(Η άλλη Μποβαρύ)
της Anne Fontaine
Η Τζέμα μια νεαρή, παντρεμένη Αγγλίδα, μετακομίζει με το σύζυγό της σε ένα μικρό γαλλικό χωριό της Νορμανδίας. Εκεί θα συναντήσει τον Μαρτίν Ζουμπέρτ , ένα φούρναρη που μόλις πρόσφατα εγκατάλειψε το Παρίσι, μαζί με τη σύζυγό του, σε αναζήτηση σταθερότητας και ισορροπίας. Ο Μαρτίν γοητευμένος από την ομορφιά της, γρήγορα δείχνει το ερωτικό ενδιαφέρον για την Τζέμα. Παραμελημένη από τον σύζυγο της και γεμάτη πάθος, η Τζέμα ανταποκρίνεται σ’ αυτό το ενδιαφέρον...
Διαδραματιζόμενη σ’ ένα μαγευτικό τόπο και υποστηριζόμενη από τις εξαιρετικές ηθοποιίες των πρωταγωνιστών της και την ερωτική λάμψη της Τζέμα Άρτερτον, η ταινία είναι μια μεταμοντέρνα διασκευή του αρχετυπικού μυθιστορήματος του Γκουστάβ Φλωμπέρ, ένα μυθιστόρημα για το γυναικείο ερωτικό πάθος και τη συντριβή του. Και γι’ αυτό, στο κέντρο, πέραν της ηρωίδας, βρίσκουμε με ίση βαρύτητα και τον ερωτικό της σύντροφο (στο ρόλο ο Fabrice Luchini), ενώ ταυτόχρονα οι ήρωες κινούνται ως να έχουν γνώση της κατάληξης της ιστορίας, προσπαθώντας να τη αλλάξουν ροή της.
Το σενάριο της ταινίας, που γράφτηκε από την σκηνοθέτιδα και τον γνωστό κριτικό και σκηνοθέτη Pascal Bonitzer, βασίζεται στο εικονογραφημένο μυθιστόρημα της Posy Simmonds. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει συμβαίνει μια τέτοια μεταφορά: στο Far From the Madding Crowd του Thomas Hardy βασίστηκε το εικονογραφημένο μυθιστόρημα Tamara Drewe της Posy Simmonds, που τελικά έγινε ταινία από τον Stephen Frears.
Η Anne Fontaine, σκηνοθέτις της ταινίας, δηλώνει: "Η Τζέμα Μπόβαρι μένει αρκετά πιστή στον χαρακτήρα του βιβλίου. Με άλλα λόγια,είναι ένα αμάλγαμα ανάμεσα σε μία σύγχρονη «Μαντάμ Μποβαρί» και μία σημερινή αβέβαιη και ασταθή Αγγλίδα, η οποία δεν ξέρει πώς να χειριστεί τη συναισθηματική της ζωή και τον μαγνητισμό που ασκεί στους άντρες με ένα της βλέμμα και μόνο. Ενώ καμιά φορά μπορεί να φαίνεται αντιπαθητική στο comic, προσπαθήσαμε με τον Πασκάλ [Pascal Bonitzer] να την κάνουμε αξιαγάπητη και γενναιόδωρη: βέβαια, έχει τους άντρες του χεριού της, αλλά σχεδόν εν αγνοία της. Έτσι, στην ταινία, είναι λιγότερο ιδιοτελής και περιμένει τον μεγάλο έρωτα, όπως η Μαντάμ Μποβαρί. Στο βιβλίο, ο Τσάρλι είναι μάλλον ουδέτερος, όχι ιδιαίτερα χαρισματικός. Το βρήκα ενδιαφέρον να μην είναι εντυπωσιακός, άλλα να έχει κάποια γοητεία. Ο Πάτρικ, πάλι, είναι ένας μανιακός γόης στο comic: επέλεξα να τον κάνω παράξενο, σκοτεινό και δηλητηριώδη, κι αυτό κάνει την εξέλιξη της ιστορίας διφορούμενη."
Σ.