(Οι μπάσταρδοι)
του Roger Corman
bloody-mama.jpg

Αμερική, περίοδος της Μεγάλης Ύφεσης. Η Μα Μπάρκερ ηγείται με σιδερένια πυγμή μιας οικογενειακής εγκληματικής συμμορίας που αποτελείται από τους Άρθουρ, Χέρμαν, Φρεντ και Λόιντ, τους τέσσερις γιους της. Τρομοκρατούν, εκβιάζουν, αρπάζουν, ληστεύουν τράπεζες και επιδίδονται σε κάθε μορφή ανομίας. Όλη η οικογένεια είναι βουτηγμένη στη διαστροφή και τη διαφθορά: από την μητέρα που έχει κακοποιηθεί σεξουαλικά όταν ήταν νεαρή κοπέλα από πατέρα και αδερφούς, μέχρι τους γιους - ο ένας σαδιστής, ο άλλος ψυχωτικός, ο τρίτος διεστραμμένος ερωτομανής και ο τέταρτος ναρκομανής, ενώ και οι σχέσεις ανάμεσα τους είναι διφορούμενες και ανοίκειες. Αργότερα μπαίνουν στην συμμορία ο Κέβιν και μια πόρνη, η Μόνα, και κάποια στιγμή όλοι μαζί φτάνουν στο Τενεσί, όπου η απαγωγή και η ομηρία ενός πλούσιου επιχειρηματία δημιουργεί τις πρώτες ρωγμές στην συνοχή της  ομάδας. Οι γιοι δεν υπακούουν στις εντολές της μητέρας να εκτελέσουν  το θύμα γιατί ως ανδρική φιγούρα τους θυμίζει τον πατέρα τους και τον αφήνουν ελεύθερο, λέγοντας ψέματα στην Μα Μπάρκερ. Εντωμεταξύ, η αστυνομία βρίσκεται στο κατόπι τους και όταν τους εντοπίζει ακολουθεί ένα άγριο και αιματοβαμμένο μακελειό…
Ανατρέποντας μια από τις βασικές συμβάσεις του γκάνγκστερ φιλμ και  δίνοντας  τον ρόλο του αρχηγού σε μια γυναίκα (έξοχα ερμηνευμένη από  την Σέλλεϊ Γουίντερς), ο πατριάρχης των b-movies Ρότζερ Κόρμαν κινηματογραφεί τον διχασμένο πυρήνα στην καρδιά της αμερικανικής κοινωνίας (και οικογένειας), σε μια εποχή βαθιάς κρίσης, κατάρρευσης κάθε αξιακού συστήματος και ακραίας κρατικής καταστολής. Από τη μια μεριά, η Μα Μπάρκερ είναι φορέας της παραδοσιακής προτεσταντικής ηθικής: χτυπά τους γιους της όταν βρίζουν, δείχνει σεβασμό στα εμβλήματα και τα σύμβολα του έθνους, διακατέχεται από έντονη θρησκοληψία. Από την άλλη, τους απελευθερώνει από κάθε ηθικό φραγμό και ακυρώνει κάθε διάκριση ανάμεσα στο καλό και στο κακό (σεξουαλικές διαστροφές, αιμομιξία, βιασμός, δολοφονίες, χρήση ναρκωτικών), αποδεσμεύοντας τα πιο χαμερπή και καταστροφικά ένστικτα της ανθρώπινης φύσης. Στην ταινία συναντάμε και δύο παντελώς άγνωστους, τότε, ηθοποιούς: τον Μπρους Ντερν στο ρόλο του Κέβιν και τον 27χρονο Ρόμπερτ ντε Νίρο στο ρόλο του Λόιντ, στην τέταρτη κινηματογραφική του εμφάνιση.  
(δ.τ.)