b_505X0_505X0_16777215_00_images_1920_irradies.jpg

Irradiés, Rithy Panh
Με ιδιαίτερη προσοχή, τα χέρια κάποιου συναρμολογούν το μοντέλο σπιτιού. Εκεί  τοποθετεί σαν να είναι κάτι ανεκτίμητης αξίας μια οικογενειακή φωτογραφία. Έτσι ξεκινάει ένα ταξίδι στον πόνο. Η οθόνη χωρίζεται σε ένα τρίπτυχο. Εικόνες ρυθμικές. Κάθε τραγωδία είναι μοναδική,  όμως καθώς εικόνες  επαναλαμβάνονται υπάρχει ο ενοχλητικός θόρυβος από τον οποίο δεν υπάρχει διαφυγή. "Το να είσαι επιζών δεν μπορεί να περιγραφεί με λέξεις.”
Η ταινία δεν είναι ένα έργο που γίνεται για τις γκαλερί τέχνης, αλλά μια ακραία και απαραίτητη ταινία που διεισδύει στο μάτι και την καρδιά με ορμή. Ο Rithy Panh διατηρεί το ρόλο του μάρτυρα, όπως και ο Marceline Loridan, ο οποίος επίσης επέζησε, ζει και διατηρεί ακόμα μια σαφή εικόνα της ζωής.

Sheytan vojud nadarad, Mohammad Rasoulof
Ο Heshmat, ένας υποδειγματικός σύζυγος και πατέρας, σηκώνεται πολύ νωρίς κάθε μέρα. Πού πηγαίνει; Ο Pouya δεν μπορεί να διανοηθεί ότι θα σκοτώσει άνθρωπο, αλλά του λένε ότι πρέπει να το κάνει. Ο Javad δεν ξέρει ότι η πρόταση πρόταση γάμου στα γενέθλια της αγαπημένης του δεν θα είναι η μοναδική έκπληξη. Ο  Bahram είναι ένας γιατρός, αλλά δεν μπορεί να εξασκήσει την ιατρική.
Οι τέσσερις ιστορίες που περιλαμβάνονται στην ταινία Sheytan vojud nadarad (Δεν υπάρχει το κακό) είναι παραλλαγές στα κρίσιμα ζητήματα του ηθικού σθένους και της θανατικής ποινής: διερευνούν σε ποιο βαθμό μπορεί να εκφραστεί η ατομική ελευθερία υπό ένα δεσποτικό καθεστώς. Ο Mohammad Rasoulof δημιουργεί έναν χαλαρό αφηγηματικό δεσμό μεταξύ αυτών των ιστοριών, ωστόσο αυτές συνδέονται με ένα τρόπο τραγικό...

(πηγή κατάλογος Φεστιβάλ Βερολίνου, σημειώσεις για την παραγωγή, επιμέλεια Δ.)