του Steven Soderbergh
(οι δηλώσεις του σκηνοθέτη)
ocean111.jpg
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Όταν διάβασα το σενάριο του Ted Griffin μου προκάλεσε ταυτόχρονα ρίγη συγκίνησης και φόβο.
Συγκινήθηκα, γιατί σκέφτηκα ότι είχε γράψει κάτι που ήταν πολύ κοντά στην τέλεια μορφή διασκέδασης. Και ήταν τρομακτικό γιατί, από πλευράς όγκου, ήταν το μεγαλύτερο από οτιδήποτε είχα προσπαθήσει ποτέ να κάνω.
Επιπλέον κατά τη άποψή μου απαιτούσε ένα σκηνοθετικό ύφος: κάτι το οποίο θα έπρεπε να διδάξω στον εαυτό μου. Το ζήτημα δεν ήταν τόσο αν ανησυχούσα για το αν ήμουν ικανός να χειριστώ το σενάριο ως κινηματογραφιστής. Αλλά αν ως σκηνοθέτης θα ανταποκρινόμουν ή όχι, στα τεχνικά στάνταρ αυτού του είδους ταινίας.

ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΕΙΔΟΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Είναι ένα πολύ διαφορετικό είδος κινηματογράφησης απ' ότι κάνω τα τελευταία χρόνια -με αποκορύφωμα το Traffic, το οποίο είναι ένα πολύ "βρώμικο", με όπλα και καταδίωξη είδος ταινίας.
ocean112.jpgΤο Ocean's 11 είναι το ακριβώς αντίθετο. Σκεφτόμουν ότι θα έπρεπε να είναι ένα πολύ δομημένο , συγκροτημένο και θεατρικό είδος ταινία. Μελέτησα και παρακολούθησα ταινίες από σκηνοθέτες, οι οποίοι πιστεύω μιλούσαν πολύ καλά αυτή την οπτική γλώσσα , προσπαθώντας να καταλάβω τι ακριβώς έκαναν.
Έχω δηλώσει δημόσια ότι η ταινία Jaws είναι μία από τις αγαπημένες μου ταινίες όλων των εποχών. Πιστεύω ότι είναι μία κλασική ταινία διασκέδασης. Μ' αρέσει να βλέπω μια ταινία που κάνει ότι κάνει και το κάνει καλά.

ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ
Για μένα το Ocean 11 ήταν η ευκαιρία μου να προσπαθήσω να κάνω μια ταινία, που δεν θα είχε άλλο σκοπό από το να προσφέρει διασκέδαση, από την αρχή μέχρι τέλους,. Μια ταινία στην οποία ο θεατής θα παραδίδεται χωρίς ντροπή και χωρίς να το μετανιώνει.
Νομίζω ότι σε όλες τις ταινίες αυτού του είδους- είτε είναι το The Sting είτε το Big Deal on Madonna Street - μέρος της απόλαυσης προέρχεται από το ότι παρακολουθούμε πώς αυτή η ομάδα συγκροτείται.
Έχει πλάκα να βλέπεις ποίοι την αποτελούν, πως είναι ο καθένας και πως αυτοί θα συνεργαστούν. Το κόλπο είναι να αποκαλύψεις πως θα γίνει η ληστεία. Όχι όμως να την αποκαλύψεις σ' όλές της τις λεπτομέρειες τι πρόκειται να γίνει.
Το σενάριο λειτουργεί γιατί ο θεατής συναντά όλα τα πρόσωπα, τα γνωρίζει καλά και ξέρει σε γενικές γραμμές πως θα γίνει η ληστεία. Ωστόσο όταν αυτή αρχίζει να γίνεται ,υπάρχουν πράγματα που δεν ξέρεις Και κάτι γίνεται λάθος και οι ήρωες δεν το έχουν να τους προβλέψεις. Και η πλάκα είναι να τους παρακολουθείς να αυτοσχεδιάζουν και να προσπαθούν να παραμερίσουν τα εμπόδια .
ocean113.jpg
ΜΙΑ ΦΩΤΕΙΝΗ ΤΑΙΝΙΑ
Όταν λεω ότι το Ocean's 11 είναι μια επιστροφή σε μια παλιότερη περίοδο του κινηματογράφου. Αυτό που εννοώ είναι ότι ποτέ δεν είναι μία ταινία με κακά αισθήματα, δεν είναι μάταιη και άδικη, κανένας δεν σκοτώνεται, κανένας δεν ταπεινώνεται, χωρίς λόγο ή για πλάκα. Είναι ίσως κατά κάποιο τρόπο η λιγότερο απειλητική ταινία που έχω κάνει ποτέ. Αυτό από την πλευρά μου ήταν συνειδητή.
Ήθελα η ταινία να είναι ένα είδος ελαφριάς ψυχαγωγία και δεν πιστεύω ότι σκοτεινές ή κακής πρόθεσης ιδέες είχαν θέση σε μια τέτοια ταινία. Ήθελα να είναι μία πνευματώδης και απαστράπτουσα ταινία.

(δηλώσεις στις σημειώσεις για την παραγωγή της ταινίας)