του Paul Auster
lulu1.jpg
Ένας σαξοφωνίστας της τζαζ, ο Izzy Maurer (στον ρόλο ο Harvey Keitel), τραυματίζεται σ’ ένα αιματηρό επεισόδιο την ώρα της δουλειάς του και χάνει την ικανότητά του να παίζει…
Μέσα σε μια κατάσταση χάους όπου γνωστοί και φίλοι προσπαθούν να τον βοηθήσουν, ανακαλύπτει μια μυστηριώδη πέτρα που γίνεται η αιτία να ερωτευτεί τρελά μια νέα ηθοποιό την Celia Burns-στον ρόλο η Mira Sorvino/ Μίρα Σορβίνο. Η Celia υποδύεται την Lulu σε μια ταινία διασκευή του θεατρικό έργου Pandora's Box του Frank Wedekind. Ταυτόχρονα  ο Izzy όμως γνωρίζει τη «συνείδηση» με τη μορφή ενός αινιγματικού δόκτορα, ο οποίος δεν κάνει τίποτε άλλο από το να τον ανακρίνει...
Στην ταινία παίζουν επίσης οι Willem Dafoe, Gina Gershon, Vanessa Redgrave. Επίσης εμφανίζονται σε μικρούς ρόλους οι David Byrne, Lou Reed.
Την μουσική έγραψαν οι John Lurie και Graeme Revell. Ενώ στην ταινία ακούγονται τραγούδια απο τους Cassandra Wilson, Lena Horne, Edith Piaf.
Ο Paul Auster/ Πολ Όστερ γεννήθηκε το 1947 στο Νιου Τζέρσεϊ και σπούδασε αγγλική, γαλλική και ιταλική λογοτεχνία. Του έχει απονεμηθεί ο τίτλος του fellow από το Εθνικό Κληροδότημα των ΗΠΑ για τις Τέχνες τόσο για την ποίηση όσο και για τον πεζό λόγο, ενώ το 1990 του απονεμήθηκε το βραβείο Μόρτον Ντάουεν Ζέιμπελ από την Αμερικανική Ακαδημία και το Ινστιτούτο Τεχνών και Γραμμάτων. Ο Paul Auster πέρα της γνωστής συγγραφικής του δραστηριότητας, δραστηριοποιήθηκε και στο χώρο του κινηματογράφου. Έγραψε τα σενάρια των ταινιών Smoke (1995) και Blue in the Face (1995). Στο κινηματoγραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου το 1995 η ταινία Smoke βραβεύτηκε με την Αργυρή Άρκτο, με το ειδικό βραβείο Κριτών, με το βραβείο του Διεθνούς Κύκλου Κινηματογραφικών Κριτικών και με το Βραβείο Κοινού για την καλύτερη ταινία. Το 1998 έγραψε το σενάριο και σκηνοθέτησε την ταινία  Lulu on the Bridge/ Η Λουλού πάνω στη γέφυρα.
Η Μαρία Ξυλούρη σημειώνει στο περιοδικό Διαβάζω (τεύχος 488, Σεπτέμβρης 2008 σχετικά με τη σχέση του Paul Auster με το χώρο του κινηματογράφου:  "Ο Όστερ ισχυρίζεται ότι σκεφτόταν να γίνει σκηνοθέτης από νωρίς, ωστόσο δεν το κατόρθωσε γιατί δεν ήξερε σε ποιον να απευθυνθεί (κι αν ήξερε, θα ντρεπόταν να το κάνει), από πού να ξεκινήσει· το να γίνει συγγραφέας ήταν πολύ πιο απλό – χρειαζόταν απλώς μολύβι και χαρτί. Στα χρόνια του στη Γαλλία, σκέφτηκε να κάνει αίτηση για να γίνει δεκτός στο Γαλλικό Ινστιτούτο Κινηματογραφικών Σπουδών, τα έντυπα όμως που έπρεπε να συμπληρώσει του φάνηκαν πολλά και πολύπλοκα – τόσο, που απλώς τα έβαλε στην άκρη· είχε, πάντως, ήδη εμπλακεί με ένα τρόπο στην κινηματογραφική βιομηχανία, όπως γράφει στο Hand to Mouth, μέσω ενός ιδιόρρυθμου παραγωγού στη Γαλλία, για τον οποίο έκανε περιλήψεις σεναρίων – η συνεργασία περιλάμβανε να διορθώνει, αν όχι να γράφει ο ίδιος, και τα γραπτά της γυναίκας του παραγωγού· αυτή όμως η ιστορία δεν είχε καλή κατάληξη."