του Bela Tarr
man1.jpg
Βασισμένο σ’ ένα αστυνομικό μυθιστόρημα του Γάλλου συγγραφέα Georges Simenon, η ταινία του Ούγγρου σκηνοθέτη Bela Tarr έχει ως κεντρικό χαρακτήρα ένα μοναχικό άνδρα, τον Maloin. Ζει μια ζωή χωρίς συγκινήσεις και μοιάζει να έχει αποδεχθεί ένα αργό ρυθμό ζωής. Όμως η ροή των πραγμάτων αλλάζει όταν ο Maloin γίνεται μάρτυρας σ’ ένα έγκλημα. Τότε έρχεται αντιμέτωπος με ζητήματα όπως η ηθική, η ενοχή, η τιμωρία, η διαχωριστική γραμμή αθωότητας και ενοχής.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Bela Tarr αναφερόμενος στις προθέσεις του δηλώνει: «Αυτό που μ’ ενδιέφερε στο μυθιστόρημα είναι ότι πέρα απ’ όλα πρόκειται για μια ιστορία για ένα ανθρώπινο όν. Το ενδιαφέρον του αναγνώστη προκαλείται όχι από το χρήμα ή τη βαλίτσα αλλά από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.».
Και συνεχίζει: «Αυτό που μ’ άρεσε είναι ότι ασχολείται με το αιώνιο και το καθημερινό ταυτόχρονα. Ασχολείται με το κοσμικό και το ρεαλιστικό, το θείο και το ανθρώπινο και στο μυαλό μου περιέχει την ολότητα της φύσης και του ανθρώπου, όπως περιέχει και την μικροπρέπεια.».
man2.jpgH Agnes Hranitzky μοντέρ και συν-σκηνοθέτης δηλώνει σχετικά με τη συμβολή της στην ταινία: «Η δουλειά μου δεν έγκειται απλώς και μόνο να ενώνω τις λήψεις. Είμαι παρούσα από την αρχή της διαδιακασίας μέχρι τέλους, και προσπαθώ να υποστηρίξω τον Bela».
Η Tilda Swinton ηθοποιός αναφερόμενη στην εμπειρία της δηλώνει: «Βρήκα αυτή την δουλειά πολύ ενδιαφέρουσα. Όταν ήμουν παιδί γοητευόμουν από τις ταινίες του Fellini, στις οποίες ακούγονται διάφορες γλώσσες. Στην ταινία The Man from London υπάρχουν σκηνές όπου εγώ μιλούσα στα αγγλικά, ενώ ο Miroslav Krobot μιλούσε στα τσέχικα και ο Bela απευθυνόταν σε μας στα ουγγαρέζικα. Για μια ταινία που αναφέρεται στο πόσο δύσκολο είναι η ανθρώπινη επικοινωνία αυτό ήταν ιδεώδες».
Και συνεχίζει «Ο καθένας που ενδιαφέρεται για το μοντέρνο σινεμά, ο καθένας που αναζητά το σινεμά του αύριο θα έπρεπε να μελετήσει τις ταινίες του Bela Tarr και ειδικότερα αυτή την ταινία. Η ενέργεια που περιέχει είναι αυτή που την κάνει μοντέρνα».
(πηγή δελτίο τύπου)