b_505X0_505X0_16777215_00_images_1920_marriage-story.jpg

ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΑΜΟΥ / MARRIAGE STORY, Noah BAUMBACH
Πορτρέτο ενός γάμου που διαλύεται αλλά και μιας οικογένειας που προσπαθεί να μείνει ενωμένη η Ιστορία ενός Γάμου του Noah Baumbach εστιάζει και πάλι στις δυσλειτουργικές ανθρώπινες σχέσεις, εστιάζοντας αυτή τη φορά σε ένα διαζύγιο ανάμεσα σε έναν θεατρικό σκηνοθέτη (Adam Driver) και την ηθοποιό σύζυγό του (Scarlett Johansson).
Ο σκηνοθέτης δηλώνει σχετικά με την ταινία: “ Οι ταινίες έχουν θεραπεύσει κάποιες από τις πιο σκοτεινές στιγμές μου και με βοήθησαν να καταλάβω κάποια πράγματα πέρα από εμένα. Το διαζύγιο είναι η ιστορία τόσων πολλών γάμων και πηγή ντροπής και απομόνωσης. Το νομικό σύστημα του διαζυγίου δημιουργείται για να διαιρέσει αναγκαστικά. Διαχωρίζει τους ανθρώπους, την οικογένεια, την περιουσία, το χρόνο. Διατηρεί τον καθένα στη δική του αφήγηση και υπονομεύει την άποψη του άλλου. Ήθελα ωστόσο να οικοδομήσω έναν άλλο τρόπο θεώρησης, να προσφέρω κάτι πιο γενναιόδωρο. Ήθελα μέσα από αυτή την κατάρρευση να δω  την ερωτική ιστορία. Και την ελπίδα μέσω δικαστηρίων, εγγράφων και κανόνων. Έναν κόσμο όχι διαίρεσης αλλά αγάπης. Οι ταινίες είναι ένα αντίδοτο στο διαζύγιο.
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_i-was-at-home-but.jpeg
ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ/    ICH WAR ZUHAUSE, ABER/ I WAS AT HOME, BUT, Angela SCHANELEC
Ο Phillip, ένας δεκατριάχρονος μαθητής, εξαφανίζεται για μια εβδομάδα χωρίς να αφήσει ίχνη. Όταν επανεμφανίζεται, η μητέρα του έρχεται αντιμέτωπη με μια σειρά ερωτημάτων που την οδηγούν σε μια νέα θεώρηση της ζωής. Η ταινία ξεκινάει με την επιστροφή του Phillip στο σπίτι. Η μητέρα του και οι δάσκαλοί του προσπαθούν να μαντεύσουν τους λόγους που τον ώθησαν να εξαφανιστεί. Να βρει λύτρωση στη φύση ή να έρθει πιο κοντά στο θάνατο, ορμώμενος από το θάνατο του πατέρα του; Κι ενώ η καθημερινότητα των πρώτων εβδομάδων μετά την επανεμφάνισή του δυσκολεύεται να βρει την κανονικότητά της, η μητέρα του δεν μπορεί να δεχτεί το γεγονός ότι ο γιος της έχει πάρει το δικό του δρόμο, τον οποίο η ίδια δεν μπορεί να ελέγξει ή αν επηρεάσει. Η αγωνία αλλά και έντονα αισθήματα αποτυχίας και ενοχής την κατακλύζουν, όταν το αγόρι εμφανίζει αυτή τη φορά συμπτώματα δηλητηρίασης. Δεν είναι ωστόσο τα παιδιά που απομακρύνονται, αλλά οι δομές της οικογένειας που διαλύονται για να διαμορφώσουν νέες μορφές. Mε έναν αφηγηματικό  τίτλο που θυμίζει την παλιότερη ταινία της «I Stayed in Berlin All Summer»(1994) αλλά και την ταινία του Ozu «I Was Born, but…» η Schanelec σε συνέντευξή της επισημαίνει την εγγύτητά της προς το μεγάλο ιάπωνα δημιουργό: η ταινία ως  προϊόν επινόησης, ως καθαρή κινηματογραφική φόρμα.

ΒΙΤΑΛΙΝΑ ΒΑΡΕΛΑ / VITALINA VARELA, Pedro COSTA
Μια λεπτοδουλεμένη σπουδή στο πένθος, στην απόγνωση, τη μοναξιά και τη μετα-αποικιοκρατική εκμετάλλευση, που αψηφά κάθε σύμβαση αφήγησης, πλοκής και χαρακτηρολογίας, χαρίζοντάς μας μια εμπειρία στοχαστική και υποβλητική. Ο Πέδρο Κόστα βυθίζεται στα ερεβώδη βάθη της αβύσσου, σε έναν τόπο φαντασμάτων τον οποίο διαφεντεύουν οι ζωντανοί-νεκροί, τα περιφερόμενα ανθρώπινα στοιχειά και οι χαμένες ψυχές που γεννήθηκαν μέσα στις σκιές. Σε μια ταινία που ζει και αναπνέει τη νύχτα, το μαύρο χρώμα είναι ενδεδυμένο με μια ιερή αποστολή –τόσο στον κόσμο των αισθήσεων όσο και σε αυτόν του πνεύματος–, θυμίζοντας τον ρόλο του λευκού στον Ντράγιερ και τον Μπρεσόν.

Η ΑΟΡΑΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΥΡΙΔΙΚΗΣ ΓΚΟΥΣΜΑΟ /A VIDA INVISIVEL DE EURIDICE GUSMAO/ THE INVISIBLE LIFE OF EURIDICE GUSMAO,  Karim AINOUZ
Δύο αχώριστες αδερφές, στο Ρίο ντε Τζανέιρο της δεκαετίας του ’50, αναγκάζονται να αποχωριστούν η μία την άλλη. Η Γκουίδα δεν έχει άλλη επιλογή από το να μεγαλώσει ολομόναχη το εκτός γάμου παιδί της, ενώ η Ευρυδίκη εξωθείται σε έναν νερόβραστο γάμο, εγκαταλείποντας το πάθος της για το πιάνο. Μια έξυπνη αναφορά στον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, μα πάνω απ’ όλα ένας ύμνος στο γυναικείο σθένος. Ένας φόρος τιμής στις αμέτρητες γυναίκες που στερήθηκαν τη δυνατότητα να διαθέσουν το σώμα και το πνεύμα τους όπως οι ίδιες επιθυμούσαν, προκειμένου να στριμωχτούν σε ασφυκτικά πατριαρχικά καλούπια.


b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_ghost-town-anthology.jpg
Η ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΜΙΑΣ ΠΟΛΗΣ-ΦΑΝΤΑΣΜΑ/REPERTOIRE DES VILLES DISPARUES/ GHOST TOWN ANTHOLOGY, Denis COTE ’    
Σε μια μικρή απομονωμένη κοινότητα 215 κατοίκων του Quebec, ένας άντρας πεθαίνει σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Σοκαρισμένα τα μέλη της δείχνουν απρόθυμα να συζητήσουν τις συνθήκες της τραγωδίας. Από το σημείο αυτό τόσο για την οικογένεια του θύματος όσο και για το δήμαρχο αλλά και για μια μερίδα κατοίκων ο χρόνος αρχίζει να χάνει το νόημα του και οι μέρες εκτείνονται χωρίς τέλος. Κάτι υπεισέρχεται αργά στην περιοχή. Σε αυτή την περίοδο του πένθους και μέσα σε ομίχλη ξένοι κάνουν την εμφάνισή τους. Και κανείς δε γνωρίζει την ταυτότητα ή την προέλευσή τους. Εμπνευσμένος από το κλίμα ξενοφοβίας και εσωστρέφειας που επικρατεί σήμερα στη χώρα του και βασισμένος στο μυθιστόρημα της Laurence Olivier “ Repertoire des villes disparues” o γνωστός στο φεστιβαλικό κοινό Καναδός σκηνοθέτης θέτει, μέσα από μια ταινία φαντασίας που ο ίδιος την αποκαλεί «κατάλογο φόβων»,- το ζήτημα του Άλλου και του φόβου που αυτός εμπνέει. Συνδυάζοντας στοιχεία κοινωνικού ρεαλισμού και υπερφυσικών ταινιών τρόμου το Ghost Town Anthology, πιο χαλαρό και λιγότερο αυστηρό από τα προηγούμενα έργα του  Côté,  παραμένει ωστόσο  πιστό στις βασικές αρχές του, την παρέκκλιση από τους κανόνες των κινηματογραφικών ειδών, την ασάφεια και την αμφισημία, σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις του δημιουργού του.

ΝΑ ΖΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΣ / HUO ZHE CHANG ZHE/ TO LIVE TO SING, Johnny MA   
Η Ζάο Λι είναι επικεφαλής σε έναν μικρό θίασο όπερας στην επαρχία του Σιτσουάν, μια ετερόκλητη ομάδα καλλιτεχνών στη δύση της σταδιοδρομίας τους. Τα κοινά τους βιώματα είναι τόσο πολλά και έντονα που έχουν αναπτύξει μια συντροφικότητα που προσομοιάζει σε οικογένεια. Ο θίασος δίνει παραστάσεις σε ένα ετοιμόρροπο θέατρο, με τους ίδιους και τους ίδιους θεατές, που θαρρείς έχουν ξεμείνει εκεί. Ακόμη κι αυτό το ταπεινό σπίτι, όμως, μετράει μέρες: η «ανάπτυξη» καταφθάνει με άγριες διαθέσεις και η κατεδάφιση του κτιρίου είναι θέμα χρόνου. Καθώς η Ζάο παλεύει να βρει λύση, πολλά από τα μέλη του θιάσου σκέφτονται ήδη την επόμενη ημέρα...
  
ΞΕΠΛΥΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΣ/ASI HABLO EL CAMBISTA/THE MONEYCHANGER, Federico VEIROJ
Μοντεβιδέο, 1975. Μια «Γη της Επαγγελίας» για κάθε είδους απατεώνες και αποβράσματα, καθώς η στρατιωτική δικτατορία έχει μετατρέψει την Ουρουγουάη στο μεγαλύτερο πλυντήριο βρόμικου χρήματος στη Νότια Αμερική. Ο εκκεντρικός Ουμπέρτο, που ρίχνεται με μανία στη σκιώδη εργασία της αγοράς και πώλησης ξένου νομίσματος, σύντομα κυριεύεται από την αχόρταγη φιλοδοξία του και καταλήγει να ποδοπατά όποιον και ό,τι βρεθεί στο διάβα του. Ο Ουμπέρτο είναι πλέον αντιμέτωπος με μια άνευ προηγουμένου πρόκληση: να ξεπλύνει το μεγαλύτερο ποσό χρημάτων που έχει περάσει από τα χέρια του. Μια σαρκαστική μαύρη κωμωδία, που εξερευνά μια σκοτεινή ιστορική περίοδο της Νότιας Αμερικής.


b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_it-must-be-heaven.jpg
ΕΠΙΓΕΙΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ/IT MUST BE HEAVEN, Elia SULEIMAN
Ο ES φεύγει από την Παλαιστίνη αναζητώντας μια άλλη πατρίδα, μόνο και μόνο για να διαπιστώσει ότι η Παλαιστίνη τον ακολουθεί κατά πόδας του. Η υπόσχεση μιας νέας ζωής μετατρέπεται σε  κωμωδία λαθών: όσο πιο μακριά ταξιδεύει, από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη, πάντα κάτι του θυμίζει το σπίτι.
Ο Elia Suleiman σκηνοθετεί μια κωμωδία με θέμα την ταυτότητα, την εθνικότητα και την αίσθηση του ανήκειν. Σ’ αυτήν την ταινία ο Suleiman θέτει το θεμελιώδες ερώτημα: Πού βρίσκεται ο τόπος που στα αλήθεια μπορούμε να αποκαλέσουμε “σπίτι”;
Με τους Gael García Bernal, Ali Suliman, Elia Suleiman, Grégoire Colin.
Στην ταινία ο Elia Suleiman αφηγείται μια ιστορία που αποτελείται από ανθρώπινες ιστορίες που είναι οικείες και συγκινητικές, ενώ παράλληλα καταγράφει έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από γεωπολιτικές εντάσεις.
Ο Elia Suleiman, σκηνοθέτης της ταινίας, δηλώνει: "Αν στις προηγούμενες μου ταινίες, η Παλαιστίνη θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένας μικρόκοσμος του κόσμου, στην ταινία μου It Must Be Heaven προσπαθώ να παρουσιάσω τον κόσμο ως ένα μικρόκοσμο της Παλαιστίνης".
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_le-jeune-ahmed.jpg
Ο ΝΕΑΡΟΣ ΑΧΜΕΝΤ /LE JEUNE AHMED/ THE YOUNG AHMED, Jean-Pierre DARDENNE, Luc DARDENNE
Στο Βέλγιο, σήμερα. Η ζωή  του νεαρού 13χρονου Αχμέτ  είναι παγιδευμένη ανάμεσα στα ιδανικά περί αγνότητας που ο ιμάμης κηρύσσει και τους πειρασμούς της ζωής που τον περιτριγυρίζουν.
Με τους Idir Ben Addi, Olivier Bonnaud, Myriem Akheddiou, Victoria Bluck, Claire Bodson, Othmane Moumen

ΔΟΛΩΜΑ /BAIT, Mark JENKIN   
Σε ένα παραθαλάσσιο ψαροχώρι της Κορνουάλης, οι συνήθειες έχουν αλλάξει δραματικά. Το τοπικό στοιχείο αποτελεί πια ντεκόρ σε καρτ ποστάλ και η αλιεία έχει παραδώσει τη σκυτάλη στον τουρισμό – οι κάτοικοι έχουν μετατρέψει τον πατροπαράδοτο τρόπο ζωής σε «δόλωμα», προκειμένου να προσελκύσουν εύρωστους επισκέπτες. Δύο αδέρφια, ο υπέρμαχος της παράδοσης Martin και ο πραγματιστής Steven, ενσαρκώνουν τις δύο όψεις της νέας πραγματικότητας. Η ένταση αυξάνει επικίνδυνα, και η επερχόμενη τραγωδία θα σφραγίσει αμετάκλητα τη μοίρα τους. Ένα τραχύ και υπνωτιστικό οδοιπορικό σε κιαροσκούρο αποχρώσεις, γυρισμένο σε φιλμ 16 χιλιοστών με κάμερα Bolex. Ένα δυσοίωνο όνειρο που προφητεύει το τέλος ενός κόσμου που φθίνει αργά και βασανιστικά.

ΤΛΑΜΕΣ /TLAMESS, Ala Eddine   SLIM
Μετά τον θάνατο της μητέρας του, ένας νεαρός στρατιώτης ονόματι «S» παίρνει άδεια μίας εβδομάδας από τα καθήκοντά του και επιστρέφει σπίτι. Όταν καλείται να επιστρέψει στο στρατόπεδο, λιποτακτεί και περιφέρεται, εξαθλιωμένος και καταζητούμενος, σε μια δυστοπική ερημιά. Η «F» είναι μια έγκυος γυναίκα, εγκλωβισμένη σε μια οκνηρή ζωή σε ένα απομονωμένο πολυτελές παλάτι. Δυο χαμένες ψυχές, που θα έρθουν σε επαφή κάτω από αλλόκοτες συνθήκες και θα συνδεθούν με τρόπο υπερβατικό. Μια συρραφή μυθολογικών στοιχείων, σε έναν καμβά που συνδυάζει τον ανόθευτο ρεαλισμό και τον ελεγειακό λυρισμό.

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_little-joe.jpg
ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ/LITTLE JOE, Jessica HAUSNER    
Η Alice, αφοσιωμένη επιστήμονας και μητέρα ενός αγοριού, βρίσκεται επικεφαλής μιας ερευνητικής ομάδας που καλλιεργεί γενετικά τροποποιημένα φυτά με σκοπό να αναδείξει νέα είδη. Αυτό που ξεχωρίζει είναι ένα πολύ ιδιαίτερο πορφυρό άνθος, που διακρίνεται όχι μόνο για την ομορφιά του αλλά και για τη θεραπευτική του αξία. Κάτω από ιδανική θερμοκρασία, με σωστή διατροφή και συχνή ομιλία το συγκεκριμένο φυτό μπορεί να κάνει τον κάτοχό του ευτυχισμένο. Παραβλέποντας τους κανονισμούς της εταιρείας, η Alice φέρνει ένα από τα φυτά αυτά στο σπίτι, ως δώρο στον έφηβο γιο της, Joe. Του δίνουν μάλιστα το όνομα ο μικρός Τζο, αλλά καθώς το φυτό μεγαλώνει αυξάνονται και οι ανησυχίες της Alice για το νέο της δημιούργημα. Γεγονός είναι ότι όσοι εκτίθενται στο άρωμά του συμπεριφέρονται διαφορετικά. Γίνονται απόμακροι και συναισθηματικά απαθείς, ενώ μοναδικό ενδιαφέρον τους είναι να προστατεύσουν το φυτό. Ή μήπως οι αλλαγές αυτές δεν έχουν να κάνουν με τον “μικρό Τζο” αλλά με τους ίδιους τους ανθρώπους;
Παραβολή για το ξένο και αλλόκοτο που κουβαλάμε μέσα μας το “Little Joe” της αυστριακής Hausner παίζει με το μυστήριο, το υπερφυσικό και την αμφισημία, όπως ακριβώς και η ταινία της “Lourdes”(2009). Μέσα στο χρωματικά μελετημένο και αισθητικά άψογο τεχνητό σύμπαν που δημιουργεί εδώ η σκηνοθέτις συνυπάρχουν ωστόσο περισσότερες ιδέες : η ιδιαιτερότητα και το σκοτεινό της ανθρώπινης ύπαρξης, η μητρική αγάπη, τα διλήμματα, οι ενοχές, αλλά και ο γνωστός μύθος του Φράνκενσταιν, η κατασκευή ενός πλάσματος που ξεφεύγει από τον έλεγχο του δημιουργού του.

ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ 8Η ΜΑΡΤΙΟΥ/ BORN ON THE 8TH OF MARCH,  Lyberis DIONYSOPOULOS/ Λυμπέρη Διονυσόπουλου
Οι γυναίκες έχουν καταλάβει τον κόσμο και έχουν εκτελέσει τον αντρικό πληθυσμό. Ένας ταγμένος μισογύνης, ο Λεωνίδας, θα καταφέρει να επιζήσει. Όταν θα γνωρίσει την Οφηλία, μια νεαρή επαναστάτρια και σινεφίλ, τα πράγματα θα πάρουνε μια περίεργη τροπή. Με τους: Μαίρη Σεΐσογλου, Λυμπέρη Διονυσόπουλο, Δέσποινα Χαλίδου.

WINONA, The Boy (Alexandros VOULGARIS)/ , Αλέξανδρου Βούλγαρη 
 Η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη και μουσικού, Αλέξανδρου Βούλγαρη (The Boy), μάς συστήνει τέσσερις γυναίκες που πηγαίνουν σε μια παραλία για να απολαύσουν τον ήλιο και τη θάλασσα. Γυρισμένη με φιλμ 16mm, η Winona αιχμαλωτίζει στον φακό της τον αισθησιασμό που προκύπτει από το φως, το νερό και τη νεαρή σάρκα, καλώντας μας να ανακαλύψουμε τα μυστικά που κρύβονται πίσω από, φαινομενικά, ανέμελα παιχνίδια.  Με τους: Ανθή Ευστρατιάδου, Σοφία Κόκκαλη, Ηρώ Μπέζου, Δάφνη Πατακιά.

ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ/ DEFUNCT, Zacharias MAVROEIDIS/ Ζαχαρία Μαυροειδή
 Ο Άρης, ένας τριαντάρης επιχειρηματίας στα όρια της χρεοκοπίας, μετακομίζει στο σπίτι του εκλιπόντος παππού Αριστείδη, απόστρατου αξιωματικού του Ελληνικού Στρατού. Σύντομα ξανασμίγει με έναν παλιό φίλο του Αριστείδη. Προσπαθώντας να φανεί αντάξιος του ονόματός του, ο Άρης σταδιακά ταυτίζεται με τον παππού του. . Με τους: Μιχάλη Σαράντη, Γιώτα Φέστα, Θανάσης Παπαγεωργίου.

b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_il-traditore.jpg
Ο ΠΡΟΔΟΤΗΣ /IL TRADITORE/THE TRAITOR, Marco BELLOCCHIO
Στις αρχές της δεκαετίας του '80, ξέσπασε πόλεμος μεταξύ των αφεντικών της μαφίας της Σικελίας με αφορμή το εμπόριο ηρωίνης. Ο Tommaso Buscetta φεύγει για να κρυφτεί στη Βραζιλία. Πίσω στην πατρίδα του, όμως οι συγκρούσεις συνεχίζονται και ο Buscetta από μακριά παρακολουθεί τους γιους και τα αδέλφια του να δολοφονούνται στο Παλέρμο. Γνωρίζει ότι μπορεί αυτός να είναι επόμενος. Συλλαμβάνεται από την αστυνομία της Βραζιλίας και εκδίδεται στην Ιταλία. Τότε ο Buscetta παίρνει μια απόφαση που θα αλλάξει τα πάντα στη μαφία: αποφασίζει να συναντηθεί με τον δικαστή Giovanni Falcone και να προδώσει τον αιώνιο όρκο πίστης που έδωσε στην Cosa Nostra.
«Η προδοσία μπορεί κάποιες φορές να είναι μια πραγματικά ηρωική πράξη», τονίζει ο σκηνοθέτης, καθώς εξηγεί το ενδιαφέρον του για τον Tommaso Buscetta, του οποίου η ομολογία έσπασε τον όρκο σιωπής που είχε κάνει στη μαφία. Ο Marco Bellocchio εξηγεί ότι αντιμετώπισε το Il Traditore ως μια ταινία «κοινωνικής καταγγελίας», χωρίς κάποια ρητορική ή ιδεολογία.

ΑΥΡΙΟ, ΘΑ /CHUN NUAN HUA KAI/FROM TOMORROW ON, I WILL, Ivan MARKOVIC, Wu  LINFENG
Αναζητώντας μια καλύτερη ζωή, ο Λι έχει μεταναστεύσει από την επαρχία στο Πεκίνο, όπου βρίσκει δουλειά ως νυχτοφύλακας σε ένα αχανές κτιριακό συγκρότημα. Το Πεκίνο του Λι απέχει έτη φωτός από την εικόνα μιας υπερσύγχρονης μεγαλούπολης που σφύζει από ζωή, θυμίζοντας περισσότερο μια χωματερή ανθρώπων που περιβάλλονται από ερείπια και σκουπίδια. Σαν φάντασμα που περιφέρεται χωρίς σκοπό, ο Λι εκτελεί με την απάθεια μιας μηχανής μικροδουλειές που κανείς δεν του έχει αναθέσει και κανείς δεν παρατηρεί. Ένα κράμα ωμότητας και λυρισμού, με μεγαλοπρεπή στατικά πλάνα, φυσικούς ήχους και μη επαγγελματίες ηθοποιούς, που μεταμορφώνει τη στρεβλωμένη πραγματικότητα σε μια καθόλα χειροπιαστή αλήθεια.

ΣΤΑΣΗ /ANG HUPA/THE HALT, Lav DIAZ

Φιλιππίνες, 2034. Η χώρα έχει βυθιστεί στο έρεβος: ο ήλιος έχει εξαφανιστεί, έπειτα από μια κολοσσιαία φυσική καταστροφή, την ίδια στιγμή που ένας παρανοϊκός πρόεδρος δικαιολογεί την τυραννική εξουσία του στη βάση μιας ελέω θεού εντολής. Στις Φιλιππίνες του σήμερα, η παρουσία ενός ιπτάμενου στρατού από drones που επιβάλλουν τακτικές κοινωνικού ελέγχου υπονοεί ένα μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό. Μια δυστοπική αλληγορία για το ζοφερό παρόν που φωλιάζει σε ένα χαοτικό μέλλον, η οποία αιχμαλωτίζει τον «ψυχικό κατακλυσμό της χώρας». Ένα πολιτικά φορτισμένο κράμα επιστημονικής φαντασίας και υποδόριου τρόμου, που τρυπώνει σε μια σιωπηλή άβυσσο διαβρωτικής λήθης.


(πηγή κατάλογος Φεστιβάλ Βενετίας, κατάλογος Berlinale 2019, σημειώσεις για την παραγωγή επιμέλεια Π.)