Η Ingrid Bergman/ Ίνγκριντ Μπέργκμαν γεννήθηκε στη Σουηδία το 1915. Από την παιδική της ηλικία ήθελε να γίνει ηθοποιός. Στα 19 της ξεκίνησε να παίζει στον κινηματογράφο και πρωταγωνίστησε σε πολλές ταινίες στην Ευρώπη (μεταξύ των οποίων και οι ταινίες En kvinnas ansikte, που αργότερα στην Αμερική γυρίσθηκε ξανά με τον τίτλο A Woman's Face και την Joan Crawford στο κεντρικό ρόλο).
Στην Αμερική συστήθηκε στο κινηματογραφικό κοινό με ένα ρομαντικό ρόλο, στο Intermezzo: A Love Story, ριμέικ μιας σουηδικής ταινίας στην οποία πρωταγωνιστούσε η ίδια.
Γνώρισε αμέσως την επιτυχία. Πότε δυναμική και ιδεαλίστρια, και πότε ευαίσθητη και θύμα του έρωτα, η Μπέργκμαν αποτέλεσε, σύμφωνα με την St. James Encyclopedia of Popular Culture, «τον ορισμό του ιδανικού για την αμερικανίδα γυναίκα». Ο κριτικός James Agee/ Τζέιμς Άτζι έγραφε: «Όχι μόνο θυμίζει απίστευτα μια αληθινή και προσιτή ανθρώπινη ύπαρξη αλλά ξέρει πραγματικά και να παίζει, με ένα μείγμα ποιητικής χάρης και ήσυχου ρεαλισμού». Σύμφωνα με τον ιστορικό David Thomson/ Ντέιβιντ Τόμσον, η Μπέργκμαν «πάντα πάλευε να είναι μια «αληθινή» γυναίκα» και έτσι πολλές γυναίκες ταυτίζονταν έτσι μαζί της: «Υπήρχε μια εποχή στα μέσα του ’40 που η Μπέργκμαν προκαλούσε ένα είδος αγάπης στην Αμερική που πολύ σπάνια έχει ξαναγίνει».
Το περιοδικό Life έγραφε στην αρχή της αμερικανικής καριέρας της ότι: «όλες της οι ταινίες είναι ευλογημένες» και πηγαίνανε πολύ καλά. Αλλά και η ίδια ήταν πολύ ευχαριστημένη με τους ρόλους που εξασφάλιζε, καθώς επιζητούσε πάντα έξοχους δραματικούς ρόλους, μεγάλες ηρωίδες, χωρίς να τη νοιάζει τόσο το χρηματικό ζήτημα. Είχε πει: «Είμαι ηθοποιός και με ενδιαφέρει να παίζω, όχι να κάνω χρήματα».
Ο «σκηνοθέτης των γυναικών», George Cukor/ Τζορτζ Κιούκορ είπε κάποτε στην Μπέργκμαν: «Ξέρεις τι λατρεύω ειδικά σε σένα, αγαπητή μου Ίνγκριντ; Τη φυσικότητά σου. Η κάμερα λατρεύει την ομορφιά σου, την ηθοποιία σου και τη μοναδικότητά σου. Ένας σταρ πρέπει να είναι μοναδικός. Η μοναδικότητα σε κάνει μια μεγάλη σταρ».
Μερικούς από τους αξιομνημόνευτους πρωταγωνιστικούς της ρόλους ήταν στις ταινίες Για ποιον χτυπά η καμπάνα/ For Whom the Bell Tolls (1943), Εφιάλτης/ Gaslight (1944), Οι καμπάνες της Αγίας Μαρίας/ The Bells of St. Mary's (1945), Ιωάννα της Λωρραίνης/ Joan of Arc (1948) αλλά και στις ταινίες του Χίτσκοκ Υπόθεση Νοτόριους/ Notorious (1946), Νύχτα αγωνίας/ Spellbound (1945), Στον αστερισμό του Αιγόκερω/ Under Capricorn (1949).
Στη δεκαετία του ’50, έχοντας απολαύσει μια δεκαετία φήμης στο Χόλλυγουντ, η Μπέργκμαν δημιουργεί σοκ στους θαυμαστές της παίζοντας στο ιταλικό δράμα Stromboli/ Στρόμπολι του Roberto Rossellini/ Ρομπέρτο Ροσελίνι, με τον οποίο ξεκίνησε μια θυελλώδη παράνομη σχέση. Δρώντας όπως οι ρομαντικές ηρωίδες που υποδυόταν, η Μπέργκμαν δεν υπολόγισε τις κοινωνικές συμβάσεις και προκάλεσε σκάνδαλο, που δυσαρέστησε πολλούς από τους αμερικανούς θαυμαστές της.
Παρέμεινε στην Ευρώπη και γύρισε μια σειρά ταινιών με τον Ροσελίνι, από τις οποίες ξεχώριζαν το Viaggio in Italia/ Ταξίδι στην Ιταλία και το La paura/ Ο φόβος ενώ πρωταγωνίστησε και στο αριστούργημα του Jean Renoir/ Ζαν Ρενουάρ, Η Έλενα και οι άντρες της / Elena et les Hommes (1956). Μετά το γάμο της με τον Ροσελίνι, επέστρεψε στο Χόλλυγουντ με την ταινία Αναστασία/ Anastasia (1956), όπου υποδυόταν τη χαμένη κόρη των Ρομανόφ, και για την οποία τιμήθηκε με το 2ο Όσκαρ της καριέρας της.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί η ερμηνεία της στην ταινία του συμπατριώτη της, Ingmar Bergman/ Ίγκμαρ Μπέργκμαν, Φθινοπωρινή σονάτα/ Autumn Sonata (1978).
Σύμφωνα με το βιογράφο της, Donald Spoto/ Ντόναλντ Σπότο, η Μπέργκμαν «ήταν ίσως η πιο διεθνής σταρ στην ιστορία της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας. Είχε ερμηνεύσει ρόλους σε 5 διαφορετικές γλώσσες, έπαιξε στο θέατρο, στο σινεμά, στην τηλεόραση…».
Η Μπέργκμαν κέρδισε συνολικά στη ζωή της 3 Όσκαρ, 2 Emmy και ένα Tony. Έχει ψηφιστεί 4η στη λίστα με τις μεγαλύτερες σταρ του αμερικανικού κινηματογράφου και 4η στη λίστα με τους μεγαλύτερους γυναικείους κινηματογραφικούς θρύλους (Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου). Επίσης, βρίσκεται μέσα στη λίστα του περιοδικού Empire με τις 100 πιο σέξι σταρ στην ιστορία του κινηματογράφου και στη λίστα του περιοδικού Premiere με τους 50 σπουδαιότερους κινηματογραφικούς σταρ όλων των εποχών.
Πέθανε δύο χρόνια μετά, στα 67 γενέθλιά της, στο Λονδίνο.
(πηγή άρθρο της Wikipedia)