(Η Δούκισσα)
του Saul Dibb
(οι δηλώσεις του σκηνοθέτη)
duches1.jpg
[Σχετικά με την βιογραφία Georgiana, Duchess Of Devonshire της Amanda Foreman και την πρώτη μου ταινία Bullet Boy] Και τα δύο έργα επικεντρώνονται σε νέους ανθρώπους που βρίσκονται σε ένα κρίσιμο στάδιο της ζωής τους, καθώς προσπαθούν να απελευθερωθούν από τους κοινωνικούς περιορισμούς. Δεν αναζητούσα να κάνω μια ταινία εποχής, όμως το συγκεκριμένο σενάριο περιέγραφε κάτι παραπάνω: τη σκοτεινή ιστορία μιας γυναίκας που παγιδεύεται μέσα σε έναν γάμο, μια συναισθηματικά έντονη κατάσταση κι όχι απλά μια νοσταλγική άποψη της παλιάς Αγγλίας – μια παγίδα στην οποία πέφτουν πολλές ταινίες εποχής.
Το έργο ήθελα να εκπορεύεται αποκλειστικά από την οπτική γωνία της Τζορτζιάνα, για να μπορούμε να μπούμε στη θέση της και να αξιολογήσουμε την κατάσταση. Η προηγούμενη εμπειρία μου από τα ντοκιμαντέρ και το φιλμ ‘Bullet Boy’ με ώθησαν να δημιουργήσω έναν όσο το δυνατό πιο αληθινό κόσμο.

(...) Έπρεπε να βρούμε δύο ηθοποιούς που να έχουν αυτή την τόσο ιδιαίτερη χημεία μεταξύ τους, ακριβώς όπως ο Δούκας και η Δούκισσα. Όταν η Κίρα/ Keira Knightley και ο Ρέιφ/ Ralph Fiennes συναντήθηκαν μαζί για το δοκιμαστικό, ενσωματώθηκαν αμέσως με τους ρόλους τους και μεταμορφώθηκαν σε αυτό το παράξενο ζευγάρι που περιγράφει το έργο.
duches2.jpg[Ο χαρακτήρας του Δούκα] Θα μπορούσε πολύ εύκολα να γίνει ένας δισδιάστατος χαρακτήρας, μια καρικατούρα του “κακού” άγγλου ευγενή. Ο Ρέιφ όμως απέφυγε τις προφανείς ερμηνευτικές επιλογές και σε κάθε σκηνή επεδίωκε να κάνει το χαρακτήρα του πιο ουσιαστικό και πιο βαθύ.

(...) Αποφασίσαμε από την αρχή ότι δεν θα χρησιμοποιούσαμε σκηνικά αλλά θα κινηματογραφούσαμε σε πραγματικούς χώρους. Έτσι, το συγκεκριμένο αυστηρό αρχοντικό που θύμιζε φρούριο, προέκυψε από τη σύνθεση πολλών διαφορετικών σπιτιών.

(...) Οι παραλληλισμοί είναι πολλοί. Η Τζορτζιάνα, όπως και η Νταϊάνα, παντρεύτηκε έναν άντρα πολύπλοκο και απόμακρο, από πολύ μικρή ηλικία, ενώ μετά από κάποιο διάστημα στη σχέση τους μπήκε και ένας τρίτος άνθρωπος. Παρ'όλα αυτά οι παράλληλες διαδρομές τους εξαντλούνται από ένα σημείο και μετά, ενώ και σαν χαρακτήρες ήταν πολύ διαφορετικές. Η ταινία δεν προσπαθεί να διηγηθεί την ιστορία της Νταϊάνα μέσα από αυτήν της Τζορτζιάνα: οι θεατές μπορούν να κάνουν συγκρίσεις αν το επιθυμούν, αλλά ο στόχος μας δεν ήταν αυτός.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)