Γεννήθηκε στη Δανία το 1937. Σκηνοθέτης, ποιητής, μυθιστοριογράφος. Μένει τον περισσότερο χρόνο στην Ταϊτή, όπου είναι επίτιμος πρόξενος της Δανίας. Καθηγητής των σκηνοθετών που κινούνται στον κύκλο του πάλαι ποτέ Δόγματος 95: Thomas Vinteberg, Lone Scherfig, Susanne Bier, Kristian Levring. Όχι όμως και του Lars von Trier. «Υπάρχει κάποιου είδους επιρροή: είμαι σίγουρος ότι οι «σύντροφοι» του Δόγματος πήραν κάτι από την διδασκαλία μου», δηλώνει.
Το 1967 θα γυρίσει την μικρού μήκους The Perfect Human, μια ταινία σημαδιακή: «Ο Lars von Trier ήταν μαθητευόμενος στο κινηματογραφικό Ινστιτούτο της Δανίας. Τότε έβλεπε το The Perfect Human συνεχώς στη μονταζιέρα και ήθελε να μιλήσει μαζί μου. Όμως τον σνομπάριζα. Ποτέ δεν συζήτησα μαζί του».
Ύστερα από κάποια χρόνια, και αφού έχει αποκτήσει μια διεθνή φήμη, ο Lars von Trier επανέρχεται στο The Perfect Human προτείνοντας ένα remake. «Δηλώνει παντού ότι οι ταινίες μου τον ενέπνευσαν και τον επηρέασαν. Γι’ αυτό και εγώ είπα ναι στο σχέδιο του».
Στην ταινία Five Obstruction (προβλήθηκε στο φεστιβάλ Βενετίας 2003), καταγράφεται η διαδικασία της δημιουργίας 5 διαφορετικών εκδοχών της πρωτότυπης ταινίας: η κάθε μια βασίζεται σ’ ένα περιορισμό, ένα εμπόδιο που σαδιστικά θέτει ο παραγωγός πλέον Lars von Trier: «Ο Lars έπαιζε. Μ’ αρέσει πολύ ο Lars και ποτέ δεν αισθάνθηκα ότι με πρόδιδε». Όσο για το σκηνοθετικό του credo: «Είμαι επηρεασμένος από την ποίηση. Εκεί είσαι ελεύθερος. Ξεκινάς από κάπου και δεν ξέρεις που θα καταλήξεις. Δεν έχω μηνύματα, δεν έχω κάτι που θέλω να πω: Ξεκινώ και βλέπω που αυτό οδηγεί και είναι μεγάλη ανακούφιση αν αυτό που βγει είναι καλό. Αυτή είναι η ιδεώδης κατάσταση για την σκηνοθεσία». Και συνεχίζει «Ο William Burroughs, ο Andy Warhol και ο John Cale είναι οι μεγαλύτερες επιρροές στο έργο μου. Ο Godard είναι η μοναδική κινηματογραφική επιρροή».
(Data: indiewire.com)
Δ.Μ.