του Larry Charles
(οι δηλώσεις του σκηνοθέτη)
Όταν κάναμε το Bruno είχαμε πάθει σοκ από την απήχησή του, καθώς πιστεύαμε πως μετά το Borat δεν θα την γλιτώναμε και πάλι. Και μετά βάλαμε στον Σάσα το μακιγιάζ, τα μαλλιά, τα ιδιαίτερα ρούχα και βγήκαμε στους δρόμους του Λος Άντζελες, φοβούμενοι πως σίγουρα θα μας συλλαμβάνανε. Και όμως... Κανείς δεν τον αναγνώρισε, καθώς ήταν τελείως διαφορετικός, ενώ, λόγω της εκκεντρικότητάς του, κανείς δεν τον πλησίαζε στο δρόμο κι έτσι μπορέσαμε και κάναμε τα δικά μας…
(...) Η ταινία ουσιαστικά ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια. Το γεγονός πως ξέσπασαν τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή (η Αραβική Άνοιξη) ενώ κάναμε την ταινία σαφώς και μας επηρέασε αναφορικά με τις τοποθεσίες των γυρισμάτων και τον προγραμματισμό μας. Κι όμως, ενώ εμείς ασχολούμασταν με την ταινία, όλα αυτά που βλέπαμε στις ειδήσεις μας προκαλούσαν μια περίεργη και απόκοσμη αίσθηση.
(...)Υπάρχουν πολλά επίπεδα στην ταινία. Υπάρχει η πολιτική διάσταση που ασχολείται με τη σύγχρονη πολιτική κατάσταση μέσα από μια μοναδική οπτική. Και το κάνουμε με σκοπό να θέσουμε υπό ερώτηση βασικά συμπεράσματα αναφορικά με την κοινωνία και τις δομές της: τι είναι η δημοκρατία; τι συνιστά ένα έθνος; Τι μια χώρα; Όταν μεγάλες χώρες κυριαρχούνται από συγκεκριμένα διεθνή λόμπι, τι νόημα έχουν τα σύνορα της χώρας; Τι είναι η Αμερική; Μήπως είναι απλά ένα προϊόν; Μήπως η δημοκρατία είναι απλά μια λέξη; Τι σημαίνει τελικά δικτατορία; Ποιο πολιτικό σύστημα είναι καλό για τους ανθρώπους; Ποιο σύστημα είναι πιο αποδοτικό; Υπάρχουν προβλήματα σε όλα τα πολιτικά συστήματα, οπότε αυτό που κάνουμε είναι να εξετάζουμε πώς αυτά καλύπτονται από τα ΜΜΕ. Έτσι καλύπτουμε διάφορα θέματα και έτσι δίνουμε στην ταινία πολλά επίπεδα πέραν της ίδιας της ιστορίας και έτσι αποκτά και κωμική διάσταση. Είναι εξίσου κωμική με τις προηγούμενες, αν όχι και περισσότερο.
(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)