Γεννήθηκε στο Χονγκ Κονγκ, το 1957. Σπούδασε επικοινωνίες και άρχισε να εργάζεται στον τηλεοπτικό σταθμό TVB ως εκπαιδευόμενος ηθοποιός, αλλά σύντομα πέρασε στην παραγωγή. Συνεργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτης με τους πρωτεργάτες του "νέου κύματος" του κινηματογράφου του Χονγκ Κονγκ, όπως οι Αν Χούι, Γιμ Χο και Πάτρικ Ταμ.
Ο Κουάν/ Kwan σκηνοθέτησε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία με τον τίτλο Women (1985).
Η δεύτερη ταινία του, Η αγάπη στα σκουπίδια/ Love Unto Waste, διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Eνώ η τρίτη, με τον τίτλο Rouge (1987) τον έκανε γνωστό διεθνώς.
Το Κόκκινο τριαντάφυλλο, λευκό τριαντάφυλλο/ Red Rose White Rose (1994), αφηγείται την ιστορία ενός νέου που αγαπάει ταυτόχρονα δύο πολύ διαφορετικές γυναίκες. Το επόμενο έργο του Κουάν ήταν ασυνήθιστο-και ασυνήθιστα προσωπικό.
Σκηνοθέτησε, έγραψε και εμφανίστηκε στο κινηματογραφικό δοκίμιο Γιανγκ & γιν: Το κοινωνικό φύλο στον κινεζικό κινηματογράφο/ Yang ± Yin: Gender in Chinese Cinema (1996), όπου υποστήριξε ότι ο κινεζικός κινηματογράφος έχει ασχοληθεί πιο απερίφραστα και προκλητικά με θέματα κοινωνικού φύλου και σεξουαλικότητας απ' οποιονδήποτε άλλον. Ο Κουάν επιχειρηματολογεί με σκηνές από ταινίες και συνεντεύξεις, μεταξύ των οποίων και μία με τη μητέρα του, κατά την οποία το κοινό πληροφορείται πολύ απλά ότι ο Κουάν είναι ομοφυλόφιλος.
Η ταινία του Η θεατρίνα/ Centre Stage ή Actress (1992) κέρδισε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού στο Φεστιβάλ Βερολίνου και, το 1997, το Σφιχταγκάλιασμα/ Hold You Tight (1997) κέρδισε το βραβείο καινοτομίας Alfred Bauer, καθώς και το βραβείο Teddy καλύτερης λεσβιακής/γκέι μεγάλου μήκους ταινίας στο Βερολίνο.
Εκτός από τις μεγάλου μήκους ταινίες του, έχει επίσης γυρίσει μικρού μήκους ταινίες και ντοκιμαντέρ, καθώς και ένα θεατρικό έργο που ανέβηκε στο Χονγκ Κονγκ και στο Λονδίνο.
(δελτίο τύπου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης/ Νέοι Ορίζοντες 2001)