Η ταινία The Black Dahlia βασίζεται στο πολύ γνωστό ομώνυμο μυθιστόρημα του James Ellroy (Τζέημς Ελρόι, «Μαύρη Ντάλια», εκδόσεις Άγρα, μετάφραση Ανδρέας Αποστολίδης), εμπνευσμένο από ένα έγκλημα που διαπράχθηκε στη δεκαετία του 40 στο Λος Άντζελες. O James Ellroy δεν είναι άγνωστος στο χώρο του κινηματογράφου, αφού εξάλλου σε έργο του βασίζεται και η ταινία L.A. Confidential.
Το μυθιστόρημα είναι το πρώτο μιας τετραλογίας πάνω στην πόλη των Αγγέλων, του διάσημου αμερικάνου συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων, ο οποίος το αφιέρωσε στη μητέρα του που δολοφονήθηκε με τον ίδιο περίπου τρόπο έντεκα χρόνια αργότερα, χωρίς πάλι να αποκαλυφθεί ο δράστης: «Στην Geneva Hilliker Ellroy 1915-1958 - Μητέρα: Είκοσι εννέα χρόνια αργότερα, αυτός ο αιματοβαμμένος αποχαιρετισμός».
Οι τίτλοι των μυθιστορημάτων της τεραλογίας είναι The Black Dahlia, The Big Nowhere, L.A. Confidential και White Jazz και όλα διαδραματίζονται από 1947 έως το 1959. Γράφτηκαν από την ίδα χρονική περίοδο από το 1986 μέχρι το 1992 και σύμφωνα με τον ίδιο τον συγγραφέα η τετραλογία είναι μια "επική ποπ ιστορία για την βυθισμένη στα καυσαέρια πατρίδα μου ".
Στην ταινία The Black Dahlia πρωταγωνιστούν οι Scarlett Johansson, Aaron Eckhart, Hilary Swank και Josh Hartnett. Κεντρικοί χαρακτήρες της ταινίας είναι δύο φίλοι αστυνομικοί και πρώην πυγμάχοι. Ο Bucky Bleichert (στο ρόλο ο Josh Hartnett) και ο Lee Blanchard (τον υποδύεται ο Aaron Eckhart) είναι ερωτευμένοι με την ίδια γυναίκα, τη μυστηριώδη και σαγηνευτική Kay Lake (που υποδύεται η Scarlett Johansson), πρώην ερωμένη ενός γκάνγκστερ. Οι δύο φίλοι έρχονται αντιμέτωποι μ΄ ένα αποτρόπαιο έγκλημα: την δολοφονία της Elizabeth Short (Mia Kirshner), μια φιλόδοξη κοπέλα που ήθελε να γίνει ηθοποιός και ήταν γνωστή με το παρωνύμιο «Μαύρη Ντάλια». Οι δύο φίλοι καλούνται να καλούνται να βρουν τον δολοφόνο της.
Σχετικά με το έργο του James Ellroy ο Φίλιππος Φιλίππου σημειώνει «O James Ellroy Ενδιαφέρεται να δείξει μοναχικούς και θαρραλέους άντρες που συναντούν μυστηριώδεις και ένοχες γυναίκες. Οι άντρες σκληροί και αποφασιστικοί κυνηγιούνται από τους εφιάλτες του παρελθόντος τους, ενώ οι γυναίκες το ίδιο σκληρές είναι διεφθαρμένες και ακόλαστες. Τόσο στη «Μαύρη Ντάλια» όσο και στο «Μεγάλο Πουθενά» των οποίων οι σελίδες διαπερνώνται εμφαντικά από τη γαλλική ρήση «cherchez la femme» οι μοιραίες γυναίκες είναι θύτες και ταυτόχρονα θύματα. Κύριο μέλημα του συγγραφέα είναι να διερευνήσει τις ψυχές των ηρώων του και να εκθέσει στο φως τον διαταραγμένο εσωτερικό τους κόσμο. Περιγράφοντας με τραγικότητα και υπερβολή τα πάθη τους, συνδυάζοντας τον Χάμετ, τον Τσάντλερ και τον Φρόιντ, φτάνει τη νουάρ λογοτεχνία σε υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να θεωρείται ως ο κυριότερος σημερινός εκπρόσωπός της».
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Brian De Palma σχετικά με την μεταφορά του μυθιστορήματος στον κινηματογράφο δηλώνει: "Ο James Ellroy δημιουργεί ένα noir σύμπαν και ο τρόπος που αφηγείται τις ιστορίες του είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος” και προσθέτει "Η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι τόσο πλούσια και ζωντανή. Ο Josh Friedman (σ.τ.σ. ο σεναριογράφος της ταινίας) ήταν ένα καλό βαρόμετρο για το τι μπορεί και τι δεν μπορεί κάποιος να κάνει με το μυθοστόρημα. Ζούσε και ανέπνεε μέσα στο περίπλοκο και σκοτεινό του κόσμο του Ellroy, οδηγώντας το υλικό που επεξεργαζόταν σ' ένα ύφος Ellroy, χωρίς ποτέ να επιλέξει τον εύκολο δρόμο”.
Και εδώ όπως και σε άλλες ταινίες του Brian De Palma βρίσκουμε την θεματική του δισυπόστατου μέσα κυρίως από τους χαρακτήρες των δύο αστυνομικών, αλλά και μια περιρέουσα ατμόσφαιρα διαφθοράς και σκοτεινής σαγήνης μέσα στην οποία βυθίζονται και τελικά παγιδεύονται οι ήρωες.