Ο αστυνόμος Τζιμ Γουίλσον έχει καταντήσει βίαιος και κακότροπος. Ζει και εργάζεται στα όρια της κατάθλιψης. Το στέλνουν σε δυσμενή μετάθεση, σε μια μακρινή επαρχεία να αναλάβει την εξιχνίαση του φόνου μιας κοπέλας από έναν νεαρό ανισόρροπο, τον Ντάνυ. Στην διάρκεια της έρευνάς του γνωρίζει την τυφλή αδερφή του και τότε η ζωή του Τζιμ αλλάζει ριζικά. Η Μαίρη αποδεικνύεται μια τρυφερή γυναίκα που, από μικρή, φρόντιζε τον ψυχικά άρρωστο αδερφό της. Πείθει τον Τζιμ να τον προστατέψει από τον πατέρα του δολοφονημένου κοριτσιού...
Η ταινία αυτή, που φέρει τη σφραγίδα ενός μεγάλου δημιουργού του κλασικού Χόλιγουντ -του Nicholas Ray- ξεκινάει ως καθαρόαιμο φιλμ νουάρ και εξελίσσεται ως ψυχολογικό μελόδραμα. Στο πρώτο μέρος η βία είναι το ελατήριο που υποκινεί τον μοναχικό Τζιμ ενώ στο δεύτερο μέρος η απελπισία του θα βρει διέξοδο στην σωτηρία της ψυχής του. Η σκοτεινή και απειλητική Νέα Υόρκη της αρχής, με τις απότομες αντιθέσεις φωτισμού και ρυθμού δίνει την θέση της σε μια πιο ήρεμη επαρχία, με αρμονικά χιονισμένα τοπία και μυστηριακή γοητεία.
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία του Τζόρτζ Ντίσκαντ/ George E. Diskant, ατμοσφαιρική στα κοντράστ φωτός και σκιάς, η συγκινησιακή μουσική υπόκρουση του Μπέρναρντ Χέρμαν/ Bernard Herrmann (μόνιμος συνεργάτης του Χίτσκοκ) και η σπουδαία ερμηνεία της Άιντα Λουπίνο/ Ida Lupino και, κυρίως, του έξοχου Ρόμπερτ Ράιαν/ Robert Ryan ενισχύουν την εντύπωση ότι πέρα από το σενάριο -γραμμένο απο τον ελληνοαμερικάνο σεναριογράφο A. I. Bezzerides-, αυτό που μετράει εδώ είναι κυρίως η σκηνοθεσία και η συνεργασία όλων αυτών των μεγάλων δημιουργών του κλασικού Χόλιγουντ.
(πηγή δ.τ.)