του Armando Iannucci
(οι δηλώσεις των συντελεστών)
loop2.jpg
Simon Blackwell (σεναριογράφος)
Θέλαμε να εξετάσουμε την τρέλα γύρω από την πιθανότητα ενός πολέμου. Είναι ένα πολύ ωμό θέμα για μιλήσεις γι’ αυτό. Ο πόλεμος μπορεί κάποιες φορές να αντιμετωπίζεται με κυνικότητα στις πολιτικές συζητήσεις. Πολύ λίγοι άνθρωποι μιλούν για τους ανθρώπους που σκοτώνονται και τον τρόμο. Συνήθως είναι κάτι θεωρητικό.

Adam Tandy (παραγωγός)
Το In the Loop υπάρχει στο σύμπαν του ‘The Thick Of It” (σ.τ.ε. τηλεοπτική σειρά του BBC που προβαλλόταν με επιτυχία για έξι συνεχόμενες σαιζόν), αλλά είναι εκτός του τηλεοπτικού σύμπαντος. Όταν κάναμε την τηλεοπτική σειρά χρησιμοποιούσαμε την μέθοδο των δυο καμερών (γυρίζοντας την κάθε σκηνή με δύο κάμερες ταυτόχρονα για να δοθεί η αίσθηση του ντοκιμαντέρ) και οι τρόποι που αυτοσχεδιάζαμε συνεχώς αυξάνονταν.
Για την ταινία προσπαθήσαμε να το διατηρήσουμε αυτό όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά προσπαθήσαμε επίσης να κρατήσουμε και τα μάτια μας ανοιχτά λόγω της μεγαλύτερης κλίμακας της ταινίας. Τελικά καταλήξαμε στην ιδέα ότι οι τεχνικές που αναπτύξαμε στην τηλεόραση μας εξυπηρετούν και στον κινηματογράφο αρκετά καλά. Στην πραγματικότητα βέβαια η ταινία είναι κάτι καινούργιο. Δεν είναι απλά η κινηματογραφική εκδοχή του «The Thick Of It». Δημιουργεί το δικό της σύμπαν.»
Προφανώς υπάρχουν στοιχεία αυτοσχεδιασμού, αλλά δεν είναι τα πάντα έτσι. Κάτω από αυτές τις επιφανειακά χαλαρές και φυσικές ερμηνείες υπάρχει ένα πολύ προσεκτικά γραμμένο και ξαναγραμμένο σενάριο γεμάτο αστεία και μια πλοκή που έχει δουλευτεί πολύ προσεκτικά και έχει περάσει από αρκετές εκδοχές. Το να αυτοσχεδιάζεις πάνω στο σενάριο δίνει φυσικότητα και αποτρέπει ένα στυλιζαρισμένο και φανερά πολύ δουλεμένο αποτέλεσμα. Ταιριάζει στην κωμωδία της "αμηχανίας".
loop1.jpg
Jesse Armstrong (σεναριογράφος)
Η διαδικασία του γραψίματος του In the Loop ήταν κάπως ασυνήθιστη. Είναι κάτι που στηρίχθηκε στην συνεργασία. Ξεκινήσαμε με μια σειρά από συναντήσεις με brainstorming πάνω στις παραμέτρους της ταινίας. Μετά αποφασίσαμε πως ο καθένας μας (εγώ, ο Αρμάντο (Armando Iannucci) και οι άλλοι δύο σεναριογράφοι Μπλάκουελ και Ρος) θα έγραφε από ένα κομμάτι της ιστορίας. Μετά, όταν θα είχαμε έτοιμο ένα προσχέδιο όλης της ιστορίας ο Αρμάντο θα έδινε στον κάθε ένα διαφορετικά κομμάτια του σεναρίου για να τα δουλέψει και να είναι υπεύθυνος γι’ αυτά.
Η μετάβαση από το «The Thick Of It» στο να κάνουμε μαζί μια ταινία ήταν πολύ ομαλή. Επειδή το In the Loop είναι ένα μεγαλύτερο έργο σε 3 πράξεις, ήταν πολύ καλό για εμάς να έχουμε τον Αρμάντο να κοντρολάρει αυτή την διαδικασία και να συνεργάζεται και με τους τρεις μας ταυτόχρονα. Εκείνος είχε την ιδέα ολόκληρης της ταινίας στο μυαλό του κι αυτό ήταν κάτι που μπορούσε να μας το περνάει.
Ένα από τα δυνατά σημεία του In the Loop είναι το ότι έχεις την εντύπωση ότι παρακολουθείς πραγματικά γεγονότα. Από την άλλη θα έμοιαζε με πολύ ξεκάθαρη και εύκολη σάτιρα αν αναφερόταν στον πόλεμο στο Ιράκ. Ήταν ιδέα του Αρμάντο να κρατήσουμε κάποιες αποστάσεις από τα πραγματικά γεγονότα και να δημιουργήσουμε έναν παράλληλο κόσμο. Ήταν μια έξυπνη επιλογή.
Οι αθυροστομίες προέκυψαν μετά από έρευνα σε αυτό τον ελαφρός υπέρ- macho κόσμο. Μοιάζει αληθινό. Επίσης, οι άνθρωποι βρίζουν περισσότερο στην πραγματική ζωή από ότι στην τηλεόραση και αυτή η ταινία έχει μια αίσθηση ντοκιμαντέρ. Δεν είναι ανάρμοστο να έχεις βωμολοχία σε αυτό τον βαθμό.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)