των Declan Donnellan & Nick Ormerod
Μετά από πολλές μεταφορές στην οθόνη –μεταξύ άλλων και οι ταινίες των Willi Forst (1938) και Louis Daquin (1955)- το γραμμένο το 1885, κλασικό μυθιστόρημα του Guy de Maupassant, Bel Ami/ Φιλαράκος διασκευάζεται ακόμα μια φορά για τη μεγάλη οθόνη. Οι σκηνοθέτες απεικονίζουν την κοινωνική άνοδο -εν μέσω διαπλοκής πολιτικής, οικονομίας και μέσων ενημέρωσης- ενός αδίστακτου καριερίστα.
Μια κωμωδία για την υποκρισία, την ηθική και τα ήθη της αστικής τάξης. Με τις Uma Thurman, Kristin Scott Thomas και Christina Ricci.
Η Rachel Bennette, σεναριογράφος της ταινίας δηλώνει: "Δούλευα με τον παραγωγό Ουμπέρτο Παζολίνι όταν μου πρότεινε να κάνουμε το BEL AMI, και φυσικά δέχτηκα. Το βιβλίο άρεσε στους σκηνοθέτες και τρία χρόνια προτού ξεκινήσουν τα γυρίσματα συναντιόμασταν σποραδικά και συζητούσαμε πάνω στην ταινία για να κάνω εγώ μετά ένα προσχέδιο σεναρίου. Πιστεύω πως ο Μοπασάν ήταν ρεαλιστής και δεν ενδιαφερόταν για παραμύθια και για ηθικολογίες, απλά θέλησε να βάλει έναν καθρέφτη και να δείξει την διεφθαρμένη κοινωνία στην οποία ζούσε. Μπορεί η ιστορία να είναι τελικά σκοτεινή, όμως οι χαρακτήρες αντιμετωπίζουν με ειλικρίνεια τις δυσκολίες της ζωής. Δεν υπάρχει καμία υποκρισία στο γράψιμό του. Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν έγραψε το έργο ο Μοπασάν ήταν προσβεβλημένος από σύφιλη και ήξερε ότι πρόκειται να πεθάνει. Μπορεί να πέθανε 8 χρόνια αργότερα αλλά ο φόβος για τον θάνατο είναι έκδηλος στο έργο του. Ο χαρακτήρας του Ζορζ είναι αρκετά δύσκολος και αινιγματικός. Διαθέτει τόλμη και κουράγιο".
Ο Declan Donnellan, σκηνοθέτης, δηλώνει: "Μας αρέσει ο κινηματογράφος πολύ και θέλαμε πάρα πολύ να κάνουμε μια ταινία εδώ και καιρό. Είμαστε τελικά περήφανοι που μας δόθηκε η ευκαιρία. Είχα διαβάσει την νουβέλα όταν ήμουν 18 χρονών και είχα βρει σοκαριστική την ιστορία-ακόμα είναι! Η ταινία πραγματεύεται την ζωή ενός εντυπωσιακά όμορφου νεαρού άντρα που ανακαλύπτει ότι έχει κάτι το ιδιαίτερο που μπορεί να πουλήσει. Σαγηνεύει δυναμικές γυναίκες της υψηλής γαλλικής κοινωνίας, γυναίκες που έχουν διασυνδέσεις με τις εφημερίδες. Χρησιμοποιεί το σεξ και την έλξη που νιώθουν εκείνες για να ανέβει κοινωνικά. Στο τέλος κερδίζει πολλά και δεν υπάρχουν άσχημες συνέπειες για αυτόν. Η νουβέλα του Γκι Ντε Μοπασάν είναι άγρια ειρωνική κυρίως αναφορικά με τα μίντια. Περιγράφει ότι μια κυβέρνηση θέλει να εισβάλλει σε μια αραβική χώρα για να την εκμεταλλευτεί και λέει ψέματα στον λαό της. Επίσης περιγράφει τον ρόλο που παίζουν τα μίντια σε αυτό το πλάνο και πως μπορεί να αναδειχθεί κάποιος με ελάχιστο ταλέντο. Για την ακρίβεια το μόνο ταλέντο που έχει ο Ζορζ είναι να αναρριχάται σε καλύτερες θέσεις".