του Alan Rickman
(οι δηλώσεις των συντελεστών)
Alan Rickman, σκηνοθέτης
Είναι μία ανθρώπινη, και στην πραγματικότητα μοντέρνα, ιστορία
(...) Παρόλο που οι ιδέες τους [των δύο ηρώων της Σαμπίν και του Αντρέ] για το τι εστί ομορφιά για τον κήπο μοιάζουν αντιφατικές στην αρχή, έπειτα όμως τα μυαλά τους συνδέονται ουσιαστικά και βαθιά. Ο καθένας μπορεί να ακολουθήσει την ιστορία, ακόμη κι αν δεν έχει ιδέα για την συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Κοιτούμε την Ιστορία μέσα από ένα δικό μας πρίσμα.
(...) Ο Λουδοβίκος είχε τόση δύναμη που μπορούσε να αποφασίσει να μετακινήσει ολόκληρη την αυλή εκτός του Λούβρου, να χτίσει ένα παλάτι στις Βερσαλλίες και έπειτα να απαιτήσει να δημιουργηθούν εκεί οι σπουδαιότεροι κήποι της ιστορίας – παρά το γεγονός ότι το έδαφος είναι βαλτώδες. Υπάρχει, μάλιστα, μία φοβερά ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια σε όλο αυτό το εντυπωσιακό κατόρθωμα: καθώς υπήρχε πρόβλημα με την ύδρευση του εδάφους, τα διάσημα σιντριβάνια δεν μπορούσαν να λειτουργούν διαρκώς και ταυτόχρονα. Έτσι, όταν ο Βασιλιάς περπατούσε στους κήπους, έπρεπε να είναι ακροβολισμένοι κατά μήκος της βόλτας του αρκετοί υπηρέτες και κηπουροί και να κάνουν σινιάλο για να ανοίξουν τα σιντριβάνια και να διατηρήσουν την ψευδή εντύπωση του Βασιλιά ότι λειτουργούσαν σε μόνιμη βάση!
Kate Winslet, ηθοποιός
Η ταινία είναι μια συγκινητική ιστορία αγάπης, με ένα πανέμορφο φόντο. Λάτρεψα την απλότητα της ιστορίας και την φρεσκάδα του χαρακτήρα της Σαμπίν – μιας γυναίκας μποέμ σε μια πολύ αρτηριοσκληρωτική εποχή. Πάντα με ελκύουν χαρακτήρες που νιώθουν κάπως διαφορετικοί από το περιβάλλον τους, που έχουν τους δικούς του κανόνες. Και η Σαμπίν μού τα προσέφερε όλα αυτά.
(...) Η Σαμπίν αντιμετωπίζει τη ζωή, την τέχνη και τα συναισθήματα σαν να είναι γυναίκα της εποχής μας, με υπερηφάνεια, πόνο, ελπίδες και όνειρα σαν τα δικά μας.
(...) Η Σαμπίν είναι το σπίτι της, είναι η γη της, η εμφάνισή της. Ο εσωτερικός της κόσμος είναι πολύχρωμος και πλούσιος, όπως και το περιβάλλον της – βασιζόμουν στους σχεδιαστές μας για να τον αποτυπώσουν όπως έπρεπε.
(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)