του David Frankel
prada2.jpg
Έχοντας ως αφορμή τις υπερβολές που χαρακτηρίζουν τον κόσμο της μόδας, η ταινία είναι μια κωμωδία που περιγράφει την είσοδο μιας νεαρής κοπέλας στον κόσμο των επιχειρήσεων, εστιάζοντας στις επιπτώσεις και τις επιδράσεις που έχει η πορεία της μέσα σ’ αυτόν.
Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Lauren Weisberg, η αφήγηση παρακολουθεί την Andy Sachs, την νεαρή ηρωίδα, από τη στιγμή που προσλαμβάνεται ως βοηθός της διευθύντριας του περιοδικού Runway Magazine. Είναι το πιο επιδραστικό περιοδικό στο χώρο της μόδας, η Βίβλος του trendy και η διευθύντρια του Miranda Priestly αποτελεί είναι ίσως το πιο σημαντικό πρόσωπο στο χώρο της μόδας. Υπεύθυνη σ’ ένα μεγάλο βαθμό για το κωμικό της ταινίας είναι η Meryl Streep που υποδύεται τον ρόλο της διευθύντριας.
Το κωμικό της ταινίας σ’ ένα μεγάλο βαθμό στηρίζεται στη συνάντηση της νεαρής και άπειρης νεοπροσλαμβανόμενης με την αυταρχική διευθύντρια, που τοποθετείται μέσα σ’ ένα περιβάλλον όπου η πειθαρχία σ’ ένα ενδυματολογικό κώδικα είναι το παν. «Οι άνθρωποι λατρεύουν τη μόδα» δηλώνει η Streep». «Τους αρέσει να την κοιτούν στα περιοδικά, στις φωτογραφίσεις παντού. Έχει ενδιαφέρον να δεις το εσωτερικό αυτού του κόσμου, να δεις κατά πόσο είναι μια επιχείρηση, που ξεκινά η διασκέδαση και που τελειώνει».
prada1.jpgΟ σκηνοθέτης David Frankel με θητεία στη τηλεοπτική σειρά Sex in the City (μια σειρά που χαρακτηριζόταν από τις επιμελημένες αν και πολλές φορές ακραίες ενδυματολογικές επιλογές) εξηγεί ότι αντί να επιλέξει την προφανή επιλογή, να δαιμονοποιήσει δηλαδή την Miranda επέλεξε αντίθετα να διερευνήσει «την αέναη αναζήτηση της για το εξαιρετικό» . «Είναι ένα πρόσωπο που έχει θυσιάσει πολλά για να βρίσκεται σ’ αυτή τη θέση», επισημαίνει.
Ο ρόλος της αυταρχικής διευθύντριας είναι κομβικός στην πορεία της ηρωίδας προς την ολοκλήρωση: Η Miranda Priestly αποτελεί την ενσάρκωση της αυστηρότητας και της απολυτότητας που χαρακτηρίζει τον κόσμο της μόδας. «Η Miranda έχει απίστευτη δύναμη» σχολιάζει η Meryl Streep. «Είναι αυτή που δοκιμάζει, αυτή που δημιουργεί μια τάση στη μόδα».
Η ταινία παρακολουθεί μια μεταμόρφωση: την αλλαγή της εικόνας της ηρωίδας από φοιτήτρια σε ένα άτομο με μια επεξεργασμένη και σοφιστικέ εικόνα. Αλλά κυρίως περιγράφει την σχέση της με την Miranda Priestly. «Η νεαρή ηρωίδα» διευκρινίζει ο David Frankel «ακολουθεί μια διαδρομή που όλοι έχουμε διανύσει όταν δουλέψαμε για πρώτη φορά και ανακαλύψαμε πως είναι ο αληθινός κόσμος. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με ηθικά διλήμματα που ποτέ πριν δεν είχαμε σκεφθεί και μέσω αυτής της διαδικασίας ανακαλύψαμε τον εαυτό μας».