του Robert Benton
nobodysf.jpg

Ο Sully είναι ένας κομπιναδόρος που πλησιάζει επικίνδυνα την ηλικία συνταξιοδότησης. Όλα αλλάζουν στη ζωή του, όταν στην πόλη επιστρέφουν ο ξεχασμένος γιος του και η οικογένειά του: Ο Sully ξαφνικά βρίσκεται αντιμέτωπος με πρωτόγνωρες γι’ αυτόν οικογενειακές ευθύνες. Εν τω μεταξύ, ο τραπεζίτης γιος της σπιτονοικοκυράς του Sully μηχανεύεται τρόπους για να τον εκδιώξει από τη ζωή της μητέρας του.

Ένα στιγμιότυπο
Ο Paul Newman/ Πώλ Νιούμαν απορρίπτει την, καθ’ όλα ελκυστική, πρόταση της Melanie Griffith/ Μέλανι Γκρίφφιθ -γυναίκα του αφεντικού του (Bruce Willis/ Μπρους Γουίλις)- για ένα ταξίδι στη Χαβάη. Η ίδια έχει, σε μια ανύποπτη σκηνή, εκθέσει το γυμνό της στήθος, στο έκπληκτο βλέμμα του ήρωα (αλλά και του θεατή). Η απάντηση του Πωλ Νιούμαν, στην πρόκληση και πρόσκληση για εγκατάλειψη του τόπου του, αρνητική: αφού ανακαλύπτει, κάπως καθυστερημένα είναι αλήθεια, την ύπαρξη ουσιαστικών δεσμών και σχέσεων, με τον τόπο και τα πρόσωπά του: “Απέκτησα εγγονό και φίλο”, η αιτιολογία του.
Η ταινία έχει ως ζωτικό της χώρο, τόπους που το Χολιγουντιανό σινεμά έχει απαρνηθεί: είναι η Αμερική των μεσοαστικών προαστίων, είναι η καθημερινότητα των μικρών πόλεων και των παρυφών των αστικών κέντρων. Οι χαρακτήρες της ταινίας και κυρίως οι διάλογοί της -ταυτόχρονα τετριμμένοι και πρωτότυποι-, διαθέτουν την αμεσότητα, την ευαισθησία, την αντιφατικότητα, το γλυκόπικρο της αληθινής ζωής...
Δ.Μ.