του Oliver Stone 
(οι δηλώσεις του σκηνοθέτη)
savages1.jpg

ΦΙΛΜ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Κάνω μια ταινία σαν αυτή κάθε δύο χρόνια, και έτσι λοιπόν κάθε φορά που επανέρχομαι στη σκηνοθεσία υπάρχει πάντα μια νέα τεχνολογία που έχει παρουσιαστεί. Λόγω των νέων συστημάτων προβολής κινούμαστε αναπόφευκτα προς τη ψηφιακή προβολή. Πραγματικά είναι πιο σταθερή και είναι σίγουρα πολύ καλύτερή από ότι προβολή με φιλμ. Η προβολή με φιλμ δεν ήταν ποτέ σταθερή. Σε κινηματογράφους στην επαρχία -στο Τέξας ή στην Αλαμπάμα-, ορισμένες φορές υπήρχαν σφάλματα στην προβολή. Π.χ. μερικές φορές δεν άλλαζαν τις λάμπες στις μηχανές προβολής.
Από την άλλη, η ειρωνεία της όλης κατάστασης είναι ότι το φιλμ εξακολουθεί, για μένα, να είναι, χωρίς αμφιβολία, 15 με 20% καλύτερη από το ψηφιακό μέσο. Π.χ. στο εύρος των χρωμάτων, στα μαύρα και τα βάθη των μαύρων της. Όταν δείτε αυτή την ταινία [Savages], αν προβάλλεται με ένα καλό προβολέα, τα χρώματα λάμπουν- μού αρέσει αυτό. Ποτέ δεν ξέρεις τι πρόκειται να συμβεί, γιατί τα μάτια σας περιπλανώνται Είναι μια «ανεμογραφική» ταινία, και γι’ αυτό δεν υπάρχει καμία σύγκριση. Έχω δει το ψηφιακό μέσο, και είναι πραγματικά καλό. Ωστόσο δεν είναι ακριβώς στο ίδιο επίπεδο, και αυτό είναι επειδή είναι ένα μέσο που είναι διαφορετικό. Υπάρχει κάτι στο φιλμ που δεν μπορεί να αντιγραφεί.
Λένε ότι το ψηφιακό μέσο είναι πολύ ανώτερο. Οι James Cameron, Michael Mann και George Lucas είναι πρωτοπόροι σ’ αυτό. Οι ενστάσεις μου ενάντια ψηφιακή τεχνολογία συνοψίζονται στην εξής: "Τότε τι πρόκειται να συμβεί στο φιλμ;" Το αποτέλεσμα είναι ότι η Kodak έκλεισε. Και αυτό είναι μια εθνική τραγωδία. Πρέπει να συνεχίσουμε να γυρίζουμε σε φιλμ. Είμαι υπέρ του φιλμ. Δεν πρέπει να τα παρατήσουμε. Το φιλμ μπορεί να καταλήξει να γίνει σαν τα παλιά περιοδικά κόμικς ή τις συλλεκτικές κάρτες του μπέιζμπολ που πλέον είναι αντίκες. Όμως δεν νομίζω ότι θα χαθεί το φιλμ. Είναι σαν τα βιβλία. Δεν χρειάζεται πάντα να έχετε ένα e-book. Μπορείτε να έχετε ένα πραγματικό βιβλίο. Θα ήθελα να διατηρηθεί ο παλιός τρόπος του φιλμ. Νομίζω ότι θα είναι όπως τα παλιά αυτοκίνητα. Πιστεύω στο μέλλον ότι θα αυξηθεί η αξία του φιλμ.
savages2.jpg
ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΞΙΚΟ
Είχα πάει στο Μεξικό και μιλήσει σε μερικούς ανθρώπους που είναι εκεί. Είχαμε έναν πράκτορα της DEA, και είχαμε συμβούλους. Αυτή είναι μια ταινία μυθοπλασίας. Δεν είναι μια ταινία σαν το Traffic. Το Traffic είναι υπέροχη ταινία, αλλά είναι πολύ πιο σαν ένα ντοκιμαντέρ. Αυτή είναι μια μυθοπλασία, ότι αφηγείται ακόμη δεν έχει συμβεί -και γι' αυτό μας επιτρέπει να επινοήσουμε και να φανταστούμε. Μπορείτε να φανταστείτε το χειρότερο, αλλά ακόμα δεν έχει υπάρξει καμία σημαντική βία σε αυτήν την πλευρά των συνόρων [ΗΠΑ], εκτός από το Τέξας. Υπήρξαν μέχρι στιγμής μικρά περιστατικά βίας, αλλά τίποτα μεγάλο. Είναι προς το συμφέρον των μεξικανικών καρτέλ ναρκωτικών για να τα κρατήσουν νότια των συνόρων, επειδή αν αρχίσουν να μετακινούνται εδώ, τότε θα υπάρχει μια πολύ κακή δημοσιότητα και θα υπάρξουν πολλές συνέπειες.
(…)Αυτό που ήταν σαφές για μένα, όταν ήμουν στο Μεξικό, ήταν η σύνδεση μεταξύ του χρήματος και των πολιτικών κομμάτων. Υπάρχουν πάρα πολλά χρήματα στο Μεξικό. Υπάρχουν τεράστια ποσά, υπάρχει το «πλύσιμο», και θα πρέπει να τοποθετήσουν τα χρήματα σε μια νόμιμη οικονομική δραστηριότητα.

(αποσπάσματα από συνέντευξη στο collider.com. μετάφραση Δ.Μ.)