Μια ταινία θρίλερ όπου στοιχεία από τις ταινίες φιλμ νουάρ αναμειγνύονται με επιρροές από τις ταινίες τρόμου.
Ένας μανιακός δολοφόνος διαπράττει μία σειρά από φόνους που φαίνονται να κρύβουν κάποιο κρυφό νόημα. Ένας ντετέκτιβ, λίγο πριν βγει στην σύνταξη, και ο νεαρός συνάδελφός του στην προσπάθειά τους να παγιδεύσουν τον δολοφόνο, σιγά-σιγά παγιδεύονται οι ίδιοι στον ασφυκτικό κλοιό του...
Ο σκηνοθέτης εκμεταλλεύεται το κυρίαρχο αισθητικό στυλιζάρισμα, που προέλευση έχει τη διαφήμιση και τα βιντεο κλίπ, για να κατασκευάσει μια ταινία-θρίλερ πάνω στη διάβρωση και ηθική κατάρρευση του δυτικού αστικού πολιτισμού. Οι σκοτεινοί τόνοι της ταινίας, η δεσπόζουσα απαισιοδοξία των εικόνων της και διολίσθηση του θεατή της μέσα στη δίνη του αμοραλισμού, ορίζουν ένα υπαρξιακό και ορισμένες φορές μάλλον μεταφυσικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο κινούνται τα πρόσωπα της ταινίας. Η δραματική πλοκή έχει στο κέντρο της θρησκευτικές αναφορές –τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα: Οκνηρία, Αλαζονεία, Λαιμαργία, Λαγνεία, Απληστία, Οργή, Ζηλοφθονία- κάτι που τις δίνει και ένα όχι αμελητέο θεολογικό περιεχόμενο.
Η σκηνοθεσία του Ντέιβιντ Φίντσερ/ David Fincher (Άλιεν 3) κατορθώνει να υπερβεί τις εγγενείς δυσκολίες και τους περιορισμούς του είδους (θρίλερ) για να δημιουργήσει κάτι πρωτότυπο.
Η εξαιρετική φωτογραφία του Ντάριους Κόντζι/ Darius Khondji στους τόνους του κίτρινου και του σέπια ενισχύει τη σκηνοθετική εκδοχή για τη διάβρωση και κατάρρευση του δυτικού κόσμου.
Τους κεντρικούς ρόλους των ντετέκτιβ υποδύονται οι Brad Pitt και Morgan Freeman, ενώ τον ρόλο του δολοφόνου ο Kevin Spacey.
Δ.Μ.