(αποσπάσματα από μια συνέντευξη τύπου)
kiarosta3.jpg
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Καθυστέρησα να ασχοληθώ με γυναικεία θέματα, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ. Η προσπάθεια έγκειται στην απεικόνιση των πραγματικών προβλημάτων της κοινωνίας. Δεν ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων που θέλουν να διαχωρίζουν τις γυναίκες από τους άντρες, πιστεύω ότι τα προβλήματα είναι παρόμοια, απλά εκεί που απεικονίζονται περισσότερο, εκεί τα προβάλλουμε.

ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Το βασικό που ζητώ από τους ηθοποιούς είναι να είναι ο εαυτός τους. Εκείνος που αλλάζει είμαι εγώ, προσπαθώντας να τους πλησιάσω προκειμένου να βρεθούν κάποια σημεία ταύτισης μεταξύ μας. Έτσι, οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτης βρίσκουν σημεία κοινής λειτουργίας για να υπάρχουν καλά αποτελέσματα.
kiarosta5.jpg
Η ΤΑΙΝΙΑ 10
Βασική προϋπόθεση για να μην επαναλαμβάνεις τον εαυτό σου, είναι να θεωρείς ότι ό,τι κάνεις, το κάνεις για πρώτη φορά, ότι είναι ένα πρώτο βήμα. Με αυτή την προϋπόθεση, ωθείσαι να επιλέξεις νέα θέματα, χρησιμοποιώντας βέβαια την εμπειρία που έχεις αποκτήσει. Το ''10'' δεν ήταν να γυριστεί σε αυτή τη μορφή, αλλά το θέμα της με ανάγκασε να τη γυρίσω έτσι.
Πρόκειται για μια ψυχαναλύτρια, η οποία δέχεται τους ασθενείς της σε ένα αυτοκίνητο. Χρειάστηκε περίπου έναν χρόνο για να επεξεργαστώ το σενάριο και είχα πολλά θέματα να προσθέσω σε αυτό, αλλά έπρεπε να τα προσαρμόσω στη σχέση ψυχαναλυτή - ασθενούς. Χρησιμοποίησα ψηφιακή κάμερα, την οποία τοποθέτησα στο καπό ενός αυτοκινήτου. Η ταινία δεν θα μπορούσε να γυριστεί με κανονική κάμερα. Έχω γυρίσει πέντε ταινίες με ψηφιακή κάμερα. Στις υπόλοιπες, εκτός του ''10'', δεν υπάρχει κανένας εκτός από μένα και την ψηφιακή. Πάντως, η φηφιακή κάμερα μπορεί να βοηθήσει τους νέους δημιουργούς, λόγω χαμηλού κόστους και πιστεύω ότ τελικά θα γίνει αποδεκτή ακόμη και από αυτούς που τη μάχονται.
kiarosta4.jpg
Η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ
Μου ζητούν να κόψω περίπου το 40% της ταινίας, δηλαδή τέσσερις από τις δέκα σεκάνς. Με αυτή την έννοια, η ταινία δεν θα λεγόταν ''10'', αλλά ''6''. Τα τμήματα που θα πρέπει να αφαιρεθούν είναι αυτό που αφορά την πορνεία, η σκηνή που μία γυναίκα κόβει τα μαλλιά της, καθώς και οι σκηνές που το παιδί φέρεται άσχημα στη μαμά του, με δεδομένο ότι ακόμη και σε τέτοιου είδους καυγάδες τα παιδιά οφείλουν να σέβονται τους γονείς τους. Με αυτή την έννοια δεν μπορεί να προβληθεί η ταινία, αχρηστεύεται και δεν βγαίνει πια κανένα νόημα με αυτές τις περικοπές.

ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ
Ήμουν βέβαια ευτυχής που τελικά άρχισα τα γυρίσματα. Ήταν δύσκολο να φανταστώ τη λήξη των γυρισμάτων. Είχα ζητήσει από τους ηθοποιούς και τους συμμετέχοντες να μη συζητήσουν με κανέναν, μέχρι να τελειώσει η ταινία, να τη δούμε, να δούμε τελικά αν δείχνει κάτι, αν λέει κάτι. Παρά το γεγονός ότι σκέφτομαι το κοινό όταν κάνω μια ταινία, αυτή τη φορά δεν σκέφτηκα κανέναν. Υπάρχουν κάποιες ελλείψεις του νόμου στο Ιράν, τις οποίες εμείς εκμεταλλευόμαστε για να προβάλλουμε ταινίες. Έχουν, έτσι, προβληθεί ''χειρότερες'' ταινίες από τη δική μου, ενώ πιο ''απαλές'', όπως το ''10'' δεν προβάλλονται.

(αποσπάσματα από συνέντευξη τύπου, στο πλαίσιο του 43ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκη )