του Christopher Nolan
(οι δηλώσεις των συντελεστών)
prestig2.jpg
Hugh Jackman (ηθοποιός)
Πριν κάνω αυτή την ταινία είχα διαβάσει (απλώς και μόνο για τη διασκέδαση μου) για τον μάγο Χουντίνι. Βρίσκω αυτόν τον κόσμο γοητευτικό, ιδιαίτερα την εποχή του Χουντίνι –επειδή τότε οι μάγοι ήταν σαν τους κινηματογραφικούς σταρ, ήταν οι rock σταρ της εποχής. Τότε υπήρχε μια εξαιρετική επαφή ανάμεσα στον μάγο και το κοινό του. Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε αλλά στην Αμερική ο πνευματισμός είχε τότε περισσότερους πιστούς και τον χριστιανισμό. Οι μάγοι ήταν τότε οι ενδιάμεσοι, οι μεσολαβητές ανάμεσα σ’ αυτόν τον κόσμο και τον άλλο.

Christian Bale (ηθοποιός)
Η ταινία διαδραματίζεται στην Αγγλία έτσι υπάρχει οπωσδήποτε η σύγκρουση ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις. Και το πόσο προκλητικό και επικίνδυνο είναι να κινηθείς «προς τις πάνω τάξεις». Οι αμερικάνοι δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό, δεν το κατανοούν. «Γνώριζε τη θέση σου». «Μην προσπαθείς να ανέβεις στο παραπάνω επίπεδο». Έτσι υπάρχει ένα είδος ενόχληση από την πλευρά του Borden για τον Angier. Τη κρατά κρυφή, ο Angier, την αληθινή του προέλευση, από πού προέρχεται.
Για μένα αυτός ο ανταγωνισμός έχει τη βάση του στο ότι ένας εξαιρετικός μάγος συνειδητοποιεί ότι κάποιος άλλος εξαιρετικός σοούμαν θεωρείται καλύτερος από αυτόν. Και ο χαρακτήρας που υποδύομαι μισεί ότι πρέπει να «πουλήσει» τον εαυτό του με ένα τέτοιο τρόπο για να καταλάβουν οι άλλοι- δεν κατανοεί γιατί δεν αντιλαμβάνονται το τι κάνει, ότι είναι ένας πολύ καλύτερος μάγος.
prestig1.jpg
Christopher Nolan (σκηνοθέτης)
Έκανα μια ταινία για τα μαγικά κόλπα. Και εξέθεσα την μαγεία, χωρίς να ανησυχώ καθόλου, γιατί δεν είμαι μάγος. Το αληθινό παράδοξο της ταινίας, το οποίο είναι και το παράδοξο της μαγείας είναι ότι όσο το δυνατόν περισσότερο το κοινό θέλει να μάθει το μυστικό της, τόσο το μυστικό ολοκληρωτικά θα τον απογοητεύσει στο τέλος. Αυτή είναι η φύση της μαγείας. Και για μένα αυτό ήταν το κομβικό σημείο που προσπάθησα να κάνω στην ταινία.
[Σχετικά με το αν απογοητευθεί ή όχι το κοινό σε σχέση με τα μαγικά κόλπα] αυτό εξαρτάται από το πώς το βλέπουν. Οι θεατές δεν βλέπουν όλοι με τον ίδιο τρόπο ταινίες. Ορισμένοι θεατές θα απολαύσουν τις αποκαλύψεις στο τέλος της ταινίας. Άλλοι όχι.
Οι τρεις πράξεις της ταινίας αντιστοιχούν στις τρεις πράξεις στα μαγικά κόλπα. Η ιδέα ήταν να αφηγηθούμε την ιστορία από την οπτική της μαγείας και όχι να επιδείξουμε τη μαγεία και να εντυπωσιάσουμε τους θεατές με τη μαγεία ως θέαμα –αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να λειτουργήσει στο κινηματογράφο. Οι θεατές έχουν συνείδηση του πως μπορεί η κάμερα να εξαπατήσει. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μια σύζευξη ανάμεσα σ’ αυτή την αντίληψη και στις αρχές ενός μαγικού κόλπου. Και αυτό είχε ως συνέπεια μια δραματική δομή με τρεις πράξεις.

(δηλώσεις στην ηλεκτρονική τοποθεσία movies.about.com/)