του Andreas Dresen
sommer2.jpg

Από την καταθλιπτική ανατολικογερμανική Φρανκφούρτη του Halbe Treppe (2002),  ο Dresen μεταφέρει το θεατή στο μπαλκόνι δύο φιλενάδων  στο καλοκαιρινό ανατολικό Βερολίνο. Άλλοτε με χαλαρή και άλλοτε με σοβαρή διάθεση ο σκηνοθέτης παρακολουθεί τις δύο του ηρωίδες να επιδίδονται  σε έναν διαρκή αγώνα επιβίωσης αλλά και επιδίωξης της προσωπικής ευτυχίας. Η γυναικεία φιλία, ο έρωτας και το σεξ ως υποκατάστατό του, η μοναξιά και η πραγματική ανάγκη για αγάπη και επικοινωνία  αποτελούν τα κύρια θέματα της ταινίας. Εδώ ο Dresen κινείται στην πόλη αναζητώντας την ομορφιά σε λεπτομέρειες της καθημερινότητας, στην προσφορά και την αλληλεγγύη αλλά και στη ρεαλιστική αποδοχή μιας πραγματικότητας που δεν αλλάζει εύκολα. Με μια πιο τρυφερή διάθεση αλλά και με έντονο τον τόνο της ειρωνείας με τον οποίο αντιμετωπίζει  τον αντρικό κυρίως χαρακτήρα του έργου, στήνει τα πορτρέτα τριών ανθρώπων που παλεύουν στην ουσία για τα ίδια πράγματα, με διαφορετικό τρόπο ο καθένας. Συνδυάζοντας με σκηνοθετική μαεστρία το αυστηρό σενάριο με τον αυτοσχεδιασμό και με ένα ιδιότυπα λακωνικό χιούμορ, το Sommer vorm Balkon μιλάει για σοβαρά θέματα με έναν ευχάριστο και ελαφρύ τόνο, για να γίνει έτσι η πιο δημοφιλής ταινία του σκηνοθέτη.

της Καλλιόπης Πουτούρογλου [Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.]