b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_it-must-be-heaven.jpg

It Must Be Heaven, Elia Suleiman.
Ο ES φεύγει από την Παλαιστίνη αναζητώντας μια άλλη πατρίδα, μόνο και μόνο για να διαπιστώσει ότι η Παλαιστίνη τον ακολουθεί κατά πόδας του. Η υπόσχεση μιας νέας ζωής μετατρέπεται σε  κωμωδία λαθών: όσο πιο μακριά ταξιδεύει, από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη, πάντα κάτι του θυμίζει το σπίτι.
Ο Elia Suleiman σκηνοθετεί μια κωμωδία με θέμα την ταυτότητα, την εθνικότητα και την αίσθηση του ανήκειν. Σ’ αυτήν την ταινία ο Suleiman θέτει το θεμελιώδες ερώτημα: Πού βρίσκεται ο τόπος που στα αλήθεια μπορούμε να αποκαλέσουμε “σπίτι”;
Με τους Gael García Bernal, Ali Suliman, Elia Suleiman, Grégoire Colin.
Στην ταινία ο Elia Suleiman αφηγείται μια ιστορία που αποτελείται από ανθρώπινες ιστορίες που είναι οικείες και συγκινητικές, ενώ παράλληλα καταγράφει έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από γεωπολιτικές εντάσεις.
Ο Elia Suleiman, σκηνοθέτης της ταινίας, δηλώνει: "Αν στις προηγούμενες μου ταινίες, η Παλαιστίνη θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένας μικρόκοσμος του κόσμου, στην ταινία μου It Must Be Heaven προσπαθώ να παρουσιάσω τον κόσμο ως ένα μικρόκοσμο της Παλαιστίνης".
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_sibyl.jpg
Sibyl, Justine Triet
Η Sibyl, μια ψυχοθεραπεύτρια, επιστρέφει στο πρώτο της πάθος: τη συγγραφή. Είναι η νεώτερη της ασθενής, η Margot, μια ανερχόμενη ηθοποιός, που αποδεικνύεται μια πηγή έμπνευσης πολύ δελεαστική. Γοητευμένη σχεδόν σε σημείο εμμονής, η Sibyl όλο και περισσότερο εμπλέκεται στην ταραχώδη ζωή  της Margot, αναζωογονώντας τις φευγαλέες αναμνήσεις που την θέτουν “ενώπιος ενωπίω” με το παρελθόν της.
Με τους Virginie Efira, Adèle Exarchopoulos, Gaspard Ulliel, Niels Schneider, Sandra Hüller.
Η Justine Triet συνεχίζει την να διερευνά την ταυτότητα και την προέλευση, κάτι που ξεκίνησε με τις πρώτες της ταινίες La Bataille de Solferino (Age of Panic) και τη Victoria (In Bed with Victoria),  δημιουργώντας ακόμα ένα πορτρέτο μιας γυναίκας διχασμένης μεταξύ της ιδιωτικής και επαγγελματικής της ζωής, με τα άγχη και τα συναισθήματά της.
Δηλώνει σχετικά με την κεντρική ηρωίδα της ταινίας:"Όταν αρχίζει να γράφει και πάλι μετά τη συνάντηση της  με τη Margot, η Sibyl βρίσκεται μπροστά σ' ένα κενό που την οδηγεί σε μια φρενίτιδα, αλλά και στον αποπροσανατολισμό της για τον εαυτό της και την ταυτότητά της".

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή. επιμέλεια Δ.)