b_505X0_505X0_16777215_00_images_1920_cecilia-mangini.jpg

 Η Cecilia Mangini είναι μια από τις σημαντικές αριστερές διανοούμενους του ιταλικού κινηματογράφου: στις αρχές ως κριτικός κινηματογράφου και στη συνέχεια ως σκηνοθέτης, συχνά σε συνεργασία με τον σύζυγό της Lino Del Fra .
Μετά το ντεμπούτο της ως κριτικός κινηματογράφου (Cinema Nuovo, Cinema '60, L'Eco del cinema) ξεκίνησε το σκηνοθετικό της έργο, με το σύζυγό της Lino Del Fra και σε συνεργασία με τον Pier Paolo Pasolini: οι πρώτες της ταινίες είναι  ντοκιμαντέρ  για τα περίχωρα της πόλης και σχετικά με τον κοινωνικό έλεγχο των κατώτερων τάξεων. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου έκανε πολλές μικρού μήκους ταινίες. Οι ταινίες χαρακτηρίζονται από τον συνδυασμός μιας έντονης, ευφυούς παρατήρησης με χιούμορ και κοινωνικά σχόλια. Οι ταινίες ESSERE DONNE και LA BRIGLIA SUL COLLO αποτελούν λαμπερά παραδείγματα πολιτικών ντοκιμαντέρ σύμφωνα με τις σκηνοθετικές πρακτικής της Mangini.
Οι ταινίες της Mangini εντυπωσιάζουν για το  συνδυασμό ενσυναίσθησης και ασυμβίβαστης πολιτικής στάσης. Η κάμερα της περιπλανιέται ακούραστα στους δρόμους. Είναι ένας κινηματογράφος συγκεκριμένης δράσης, που προκαλεί  την έντονη αίσθηση μιας πραγματικότητας που ποτέ ξανά δεν έχει αφηγηθεί.
Το 2012, η Cécilia Mangini υποστήριξε τις κινητοποιήσεις κατά της ρύπανσης από την τοπική βιομηχανία χάλυβα στο Taranto. Έκανε επίσης το ντοκιμαντέρ IN VIAGGIO CON CECILIA. Αυτές οι δύο ταινίες σημαδεύουν την επιστροφή της στη σκηνοθεσία μετά από περισσότερα από σαράντα χρόνια.
Ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό της κινηματογραφικής παραγωγής της Mangini, την οποία η ίδια πάντα θεωρούσε ως μια αγωνιστική πρακτική, είναι η χρήση αρχειακού υλικού. Ενός υλικού που,  όπως το  θέτει ίδια, είναι η οπτικοακουστική κληρονομιά των πολιτικών αγώνων των περιθωριοποιημένων. Οι ταινίες της υπάρχουν για να δίνουν σ’ αυτούς τους απόκληρους  φωνή και πρόσωπο, ενώ ταυτόχρονα εκθέτουν τους μηχανισμούς της κοινωνικής τους καταπίεσης. Χωρίς εάν ή αλλά.

Ταινίες (επιλογή): STENDALÌ: SUONANO ANCORA (1960, μικρού μήκους), MARIA E I GIORNI (1960, μικρού μήκους), DIVINO AMORE (1961, μικρού μήκους), ALL'ARMI SIAM FASCISTI! (1962), LA STATUA DI STALIN (1963, μικρού μήκους), ESSERE DONNE (1963-65 μικρού μήκους), TOMMASO (1967, μικρού μήκους), LA TORTA IN CIELO (1970), LA VILLEGGIATURA (1973), IN VIAGGIO CON CECILIA (2013).

(δελτίο τύπου της Viennale 2019. Απόδοση Δ.Μ.)