Samuel Fuller, New York in the 1930,
Pocket Archives,
Editions Hazan,
Paris, 1997
(στην αγγλική γλώσσα)
Το έργο του ανήκει στο χώρο των B-movies: χωρίς σταρ και χωρίς μεγάλους προϋπολογισμούς, οι ταινίες του είναι γεμάτες ένταση και μια εμφανή ανησυχία. Υπήρξε ένας ασυμβίβαστος δημιουργός, που διεκδίκησε πεισματικά και συστηματικά ένα δικό του χώρο μέσα στην χολιγουντιανή αυτοκρατορία. Οι ταινίες του Samuel Fuller χαρακτηρίζονται από ένα απροσδόκητο δυναμισμό, έντονα συναισθήματα και ένα ευδιάκριτο κοινωνικό προβληματισμό. Το μεγαλύτερο τμήμα του έργο του το δημιούργησε τα σκοτεινά χρόνια του Ψυχρού Πολέμου και είναι διάστικτο από την απαισιοδοξία και την δυσφορία εκείνης της περιόδου. Πολέμησε στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και στην νεότητα του, υπήρξε δημοσιογράφος: δύο εμπειρίες που υπήρξαν καθοριστικές για την ζωή του και οι οποίες διαμόρφωσαν το κινηματογραφικό του ύφος. Ανάμεσα στους σκηνοθέτες που εκτιμούν το έργο του θα συναντήσουμε ονόματα όπως Martin Scorsese, Quentin Tarantino, John Boorman, Jim Jarmusch κ.α. Ο Sam Fuller ανήκει στις εμβληματικές φυσιογνωμίες στο χώρο του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Το βιβλίο αποτελεί την προσωπική του περιπλάνηση στην Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 30, εποχή που ο σκηνοθέτης βρισκόταν στην νεότητα του. Διανθίζεται από φωτογραφίες που καταγράφουν την ατμόσφαιρα της πόλης και την καθημερινότητα της. "Μεγάλωσα στο Μανχάταν, μια από τις ιλιγγιώδες πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών και ακόμα μια από τις αγαπημένες μου. Το όνειρο μου ήταν να γίνω ρεπόρτερ: Η Νέα Υόρκη πραγματοποίησε το όνειρο μου και μ' έκανε αυτό που είμαι σήμερα", γραφεί.
Δημήτρης Μπάμπας