Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε κατά την διάρκεια του 36ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (Νοέμβριος 1995) ο Nanni Moretti αναφέρθηκε στην καριέρα του και σχολίασε κάποιες ταινίες του.
Μιλώντας για τα πρώτα του βήματα στον κινηματογράφο ανέφερε πως είναι ουσιαστικά αυτοδίδακτος καθώς δεν έχει περάσει από καμία σχολή, ενώ οι προσπάθειες του στα μέσα της δεκαετίας του 70 να δουλέψει ως βοηθός σε γνωστούς σκηνοθέτες προσέκρουσαν σε συνεχείς αρνήσεις.
Το 1976 γύρισε το Είμαι ένας αυτεξούσιος σε σούπερ 8. Η ταινία παίχτηκε σ' ένα σινεκλάμπ της Ρώμης, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία στο μικρόκοσμο του "παράλληλου κυκλώματος".
"Στις ταινίες μου" ανέφερε ο Μορέτι "υπάρχει μια προσωπική ψυχολογική επένδυση. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί μία αφ΄ εαυτής αξία, είναι απλώς ένας άλλος τρόπος να κάνεις κινηματογράφο. Κατά την άποψη μου δεν έχω κάνει επτά ταινίες, αλλά μία ταινία χωρισμένη σε επτά κεφάλαια".
Απαντώντας σε ερώτηση για την κριτική που φαίνεται να ασκεί με δύο ταινίες του στα δρώμενα του Δημοκρατικού Κόμματος της Αριστεράς (πρώην ΙΚΚ) απάντησε πως το Παλομπέλα Ρόσα και το Πράγμα(La cosa) είναι δύο συμπληρωματικά φιλμ.
"Το Παλομπέλα Ρόσα ήταν μια πρόβλεψη της κρίσης του ΙΚΚ ενώ το La cosa είναι μια απευθείας εξακρίβωσης αυτής της κατάστασης".
Όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει την ισορροπία κωμικού- τραγικού στο έργο του ανέφερε πως "το κοινό δεν είναι συνηθισμένο στην συνύπαρξη αυτών των δύο στοιχείων. Καθώς μου ήταν φυσικό να μιλήσω για την πολιτική κατάσταση αλλά και για τον εαυτό μου συγχρόνως, χλευάζοντας τους κοινούς τρόπους, προέκυψε αυτή η ισορροπία του τραγικού και του κωμικού -ίσως γιατί αυτή είναι η καθημερινότητα μας. Επιπλέον πιστεύω όταν κάποιος κάνει κάτι αυτοβιογραφικό, η αυτoειρωνεία είναι κάτι απαραίτητο ".
Μιλώντας τέλος για τις παράλληλες ιδιότητες του (ο Μορέτι είναι συγχρόνως παραγωγός στις ταινίες νέων σκηνοθετών αλλά και αιθουσάρχης) ανέφερε πως "δεν τον ενδιαφέρει να δημιουργήσει μια σχολή α λα Μορέτι "όμως πιστεύει πως "μια από τις απαντήσεις που μπορεί να δώσει ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος στον αμερικάνικο είναι οι προσωπικές ταινίες".
(πηγή δελτίο τύπου)