του Goetz Spielmann
Αφηγούμενος τις ιστορίες των τριών ζευγαριών, ο Goetz Spielman (Σπίλμαν) στην ταινία Antares διερευνά τις δυνάμεις πίσω από τη σεξουαλική έλξη που φέρνει τους ανθρώπους κοντά.
Ο τίτλος αναφέρεται στο λαμπρότερο άστρο του αστερισμού του Σκορπιού, του ζωδίου που συσχετίζεται με το πάθος, τη σεξουαλικότητα, τη ζήλια και τη δύναμη. Αναλόγως και η ταινία πραγματεύεται τα άκρα της χαράς και του πόνου όπου μπορεί να οδηγήσει ο έρωτας. Ο Άλεξ και η Νικόλ είναι χωρισμένοι, αλλά ο Άλεξ δεν μπορεί να ξεπεράσει το παρελθόν. Η Σόνια ταλαιπωρείται με την εγκυμοσύνη της και ζηλεύει παράφορα τον άντρα της, Μάρκο. Η ζωή της Εύας, αφοσιωμένης συζύγου και μητέρας, έρχεται τα πάνω κάτω όταν έχει μια περιπέτεια με τον Τομάς.
Ο Goetz Spielman δηλώνει σχετικά: «Aυτό που αποκαλούν οι άνθρωποι αγάπη είναι η δύναμη που ενεργοποιεί συναισθηματικά και φυσικά τους πάντες. Με ενδιαφέρει αυτή η βασική ενέργεια της ζωής, αυτή η μυστήρια δύναμη και το πώς ορίζει τους ανθρώπους, τους οδηγεί ή τους αποδομεί εσωτερικά, πώς απελευθερώνει τη λαχτάρα, την τρυφερότητα, τον πόθο, το πάθος, τον φόβο, το κουράγιο, τη μοναξιά».
Κατα την διάρκεια συνένευξης τύπου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2004 ο Goetz Spielman αναφερόμενος στην επιλογή των χαρακτήρων στις ταινίες του, υποστήριξε ότι δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει ενδιαφέρον. «Αν βρείτε εσείς κάποιον χωρίς ενδιαφέρον, δεν θα φταίει ο ίδιος, αλλά η δική σας ματιά. Μη με ρωτάτε λοιπόν πότε τα μάτια του θεατή είναι κλειστά ή ανοιχτά», είπε χαρακτηριστικά. Αναφερόμενος στις σκηνές σεξ ο Spielmann δήλωσε ότι αυτές είναι ωραίες και συμπλήρωσε ότι ο όρος πορνογραφία είναι πολύ απλουστευτικός. «Είναι η κατάλληλη εποχή να πούμε ιστορίες για το σεξ, επειδή πλέον το κοινό δεν σοκάρεται. Οι θεατές έχουν εξοικειωθεί, οπότε μπορούμε να διεισδύσουμε σε βαθύτερα υπαρξιακά ζητήματα», επισήμανε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την ανατρεπτική εικόνα που αποκτά ο θεατής για την Αυστρία μέσα από τις ταινίες του, ο Spielmann εξήγησε ότι στόχος του είναι να προκαλέσει ταραχή με τις ταινίες του. «Κι εγώ, όταν πάω σινεμά, θέλω αυτό που βλέπω να με ταράξει. Διαφορετικά, γιατί να βγω από το σπίτι μου;. Δεν είναι η Αυστρία περίεργη χώρα, αλλά ίσως η αντίληψη των σκηνοθετών της να είναι περίεργη. Δεν μ' ενδιαφέρει να κάνω ταινίες όπου το κοινό θα ταυτίζεται με όλα όσα συμβαίνουν. Όταν μια ταινία μου λέει τι να νιώσω και μου δείχνει ταυτόχρονα το πρόβλημα και τη λύση, αυτό είναι χαλαρωτικό. Αλλά εάν θέλω να χαλαρώσω, γιατί δεν κάνω καλύτερα ένα ζεστό μπάνιο;».
Ο Goetz Spielman γεννήθηκε στην Αυστρία, το 1961. Το 1980, ξεκίνησε σπουδές κινηματογράφου στην Ακαδημία Κινηματογράφου της Βιέννης με δασκάλους τους Άξελ Κόρτι στη σκηνοθεσία και Χάραλντ Τσούζανεκ στη συγγραφή σεναρίου. Ως φοιτητής γύρισε τη μικρού μήκους ταινία Fremdland, που κέρδισε το πρώτο βραβείο των Ευρωπαϊκών Ακαδημιών Κινηματογράφου το 1984, και τη μεσαίου μήκους ταινία Vergiss Sneider, που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Max Ophuls το 1988. Οι μεγάλου μήκους ταινίες του, των οποίων είναι και σκηνοθέτης και σεναριογράφος, έχουν προβληθεί και βραβευτεί σε διεθνή φεστιβάλ. Ο Σπίλμαν έχει ζήσει στη Νεά Υόρκη, στο Παρίσι, και στο Βερολίνο. Σήμερα ζει κι εργάζεται στη Βιέννη.
(πηγή: δελτίο τύπου φεστιβαλ Θεσσαλονίκης)