(Joe- Μια δυνατή φιλία)
του David Gordon Green
joe-david-gordon-green.jpg

Κεντρικό πρόσωπο της ταινίας είναι ο πρώην κατάδικος Joe Ransom, ο οποίος προσπαθεί να αποφύγει την άγρια πλευρά των ενστίκτων. Μια απροσδόκητη συνάντηση θα αλλάξει τη ζωή του…
Η ταινία βασίζεται στο μυθιστόρημα του Larry Brown, ενός πρώην πυροσβέστης του οποίου το έργο χαρακτηρίζεται από τις γεμάτες δυναμισμό, gothic αφηγήσεις και από την εστίαση του σε θέματα όπως τιμή, απελπισία και ηθική ευθύτητα.
Με τους Nicolas Cage, Tye Sheridan, Ronie Gene Blevins.
Ο Nicolas Cage δηλώνει: «Είχα κάνει διάλειμμα για ένα χρόνο και προσπαθούσα να βρω μια ταινία, στην οποία θα μπορούσα να βάλω τα συναισθήματα και τη σοφία, που έχω αποκτήσει μέσα από τις εμπειρίες μου, στα δύο χρόνια που πέρασαν μέχρι να διαβάσω αυτό το σενάριο. Όταν εμφανίστηκε το «Joe», κατάλαβα ότι αυτό ήταν που έψαχνα. Δεν πίστευα ότι χρειαζόταν να παίξω πολύ, γιατί θα προσέγγιζα συναισθηματικά το ρόλο μου. Αισθάνομαι ότι έβαλα τα αναγκαία συναισθήματα για να φτιάξω τους διαλόγους της ταινίας, με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι αληθοφανείς» .
Ο David Gordon Green, σκηνοθέτης της ταινίας, δηλώνει: «Το Joe-Μια δυνατή φιλία είναι η ιστορία των τελευταίων, όσων επιβίωσαν από την εποχή των cowboys. Τότε που ήταν “ok” να πυροβολείς μέσα σ’ένα bar, να ζεις με τους δικούς σου νόμους και κανόνες, και να λες σε μια κυρία τι να κάνει».
Και συνεχίζει: «Ο κόσμος έχει αλλάξει, αλλά ο Joe Ransom δεν μπορεί να αλλάξει. [Όσον αφορά τον κεντρικό χαρακτήρα] Προσπάθησα να εξισορροπήσω στοιχεία από western, από την κουλτούρα του Νότου και απ’ αυτά μιας μικρής πόλης της σημερινής Αμερικής. Αυτό που κάνει τον Joe συναρπαστικό είναι η αδυναμία μας να τον προσδιορίσουμε. Δεν είναι ένα, αλλά πολλά. Έχει μπει στη φυλακή, σκότωσε, έκλαψε στα χέρια γυναικών και εργάστηκε σκληρά σ’ όλη του τη ζωή. Η ισορροπία σχετικά μ' αυτόν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα αντανακλάται και σε όλα τα στοιχεία της ταινίας. Η μουσική είναι ποιητική αλλά και δυσοίωνη, οι τοποθεσίες ρουστίκ αλλά και λουσμένες στο φως. Το πνεύμα της ταινίας είναι ακριβώς αυτό το «μπροστά –πίσω», συμπεριλαμβανομένων και των προσώπων. O Joe συναντά τον Gary. Ο χαρακτήρας αυτού του αγοριού έχει αιχμαλωτιστεί σε κείνη την στιγμή του χρόνου που μπορεί είτε να τον μετατρέψει σε κακό είτε σε καλό. Να κάνει καλές επιλογές και να δραπετεύσει από μια κακή κατάσταση ή να υποφέρει παρά την θετική του φύση. O Gary είναι ο βράχος αυτού του «μπροστά- πίσω» και η αρετή του εξαρτάται από το μονοπάτι που θα διαλέξει ο Joe προς την εξιλέωση».

(πηγή κατάλογος Φεστιβάλ Βενετίας,  σημειώσεις για την παραγωγή)