των Joel & Ethan Coen
(οι δηλώσεις των σκηνοθετών)   
coen24.jpg

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Joel Coen: Αυτό είναι σχέδιο που υπάρχει σε επεξεργασία εδώ και 3000 χιλιάδες χρόνια -από τότε που ο Όμηρος άρχισε να μιλά γι' αυτό. Η προσαρμογή που έχουμε κάνει σ' αυτό το σχέδιο είναι μια πολύ αμερικάνικη ιστορία, όπως εξ' άλλου είναι όλες οι ιστορίες μας. Είναι πολύ συγκεκριμένη όσον αφορά το χώρο και το χρόνο. Όμως από την άλλη, αυτή η ιστορία είναι βασισμένη σε ένα μύθο που είναι οικείος στους πάντες.
Ethan Coen: Είναι μια ελεύθερη διασκευή της Οδύσσειας. Όμως όσον αφορά το λόγο που την τοποθετήσαμε στον Νότο της Αμερικής: ήταν από πολύ νωρίς το ζήτημα της μουσικής που μας προσανατόλισε σ' αυτό και το οποίο μας έκανε να ζητάμε ένα τοπίο του Νότου. Επίσης ένα άλλο στοιχείο που συνωμότησε υπέρ αυτής της άποψης ήταν η αρχική ιδέα που είχαμε να κάνουμε τους χαρακτήρες δραπέτες των κάτεργων.
coen21.jpgJoel: Αυτά τα δύο στοιχεία μας ήρθαν ταυτόχρονα. Όλα αυτά συνενώθηκαν στην ιδέα να κάνουμε μια σχετικά σύγχρονη διασκευή της Οδύσσειας, όμως τοποθετημένη σε μια περιοχή που να ακούγεται η μουσική bluegrass. Η ταινία είναι μια κωμωδία. Καθ' όσον αφορά τον τόνο, μοιάζει κάπως περισσότερο με την ταινία Raising Arizona και λιγότερο με τις ταινίες Fargo ή Miller's Crossing. Δεν υπάρχουν πτώματα που τεμαχίζονται σε ξυλουργεία ή άνθρωποι από τους οποίους αναβλύζει αίμα.

ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Joel: Πάντα συνδυάζουμε το γράψιμο ρόλων για συγκεκριμένους ηθοποιούς και το γράψιμο χωρίς να ξέρουμε το ποιος τελικά θα υποδυθεί το ρόλο. Ορισμένες φορές στο μέσο της διαδικασίας συγγραφής του σεναρίου γίνεται καθαρό ποιον θα θέλαμε να υποδυθεί το ρόλο -και έτσι καταλήγει ουσιαστικά να γράφουμε το ρόλο για τον συγκεκριμένο ηθοποιό.
coen25.gifEthan: Στην περίπτωση αυτής της ταινίας γράψαμε το ρόλο για τον John Goodman -ξέραμε ότι θα θέλαμε αυτός να υποδυθεί κάποιον που να είναι σαν τον Κύκλωπα. Επίσης τον ρόλο της Penny για την Holly [Hunter]. Επίσης γράψαμε τον ρόλο του Babyface Nelson για τον Michael Badalucco.
Joel: Ο George [Clooney] φαινόταν πολύ φυσικός για το ρόλο. Όταν αρχίσαμε να τον σκεφτόμαστε στο ρόλο και αργότερα, όταν ανακαλύψαμε τα πάντα για τον George -όταν το συναντήσαμε, όταν δουλέψαμε μαζί του στις πρώτες εβδομάδες- απλώς επιβεβαίωσε την επιλογή μας.

Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ
Ethan: Η επιλογή του Μισισιπή ως τόπου των γυρισμάτων ήρθε αρκετά αργότερα όταν είχαμε τελειώσει με το σενάριο και αφού είχαμε κάνει ένα ταξίδι αναζήτησης τόπων σε αρκετές πολιτείες του Νότου από το Ανατολικό Τέξας μέχρι την Αλαμπάμα.
coen22.jpgJoel: Η μουσική ήταν ένα βασικό στοιχείο από την αρχή, όταν ακόμα γράφαμε το σενάριο -και καθώς προχωρούσαμε γινόταν όλο και πιο σημαντικό. Υπάρχουν πολύ λίγες σκηνές στην ταινία που δεν έχουν ένα μουσικό στοιχείο. Αν και όλη η μουσική στην ταινία είναι παραδοσιακή μουσική από τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και ανήκει στην ευρύτερη περιοχή, ωστόσο χρησιμοποιήσαμε ένα συνδυασμό παλιών ηχογραφήσεων και επανεκτελέσεων παλιών τραγουδιών -σε μια μάλιστα περίπτωση ένα τραγούδι γράφτηκε ειδικά για την ταινία.
Ethan: Ο T Bone Burnett είχε δουλέψει μαζί μας και στην ταινία The Big Lebowski, όμως τότε ήταν μουσική που προϋπήρχε -δεν ήταν μουσική που ηχογράφησε, ούτε μουσική που έπαιζε ζωντανά στην ταινία.

ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ethan: Ο Joel μιλά στους ηθοποιούς περισσότερο από εμένα και εγώ ασχολούμαι με την παραγωγή λίγο περισσότερο απ' ότι αυτός. Όμως το μεγαλύτερο μέρος οι δραστηριότητες μας κατά την διάρκεια της δημιουργίας της ταινίας επικαλύπτονται.
coen23.jpgJoel: Ψυχολογικά είναι σημαντικό για μας, να καταλαβαίνουμε ότι ο Ethan δουλεύει στην παραγωγή της ταινίας και εγώ στην σκηνοθεσία, έτσι κατά κάποιον τρόπο δεν χρειαζόμαστε παραγωγό για την ταινία ή δεν χρειαζόμαστε κάποιον άλλο σκηνοθέτη. Γι' αυτό και τα έχουμε χωρίσει έτσι -ωστόσο αυτό δεν αντανακλά με ακρίβεια το τι ακριβώς συμβαίνει κατά την διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας .

(αποσπάσματα από δηλώσεις των Joel & Ethan Coen στις σημειώσεις για την παραγωγή της ταινίας και από παλαιότερες συνεντεύξεις τους. Απόδοση Δημήτρης Μπάμπας)