του Cary Fukunaga 
(οι δηλώσεις του σκηνοθέτη)
jane2.jpg

Δεν έλαβα υπόψη μου τις άλλες κινηματογραφικές εκδοχές του μυθιστορήματος. Μεγάλωσα έχοντας μόνο δει την εκδοχή του Bob Stevenson. Η Jane Eyre είναι μια απ’ αυτές τις ταινίες που μου ήταν οικείες σαν παιδί και πάντα απολάμβανα την ιστορία. Αν έπρεπε να πω για ποιο λόγο μ’ ενδιαφέρουν αυτού του είδους οι ιστορίες, θα έλεγα ότι ακόμα και η πρώτη μου ταινία με τίτλο Sin Nombre αφορά τη συντροφικότητα και την αναζήτηση της αγάπης. 
(...) Δίνω σίγουρα προσοχή στις λεπτομέρειες. Νομίζω ότι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα στη δημιουργία μιας ταινίας είναι ότι αυτή μπορεί συνεχώς να εξετάζεται στην κάθε της λεπτομέρεια ξανά και ξανά. Αν κάτι δεν είναι απόλυτα σωστό, τότε αυτό μπορεί να εκτροχιάσει την ταινία. Η δουλειά του σκηνοθέτη είναι να βεβαιωθεί ότι κανείς και τίποτα για οποιοδήποτε λόγο δεν εκτροχιάζει την ταινία. Κάποιες φορές είναι αδύνατο και μερικές φορές τα πράγματα δεν έρχονται από τον τρόπο που τα θέλουμε. Ωστόσο νομίζω ότι πρέπει να δουλέψεις πολύ σκληρά για να κάνεις τον κόσμο της ταινίας συναρπαστικό -και οι λεπτομέρειες αποτελούν ένα σημαντικό μέρος αυτής της διαδικασίας.
jane1.jpg(...) Στην ταινία Sin Nombre, το κορίτσι παίρνει τις αποφάσεις, αλλά για διαφόρους λόγους δεν έχει και πολλές επιλογές. Σ’ αυτήν την ταινία η Jane είναι προφανώς η πρωταγωνίστρια. Είναι μια εξαιρετικά έξυπνη και διορατική γυναίκα. Και νομίζω ότι, πως ότι και να κάνω στην επόμενη ταινία μου, θα έχω σίγουρα μια γυναίκα που θα καθορίζει το πεπρωμένο της. Νομίζω ότι μια τέτοια γυναίκα είναι ως χαρακτήρας πολύ πιο ενδιαφέρουσα από γυναίκες που απλώς χρησιμοποιούνται ως μηχανισμοί της δραματουργίας.
(...) Πριν γίνω σκηνοθέτης ήμουν διευθυντής φωτογραφίας, και έτσι με τον Adriano Goldman [διευθυντής φωτογραφίας] υπάρχει ένας αμοιβαίος σεβασμός στις απόψεις για το φωτισμό, την τοποθέτηση της κάμερας και για οτιδήποτε σχετικό. Συναντιόμαστε και συζητάμε για τα γυρίσματα, προσπαθώντας να καταλάβω πώς θα γυρίσω την ταινία. Η διαδικασία είναι πάντα μια διαρκής ανακάλυψη. 
Δεν σχεδιάζω storyboard (προσχέδια για τα πλάνα) και δεν κάνω λίστα με τη σειρά που θα γυριστούν τα πλάνα. Αφήνω η σειρά με τα πλάνα να καθορισθεί από το πώς λειτουργούμε μαζί με τους ηθοποιούς.
Σχετικά με τον φωτισμό του Adriano, υπάρχει κάτι γενικό για το οποίο μιλήσαμε εκ των προτέρων. Συζητήσαμε για ένα νατουραλιστικό ύφος και για να προσπαθήσουμε να κάνουμε τα εσωτερικά να δείχνουν σκοτεινά. Παρόμοια και με τον Dario Marianelli [συνθέτη μουσικής], η μουσική καθορίσθηκε πάρα πολύ από το τοπίο. Έψαχνα για μια ακανόνιστο, ακατέργαστο ήχο, για μουσική γεμάτη πάθος, κάτι που έχει να σχέση με την Jane και τη εσώτερη φλόγα και για την άνθηση και ανακάλυψη της σεξουαλικότητας και της διανόησης της.

(συνέντευξη του Cary Fukunaga στο collider.com)