b_505X0_505X0_16777215_00_images_2021_pieces-of-a-woman.jpg

Pieces of a Woman, Kornél Mundruczó
Η ζωή της Martha και του Sean Carson, ενός ζευγαριού από τη Βοστώνη, αλλάζει αμετάκλητα κατά τη διάρκεια της γέννησης του μωρού τους στο σπίτι, ενώ η υπεύθυνη μαία αντιμετωπίζει κατηγορίες για εγκληματική αμέλεια. Έτσι ξεκινά μια ολόκληρη οδύσσεια για τη Μάρθα, η οποία πρέπει να ξεπεράσει τη θλίψη της, ενώ παράλληλα πρέπει να διαχειριστεί τις εύθραυστες σχέσεις με τον άντρα της, την αυταρχική μητέρα της και την κοινώς κατακριτέα μαία, την οποία καλείται να αντιμετωπίσει στο δικαστήριο. Το  “Pieces of a Woman” είναι μια βαθιά προσωπική, καυστική άρια γύρω από μια οικογένεια, σε υπέροχες αποχρώσεις του γκρι αλλά και η υπερβατική ιστορία μιας γυναίκας που μαθαίνει να ζει παράλληλα με την απώλεια της.
Ο σκηνοθέτης δηλώνει σχετικά: “ Είναι δυνατόν να επιβιώσεις αν έχεις χάσει αυτό που αγαπούσες περισσότερο; Και προς τα πού απευθύνεσαι όταν δεν έχεις πραγμματικά προς τα πού να πας; Η γυναίκα μου και εγώ θέλαμε να μοιραστούμε με το κοινό μια από τις πιο προσωπικές μας εμπειρίες, αυτή της ιστορίας ενός αγέννητου παιδιού. Με την πίστη ότι η τέχνη μπορεί να είναι το καλύτερο φάρμακο για τον πόνο. Παραμένουμε άραγε οι ίδιοι μετά από μια τραγωδία; Θα μπορούσαμε να έχουμε συντρόφους στη θλίψη;
Ένας ολόκληρος κόσμος έρχεται ανάποδα και είναι τόσο δύσκολο να προσανατολιστούμε. Με το “Pieces of a Woman” θέλαμε να δημιουργήσουμε μια αυθεντική ιστορία για μια τραγωδία και να μάθουμε να ζούμε παράλληλα με αυτό τον πόνο.  "
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2021_miss-marx.jpg
Miss Marx, Susanna Nicchiarelli
Ευφυής, παθιασμένη, ανεξάρτητη, η Eleanor είναι η μικρότερη κόρη του Karl Marx. Μεταξύ των πρώτων γυναικών που συνδέουν τον φεμινισμό με τον σοσιαλισμό, συμμετέχει στις μάχες των εργαζομένων και παλεύει για τα δικαιώματα των γυναικών και την κατάργηση της παιδικής εργασίας. Το 1883 συναντά τον Edward Aveling και η ζωή της συνθλίβεται από μια παθιασμένη αλλά τραγική ιστορία αγάπης.
Η σκηνοθέτιδα δηλώνει σχετικά: “ Η ιστορία της Eleanor μου έδωσε την ευκαιρία να εξερευνήσω βασικά σύγχρονα θέματα σε μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά για να το κάνω σωστά ήμουν αποφασισμένη πρώτα να μελετήσω και στη συνέχεια να ανατρέψω τα κλισέ ενός δράματος εποχής. Προσπάθησα να υπονομεύσω την εικόνα μιας βικτωριανής ηρωίδας και να την αντικαταστήσω με την εικόνα μιας μοντέρνας, εμβληματικής γυναίκας που δίνει μάχες όχι μόνο στην προσωπική αλλά και στην παγκόσμια σκηνή. Πιστεύω ότι η ιστορία της Eleanor απαιτεί μια λεπτή αίσθηση ειρωνείας: η ερωτική της ζωή ήταν παράλογη και τραγική, ενώ η δεινή της κατάσταση φαντάζει πιο οικεία στις σημερινές γυναίκες. Αλλά η ιστορία της απαιτεί επίσης βαθύ σεβασμό: οι μάχες της Eleanor και εκείνες των συγχρόνων της είναι τόσο σύγχρονες και αναγκαίες σήμερα, όσο ήταν και στο παρελθόν.   "

(πηγή κατάλογος Φεστιβάλ Βενετίας. επιμέλεια Π.)