/LA OU LES PUTAINS N' EXISTENT PAS, OVIDIE, France, 2017, 56’
Tο 2013 στη Σουηδία, μια γυναίκα δολοφονήθηκε εν ψυχρώ από τον πατέρα των παιδιών της κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους με τον κοινωνικό λειτουργό. Μια συγκλονιστική αναψηλάφηση μιας δολοφονίας που τάραξε την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη της Ευρώπης και μετέτρεψε μια εργάτρια του σεξ σε σύμβολο του αγώνα για τα δικαιώματα των γυναικών, σε μια ταινία που παλεύει (και νικά) τον θυμό και το πένθος.
Ο ΣΕΒΑΣΜΙΟΣ Β./THE VENERABLE W./LE VENERABLE W., Barbet SCHROEDER, France-Switzerland, 2017, 100’
Το τελευταίο μέρος της «τριλογίας του κακού» του σπουδαίου σκηνοθέτη (και μετρ του σασπένς) είναι μια ανατριχιαστική ανατομία του εξτρεμισμού που εκκολάπτεται στα πιο ανύποπτα μέρη.
ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΚΑΘΑΡΙΣΤΕΣ/THE CLEANERS, Hans BLOCK & Moritz RIESEWIECK, Germany-Brazil, 2018, 88’
Θυμίζοντάς μας το πώς το κοινό όραμα της ανθρωπότητας για ένα παγκόσμιο χωριό εκφυλίστηκε σ’ ένα δίκτυο ψευδογεγονότων και ριζοσπαστικοποίησης, η ταινία χρονογραφεί την άνοδο και την πτώση της ουτοπικής ιδεολογίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ο ΒΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΕΣΙ ΤΕΙΛΟΡ/THE RAPE OF RECY TAYLOR, Nancy BUIRSKI, USA, 2017, 91’
Ελάχιστες φιγούρες υπήρξαν τόσο επιδραστικές όσο η Ρέσι Τέιλορ στο κίνημα για τα πολιτειακά δικαιώματα των Αφρο-αμερικανών. Μια θλιβερά επίκαιρη ιστορία για την απαγωγή και τον άγριο βιασμό αυτής της μαύρης γυναίκας από έξι λευκούς στη δεκαετία του ’40, την απόφασή της να υψώσει τη φωνή της στους θύτες και την αναποτελεσματικότητα της δικαιοσύνης

Περιβάλλον
ΤΖΕΪΝ/JANE, Brett MORGEN, USA, 2017, 90’
Τη δεκαετία του 1960, το περιοδικό National Geographic έστειλε έναν οπερατέρ στην Τανζανία για να καταγράψει την πρωτοποριακή δουλειά της ζωολόγου Τζέιν Γκούνταλ με τους χιμπατζήδες.Ένα πορτρέτο που δεν θυμίζει συμβατική βιογραφία, ένα ρομαντικό έπος με την πρωτότυπη μουσική επένδυση του Φίλιπ Γκλας.
ΜΠΡΑΓΚΙΝΟ/BRAGUINO, Clement COGITORE, France-Finland, 2017, 50’
Καταμεσής της Τάιγκας στη Σιβηρία και σε απόσταση 750 χιλιομέτρων από το πλησιέστερο χωριό, ζουν δύο οικογένειες που αρνούνται να μιλήσουν η μία στην άλλη

Μνήμη / Ιστορία
Η ΚΟΥΒΑ ΚΑΙ Ο ΟΠΕΡΑΤΕΡ/CUBA AND THE CAMERAMAN, Jon ALPERT, USA, 2017, 113’
ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ/INTENT TO DESTROY, Joe BERLINGER, USA, 2017, 114’
Αποκαλύπτοντας τη λογοκρισία του Χόλιγουντ στις σκηνές μαζικών εκτελέσεων και αποκτώντας πρόσβαση στα γυρίσματα της πρώτης μεγάλης κινηματογραφικής παραγωγής με θέμα τη Γενοκτονία των Αρμενίων, ο Τζον Μπέρλιντζερ εξερευνά τη συγκάλυψη των ιστορικών γεγονότων και την πολιτισμική καταστολή που μεθόδευσε το τουρκικό κράτος. 
ΤΟ ΝΕΚΡΟ ΕΘΝΟΣ/THE DEAD NATION, Radu JUDE, Romania, 2017, 83’
Μια συλλογή φωτογραφιών από μια μικρή πόλη της Ρουμανίας του ’30 και του ’40, η οποία ήρθε πρόσφατα στο φως, αφηγείται μια πτυχή που έχει σβηστεί επιμελώς από τα επίσημα βιβλία Ιστορίας. 
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_ex-libris.jpg
Καλειδοσκόπιο
ΤΡΥΦΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΕΡΜΑ/A SKIN SO SOFT/TA PEAU SI LISSE, Denis COTE, Canada, 2017, 93’
Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες σύγχρονους σκηνοθέτες παρατηρεί την παράδοξη ανάγκη του ανθρώπου να αποσχιστεί από το σώμα του και να το μετατρέψει σε αντικείμενο θαυμασμού, όπως και το ταλέντο του να βρίσκει την ισορροπία μέσα από την υπερβολή.
ΑΛΗΘΙΝΗ ΕΚΡΗΞΗ: Η ΥΣΤΕΡΗ ΕΦΗΒΕΙΑ ΤΟΥ ΖΑΝ ΜΙΣΕΛ ΜΠΑΣΚΙΑ/BOOM FOR REAL: THE LATE TEENAGE YEARS OF JEAN-MICHEL BASQUIAT, Sara DRIVER, USA, 2017, 78’
Η κληρονομιά του Ζαν Μισέλ Μπασκιά, του καλλιτέχνη που συνδέθηκε όσο κανείς με την τέχνη του δρόμου, την αστική περιπλάνηση, το γκραφίτι, τον Γουόρχολ και την άγρια ζωή στη Νέα Υόρκη του ’80.
EX LIBRIS: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ/EX LIBRIS: NEW YORK PUBLIC LIBRARY, Frederick WISEMAN, USA, 2017, 197’
ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗΣ, Ο ΠΙΟ ΓΛΥΚΟΣ ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ/KOSTIS PAPAGIORGIS, THE SWEETEST MISANTHROPE, Eleni ALEXANDRAKI, Greece, 2017, 92’
Ένα πορτρέτο του δοκιμιογράφου Κωστή Παπαγιώργη.  Μαρτυρίες εκείνων που τον γνώρισαν συμπληρώνουν την εικόνα του.
ΜΑΚΑΛΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟ/MAKALA, Emmanuel GRAS, France, 2017, 96’
Ένας νέος από ένα χωριό του Κονγκό θέλει να προσφέρει στην οικογένειά του ένα καλύτερο μέλλον. Ένα ντοκιμαντέρ κυριολεκτικά «πέρα από την Αφρική», με μια εικονογραφία που, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη του, κουβαλά και κάτι από το σινεμά του Γκας βαν Σαντ.
ΝΑΠΑΛΜ/NAPALM, Claude LANZMANN, France, 2017, 100’
O σκηνοθέτης του Shoah ταξιδεύει στη Βόρειο Κορέα χωρίς άδεια για κάνει γυρίσματα, για να βρει τα ίχνη μιας σύντομης συνάντησης που έλαβε χώρα το 1958, μετά τον Πόλεμο της Κορέας.
ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΓΙΟΙ/OF FATHERS AND SONS, Talal DERKI, Germany-Syria-Lebanon, 2017, 98’
Ένας Σύρος σκηνοθέτης επιστρέφει στη γη των προγόνων του, κερδίζει την εμπιστοσύνη μιας οικογένειας τζιχαντιστών και παρακολουθεί την καθημερινότητά της για δύο χρόνια.
ΠΙΑΤΣΑ ΒΙΤΟΡΙΟ/PIAZZA VITTORIO, Abel FERRARA, Italy, 2017, 75’
Η Πιάτσα Βιτόριο είναι η μεγαλύτερη πλατεία της Ρώμης, όπου μένουν άνθρωποι από διαφορετικές κοινότητες – αλλά και μεγάλοι σκηνοθέτες, όπως ο Πάολο Σορεντίνο και ο Ματέο Γκαρόνε. Ένας άλλος σκηνοθέτης, ο Έιμπελ Φεράρα παρουσιάζει αυτόν τον κόσμο με το ανεξάρτητο, ποιητικό του βλέμμα, μπαίνοντας κυριολεκτικά στο κάδρο. 
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟ: GIGI GORGEOUS/THIS IS EVERYTHING: GIGI GORGEOUS, Barbara KOPPLE, USA, Canada, 2017, 91’
ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ/UNTITLED, Michael GLAWOGGER & Monika WILLI, Austria, 2017, 107’
Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες σύγχρονους σκηνοθέτες παρατηρεί την παράδοξη ανάγκη του ανθρώπου να αποσχιστεί από το σώμα του και να το μετατρέψει σε αντικείμενο θαυμασμού, όπως και το ταλέντο του να βρίσκει την ισορροπία μέσα από την υπερβολή
ΓΕΥΣΗ ΤΣΙΜΕΝΤΟΥ/TASTE OF CEMENT, Ziad KALTHOUM, Germany-United Arab Emirates-Lebanon-Syria-Qatar, 2017, 85’
Ένα λυρικό κινηματογραφικό δοκίμιο που παρατηρεί σιωπηλά τους εργάτες που δουλεύουν στην ανέγερση ενός ουρανοξύστη στη Βηρυτό, οι οποίοι είναι στη συντριπτική πλειονότητά τους Σύροι πρόσφυγες που είδαν τα δικά τους σπίτια να γκρεμίζονται.

Σινεμά
ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΣΤΡΑΤΟΝ: ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΙΝΕΜΑ/DAVID STRATTON: A CINEMATIC LIFE, Sally AITKEN, Australia, 2017, 97’
Η ιστορία του σινεμά της Αυστραλίας και των δημιουργών της, μέσα από το ιδιόμορφο βλέμμα του κριτικού κινηματογράφου Ντέιβιντ Στράτον, που εξερευνά τον εαυτό του μαζί με την κινηματογραφική κληρονομιά της χώρας όπου διάλεξε να ζει.
ΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ/FILMWORKER, Tony ZIERRA, USA, 2017, 94’
Η ιστορία του Λίον Βιτάλι, ενός Άγγλου ηθοποιού που άφησε μια λαμπρή καριέρα στην υποκριτική για να γίνει το δεξί χέρι του Στάνλι Κιούμπρικ. Ένας φόρος τιμής για μια σπάνια περίπτωση ενός ευγενούς ανθρώπου που έζησε στη σκιά ενός ιερού τέρατος και είναι μέχρι σήμερα θεματοφύλακας του ανεξάντλητου αρχείου του.
ΣΠΙΛΜΠΕΡΓΚ/SPIELBERG, Susan LACY, USA, 2017, 147’
Μια  διαφωτιστική προσωπογραφία του πιο διάσημου Αμερικανού σκηνοθέτη, η οποία ανατρέχει σε επτά δεκαετίες προσωπικής κι επαγγελματικής εξέλιξης του Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΑΣΧΗΜΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ/THE LEGEND OF THE UGLY KING/DIE LEGENDE VOM HASSLICHEN KONIG, Huseyin TABAK, Germany-Austria, 2017, 122’
«Άσχημος Βασιλιάς» ήταν το παρωνύμιο του Κούρδου σκηνοθέτη Γιλμάζ Γκιουνέι, που έγινε διάσημος εκτός τουρκικών συνόρων για το αναγνωρίσιμο ύφος του – και ίνδαλμα εντός συνόρων για τα πολιτικά του πιστεύω. 

Μουσική
ΦΕΪΘΦΟΥΛ/FAITHFULL, Sandrine BONNAIRE, France, 2017, 60’
Η ρομαντική ζωή μιας ελεύθερης γυναίκας μέσα από τον φακό μιας εμβληματικής φιγούρας του γαλλικού σινεμά.|
ΕΡΙΚ ΚΛΑΠΤΟΝ: ΖΩΗ ΣΕ ΔΩΔΕΚΑΜΕΤΡΟ/ERIC CLAPTON: LIFE IN 12 BARS, Lili FINI ZANUCK, United Kingdom, 2017, 135’
Μια διαισθητική ματιά στην ιστορία ενός από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες και τραγουδοποιούς όλων των εποχών, που γίνεται ακόμα πιο έντονη χάρη στην αφήγηση του ίδιου του Έρικ Κλάπτον.
ΖΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΟΟΥΛ/LIVING ON SOUL, Cory BAILEY & Jeff BROADWAY, USA, 2017, 96’
Μια καταγραφή τριών sold out εμφανίσεων των καλλιτεχνών της Daptone Records στον ιστορικό συναυλιακό χώρο Apollo Theater τον Δεκέμβριο του 2014.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1718_faouegia-2.jpeg
Ελληνικό Πανόραμα
ΦΑΟΥΕΓΙΑ/FAOUEYIA, Myrna TSAPA, Greece, 2017, 61’
WELCOME... ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ…./ WELCOME, Paola REVENIOTI, Greece, 2017, 59’
Ένα οδοιπορικό στο νησί της Λέσβου, την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2016, στους επίσημους και ανεπίσημους χώρους υποδοχής και διαμονής προσφύγων.

Carte blanche στη Σάρα Ντράιβερ
ΠΑΤΡΙΔΑ/NATIVE LAND, Paul STRAND & Leo HURWITZ, USA, 1942, 88’
ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙ ΓΟΥΟΡΧΟΛ: ΦΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ/SCENES FROM THE LIFE OF ANDY WARHOL: FRIENDSHIPS AND INTERSECTIONS, Jonas MEKAS, USA, 1982, 35’

Αφιέρωμα Ανιές Βαρντά
ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΙΕΣ/THE BEACHES OF AGNES/LES PLAGES D'AGNES, Agnès VARDA, France, 2008, 112’
ΜΗΝ ΠΕΤΑΞΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ/THE GLEANERS AND I/LES GLANEURS ET LA GLANEUSE, Agnès VARDA, France, 2000, 82’

Αφιέρωμα «Το 68 πέρα από το 68»
ΤΑΡΑΓΜΕΝΟΣ ΙΟΥΝΙΟΣ/JUNE TURMOIL/LIPANJSKA GIBING, Zelimir ZILNIK, Yugoslavia, 1969, 10’
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗ ΝΑΡΙΤΑ/SUMMER IN NARITA/NIHON KAIHO SENSEN: SANRIZUKA NO NATSU, Shinsuke OGAWA, Japan, 1968, 105’
ΣΤΟ ΕΝΤΟΝΟ ΠΑΡΟΝ/IN THE INTENSE NOW/NO INTENSO AGORA, Joao MOREIRA SALLES, Brazil, 2017, 127’